Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door valessie
#425200
hallo ik heb een vraagj eover rundergehakt?
ik heb een kilo kippenekken en 500 gr rubdergehakt.
kan ik daar wta mee om vandaag te voeren? ik zie niet zo veel mensen rundergehakt geven. ook heb ik wortels en yyoghurt en eieren maar als ik de pup alleen kippenekke geef gaat ze aan de race
Door Lizzy
#425264
Er voeren wel mensen rundergehakt maar bij het programma is gebleken dat het in veel gevallen ook ander vlees van andere dieren bevat. Zoals paard en varken. Dit is voor mij de reden waarom ik never-nooit gemalen vlees aan mijn honden voer. Ten eerste weet je dus niet wat erin zit. Ten tweede verteerd gemalen vlees gewoon veel minder goed als vlees in grote brokken/lappen. Gaat je pup niet aan de race als je de kippennekken combineert met vlees/pens of iets? Rauwe eieren werken overigens iets laxerend dus die zou ik niet in combinatie met nekken geven dan.
Door hiram
#425318
vers rundergehakt van de jumbo bavat echt alleen rudsvlees, ik maak het nl zelf...maar van de rest durf ik geen garantie te geven ;)
Door valessie
#427930
nou ik heb het gegeve en er gebeurde nik sperfecte ontlasting. het rundergehakt komt bij ons bij de islamitishce slager vandaan en word daar door de molen gehaald. wij eten zelf ook geen varkensvlees en het komt bij ons dus ook niet in huis. bedabkt voor de info
Door tieneke
#427955
valessie schreef: nou ik heb het gegeve en er gebeurde nik sperfecte ontlasting. het rundergehakt komt bij ons bij de islamitishce slager vandaan en word daar door de molen gehaald. wij eten zelf ook geen varkensvlees en het komt bij ons dus ook niet in huis. bedabkt voor de info
Bij de Islamiet weet je zeker dat er geen pork inzit ;)
Door Borke
#427957
tieneke schreef: Bij de Islamiet weet je zeker dat er geen pork inzit ;)
Hoe doe je dat in Tsjechie, of stikt het daar van de Islamitische slagers ;D
Door tieneke
#427960
AstridStraver schreef: Hoe doe je dat in Tsjechie, of stikt het daar van de Islamitische slagers ;D
Zeg denk jij dat je leuk bent >:( >:( ;D ;D
Door tieneke
#427962
Nee hier ligt het varkensvlees en rundvlees bij de slagerijen vaak gebroederlijk tegen elkaar :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op di 22 nov 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#427964
Nelly schreef: Af en toe geef ik ook wel eens rundergehakt hoor, nooit problemen mee gehad tot nu toe.
Een eitje erdoor etc en smullen maar voor de honden,in Nederland had ik een adres waar het vers gedraaid werd.
Niou hier niet hoor,ik vreet van mijn levensdagen geen rundergehakt meer,als er iets is wat ik echt niet lust is het een varkensballetje....blergh.. :-X
Door Borke
#427968
tieneke schreef: Nederland had ik een adres waar het vers gedraaid werd.
Niou hier niet hoor,ik vreet van mijn levensdagen geen rundergehakt meer,als er iets is wat ik echt niet lust is het een varkensballetje....blergh.. :-X
Jij kan toch je eigen gehakt vers draaien met al die vleesmachines?
Door tieneke
#427979
AstridStraver schreef: Jij kan toch je eigen gehakt vers draaien met al die vleesmachines?
Voor mezelf wel ja,moet ik alleen nog een keuken hebben waar ik een pannetje op de kookplaat kan zetten ;D ;D ;D ;D
We gaan de 5e week in zonder keuken,morgen wordt de rest afgewerkt en hopelijk kan ik dan weer supergezond gaan koken :P
Alles vers zonder ook maar een potje of zakje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door