Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Scooter
#425782
Omdat ik natuurlijk nog een beginnende barfer ben, leg ik echt ALLES nog in de weegschaal. Vanmorgen heeft Scooter 300 gram kippehartjes met 120 gram zuurkool gehad (zijn dagelijkse behoefte=840gram) Mmmmm!! Het laatste restje zuurkool hoefde hij niet meer en ik dacht slim te zijn om er een rauw ei doorheen te mikken. Helemaal fout, want nu kwam het hele ontbijt eruit, dus Of de zuurkool Of het ei is niet goed bevallen en dat ga ik even uitzoeken. Mijn vraag is, het ei woog ook 100 gram, tel ik dit mee?? En zo ja, waarschijnlijk onder tafelrestjes supplementen??
Door Mevroi Kruim
#425785
Hmmm, zuurkool is nou niet direct iets dat ik m'n hondjes gauw zou voeren. Ja een klein restje, maar niet zo gauw als groente. Het is wele rg zuur, en bij de bereiding wordt vrij veel zout gebruikt. Strikt genomen is het ook niet rauw maar gefermenteerd, hoewel dat voor de voedingswaarde wel goed schijn te zijn.
Maar ik kan me zo voorstellen dat dat tot het retourzenden heeft geleid ;D
En een ei is volgens mij restcategorie, hoewel het wel zeer eiwitrijk is en ook nog super hoogwaardig eiwit.
Door Lizzy
#425894
Ik sluit me weer eens helemaal bij Kruimel aan. Een beetje gefermenteerde zuurkool is perfect maar je moet er niet teveel van geven want dat is vaak te zout en daar kunnen ze zeker van kotsen. Ei valt bij mij onder tafelrestje. Maar joh, dat komt niet zo krap allemaal!
Door 202spots
#425903
Wanneer we voor de mensen eten zuurkool hebben, dan moet ik oppassen waar ik 't neerzet om uit te lekken. :-\
Het is meerdere keren gebeurd dat er meer dan 'n pond zuurkool uit de vergiet is gestolen ... :-X
(dat in de gootsteen stond)
m.a.w.......mijn spots zijn er stapelgek op!!! 8)
Maar normaal gesproken krijgen ze alleen 'n "plukkie" van me.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door