Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#428625
Heb maandag een hele bestellijst doorgegeven aan het slachthuis. Vandaag belde ik om nog iets te vragen ivm de pens of deze vuil of gewassen is.
Blijkbaar is deze gewassen. In België mogen ze nl geen vuile pens meer verkopen ivm bepaalde regels... :-\

Dus is het gewassen pens. Is dit ook goed? Maakt het veel verschil uit tussen vuile en "propere" pens?
Door Lizzy
#428636
Nou, het schijnt dat echt vuile pens inderdaad verboden is en daarom moeten ze het spoelen en daarmee blijft het onder een bepaald aantal bacterieen. Je kunt dus eigenlijk overal alleen nog maar gespoelde pens kopen, tenzij je leverancier een oogje toeknijpt en de pens alleen uitschud. En DIE pens hebben we natuurlijk liever als de gespoelde pens.....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#428644
De voedingswaarde veranderd niet, maar je mist alleen de werking van "het vuil" wat normaliter als ruwvezel dient en wat de pens voor de honden extra lekker maakt.
Ach, misschien hebben ze 'm alleen een beetje schoongespoeld, dan zit er vaak nog wel het een en ander aan.
Door Lizzy
#428650
Angelique schreef: De voedingswaarde veranderd niet, maar je mist alleen de werking van "het vuil" wat normaliter als ruwvezel dient en wat de pens voor de honden extra lekker maakt.
Ach, misschien hebben ze 'm alleen een beetje schoongespoeld, dan zit er vaak nog wel het een en ander aan.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring. Ik had laatst een gespoelde pens waar nog heel veel grasjes en 'vuil' (ook zand) in zat 8)
Door tieneke
#428656
Ik had pas pens die echt volledig was ontdaan van alles >:(
Volgende keer wil ik vuile pens ja? >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Pauline
#428678
Nou ik krijg dus echt vuile pens. Maar de vorige keer was het me teveel van het goede. Het was er een van zo'n 12 kg en na 3 kg geknipt te hebben was ik het spuugzat (letterlijk).
Door tieneke
#428683
Pauline schreef: Nou ik krijg dus echt vuile pens. Maar de vorige keer was het me teveel van het goede. Het was er een van zo'n 12 kg en na 3 kg geknipt te hebben was ik het spuugzat (letterlijk).
Lekker joh :P
Door herder_lover
#428859
helaas heb ik hier tot nu toe alleen helemaal schoongemaakte pens kunnen vinden. Spierwit. Geen zwart meer te bekennen, stinkt niet eens meer. Dat laatste geeft natuurlijk niet voor mij ;), maar echt veel zit er niet meer in.... Dat komt omdat ze het hier nl ook zelf eten :-X
Door Daisy75
#428860
Ik krijg hier altijd vuile pens...zo vuil dat we bijna gingen nekken en Sandra (vriendin van me) het niet aan kon om te helpen hahhahaa
Door Sofie
#433109
Wel ben vrijdag dus naar het salchthuis gegaan en de pens viel goed mee...ze was gewoon wat afgespoeld....ik zag nog hooi(?)sprietjes in de pens zitten.
De geur viel dacht ik mee....maar kreeg ondanks toch een misselijk gevoel....moest er eerlijk gezegd bijna van braken.... :-X
Mja, zolang mijn schateke het lekker vind he.... ;D
Door Lizzy
#433113
Sofie schreef: Wel ben vrijdag dus naar het salchthuis gegaan en de pens viel goed mee...ze was gewoon wat afgespoeld....ik zag nog hooi(?)sprietjes in de pens zitten.
De geur viel dacht ik mee....maar kreeg ondanks toch een misselijk gevoel....moest er eerlijk gezegd bijna van braken.... :-X
Mja, zolang mijn schateke het lekker vind he.... ;D
Hahaha, nou ja, als je er zelf een beetje van moest braken: dan is het wel goeie pens ;D!
Door Sofie
#434262
Lizzy schreef: Hahaha, nou ja, als je er zelf een beetje van moest braken: dan is het wel goeie pens ;D!
Hahah ok.... ::) ;D
Door Sofie
#437345
Wel...Lady heeft de pens vrijdag met smaak opgegeten....
Nu toen ze aan het eten was, was er zo'n knarsend geluid....was dat door de pens zelf of zijn dat haar tanden?

Hier even een foto... ;D
Afbeelding
Door Lizzy
#437355
Gaaf! Leuke foto! Wat het geen zand uit de pens die je nog hoorde knarsen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door