Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ursula.v.gelder
#426404
Nou we zijn nu een week of 3 bezig met kvv en barf.

Jetteke krijgt ivm met artrose kvv en glucosamine en visolie, en 3x in de week rood vlees (runderriblap)
Jetteke reageerde in het begin een beetje stram op het voer, ik denk door alles wat haar lijfje nog uit moest, nu ze er goed aan gewent is gaat het heel goed, ze loopt netjes mee en niet meer mank... het is niet dat ze veel beter loopt dan op de brokken maar dat was ook geen streve, als ze er maar het zelfde op reageerde, en dat doet ze.....een pak van mijn hart.
Ook heeft ze nu helemaal geen last meer van plekjes op haar huid (op de buik) dus stiekum toch beter dan op medicinaal voer ;D


Lodewijk vind het helemaal geweldig, ik vind het soms nog een beetje lastig om de juiste verhoudingen te vinden maar dat komt van zelf, er gaat nu nog een hoop tijd zitten in het samenstellen en berekeningen maken voor die week....maar dat komt allemaal op zijn tijd vanzelf....ik vermoed dat ik over een maand of 2 er amper over hoeft na te denken en het geheel van zelf gaat.
Ook heb ik nog even gewacht met harden bot, laat hem eerst maar aan de kippebotten wennen. hij heeft nu in verhouding eigenlijk iets te weinig vleesbotten gehad omdat hij het alleen met kuikenbouten en stukken lamsvlees met een beetje bot (verhouding daarvan is 80%vlees) moet doen, maar volgende week komt er ook konijn, duif, geit, makreel, en zalmkoppen bij zijn menu.

Hij eet alles met smaak, ik kan zo een stuk lamslever aan 1 stuk geven en meneer kauwt hem netjes op. ook restjes groente vind hij prima.
Hij heeft tot nu toe al op:
bloemkool, courgette, bietjes, ei, yoghurt, lepeltje honing erdoor, pijnboompitten, visolie capsules lamsvlees, kippepoten, lams lever, lams hart, kippemaagjes, runderlap, paardenbiefstuk (verwent beesie ;D) schol, haring.... en tot nu toe vond hij niets vies 8)

Ook merk ik dat hij geen interesse meer heeft in Jetteke haar warme drollen :-X (ja ze moeten wel warm zijn :-X
Alleen nog de hond van de buren (waar we elke dag mee naar het bos gaan) daar doet hij het nog bij, dus hopen dat dat ook over gaat.
(hij doet het alleen met poep van honden die hij onder zijn roedel ziet)

Dus al met al is het heel vlot gegaan en heeft hij niet veel tijd nodig gehad om na 2 en 1/2 jaar brokken over te schakelen op barf.
Hij kauwt alles netjes ...schokt niet....super gewoon ;D

Zo moest ik ff met jullie delen hoor. ;D
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op zo 20 nov 2005, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#426453
Gaaf, dat je dit met ons deelt!!! Echt leuk om te lezen. En natuurlijk fantastisch dat Jette het goed doet! Ik ben ZO blij voor je! En zo te lezen heeft Lodewijk het helemaaaaal naar zijn zin zeg. Het ziet er ook allemaal echt prima uit! Perfecte afwisseling ook! Ik ben benieuwd of hij duif lust.... Ik heb er twee die het niet moeten......
Door ursula.v.gelder
#426462
ik ben ook benieuwd of de duif erin gaat, heb expres ook maar 1 besteld.
Een vriend van me kan aan alles komen (helaas exclusief voor mij, want had al aan jullie gedacht ;) ) voor een zeer mooi vriendenprijsje Betaal voor de hele geit iets van 0,90 cent de kilo ;D en kan hem ook nog gedeeltelijk laten uitbenen.
Hij heeft ook allerlei zoetwatervis, maar heb nog niet genoeg ruimte in mijn vriezen daarvoor. (grotere afname)
ik krijg de konijnen geheel en waren ook iets van 2 euro per stuk, moet zelf dus nog even de huid stropen, maar daar heb ik geen moeite mee. (vroeger op de landbouwschool heb ik ook kippen geslacht ::) )
Makreel was 2 euro de kilo (op de markt besteld.)

Tja veel lezen hier op barfplaats hé, als ik iets doe wil ik het ook meteen heel goed doen, en diversiteit is heel belangrijk.
Kan eerlijk gezegt ook gewoon niet wachten om het allemaal uit te proberen ;D en sta gewoon elke keer helemaal gelukkig te wezen als het weer met veel smaak erin gaat ;D
Barfen is gewoon genieten van het genieten van je hond.
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op zo 20 nov 2005, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#428196
Hey super seg al dit goede nieuws!!! Ben echt blij voor je (en je hondjes!) ;D
Door Marieke
#430184
Wow dat klinkt echt goed! Ook fijn dat je zo goed aan je spulletjes kan kopen (en voor zulke nette prijzen). Helemaal ideaal zo te horen.
Ben benieuwd hoe de resultaten over een paar maanden zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door