Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jose
#41906
Hoi hoi
Wie geeft er zijn honden ook wel tong, en hoeveel??
Door Jose
#42100
Dus niemand geeft tong aan zijn honden???
Gebruikersavatar
Door chooky
#42101
Tong als vis geef ik niet (eet ik lekker zelf) maar tong van rund bijvoorbeeld heb ik wel gegeven. Vond ze ook erg lekker. De hoeveelheid hangt van de hond af. Chook krijgt altijd rond de 500 gram eten per dag. Dus dan ook 500 gram tong.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#42352
Ik geef wel eens koppen van bijvoorbeeld hert of schaap en daar hangt de tong nog in. Tong apart heb ik nog nooit gegeven. :P :P :P
Door Lizzy
#42393
Nee, ik heb het ook nog niet gegeven, maar ik was het wel van plan. Hoe vinden jouw honden het?
Door Jose
#42448
Nou waarom deze vraag hier. Kan het mis hebben maar ik meende best wel wat stukjes tong te herkennen in carnibest. Tong van kalf of lam in dat geval dan niet van rund daar waren ze te dun voor. Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Groetjes José
Door senadance
#42458
Tong vind ik zelf heeel lekker, vooral rundertong, en de hond (mozes) vindt het natuurlijk ook te gek.

Hij krijgt ook ongeveer dan 300 gram plus groenteprutje en 150 gram fytomix
Door Janet
#42870
Krijgen we de volgende vraag: is tong (lichaamsdeel, geen vis) orgaan of spier ??? ;D.
Door Esther&co
#42872
volgens mij is het geen orgaan, maar kan het mis hebben hoor.
Door Li@nne
#42880
Volgens mij is tong een spier!
Door jelle
#42882
Het lijkt mij spiervlees. De hele tong is althans een grote spier.

Hoe kom je er aan? Wat kost het ongeveer? Valt het bij de meeste slagers onder wat ze regulier verkopen of onder "afval"?
Door Jose
#42909
Volgens mij is tong gewoon spier vlees.
En licht het aan de vraag naar of dat het bij de slager als afval of als product word verwerkt. Weet dat nog veel oudere mensen dol zijn op tongen worst.
Maar kan het natuurlijk mis hebben.

Volgens mij als je bij de slachter er om vraagt dat ze het wel hebben hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door