Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bieb
#425060
Hoi ik heb 12 honden en wil deze op vers voer gaan zetten.

Ik he jullie documentatie gelezen over hoe en wat met botten en met beginnen.

Ze zitten nu op cavom brokken.
Kan ik volgede week beginnen met pens en groentemix????? En hoeveel moet ik gaan geven, ben ergens een rekenpagina tegen gekomen maar kan hem nu niet meer vinden.

En waar halen jullie kippenekken vandaan bij een poelier of ook bij het slachthuis?

Ik weet niet of het haalbaar is voor mij, ik zit met 2 duiste doggen een van 75 kilo een van rond de 45
6 beaucerons waaronder een van 16 weken en een van 8 weken. Dan nog 2 rottweilers, een golden en een stabij. Een duitse dog reu is zo verschikkelijk mager en elke keer ander voer gaat hij van aan de diaree, zodat hij nog meer afvalt, ik wil zeker hem gewoon op vers voedsel zetten.


Alle tips zijn natuurlijk welkom, ik moet erge4ns beginnen dus begin ik maar met om jullie hulp te roepen!!!!

groetjes bieb
Laatst gewijzigd door Bieb op vr 18 nov 2005, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#425114
Soheee :o :o :o 12 honden, en dan ook nog van die joekels ! Maar hartstikke goed dat je het wilt gaan proberen.

De meeste mensen beginnen bij versvoeren met kvv, da's makkelijk want compleet en handig wennen voor brokkenhonden. Het is wel prijziger dan zelf samenstellen maar als overgang wel een goed idee. Je kunt dan eens kijken wat je honden ervan vinden, hoe het verteert enzo, en dan geleidelijk aan steeds meer barfspullen toevoegen.

Voor die reuzen zul je wel aardig wat nodig hebben, dus goeie adressen vinden is belangrijk en dat kost ook tijd. Ik haal nekken, karkassen en goedkope kip-onderdelen op de markt; ik koop al jaren voor de honden en katten bij dezelfde poelier en hij brengt voor mij speciaal nekken en karkassen mee. Ik moet wel 10 kilo tegelijk afnemen maar dat zal voor jou geen probleem zijn. Kippenslachters zijn ook een goed adres. Pens haal ik bij een kleine islamitische slager, die slacht schapen en kalveren en daar kan ik best veel krijgen/kopen. Maar ze moeten je vaak wel leren kennen, niet iedere slachter is direct gecharmeerd van van die rare barf-voerders ;D
Door Bieb
#425163
De honden zijn niet allemaal van mij hoor maar van vrienden en familie, ik heb wel de meeste zelf 6 beaucerons en een rottweiler teef.

ik wilde ook eerst op dat complete vers voer, maar toen kwam ik jullie site tegen en dacht he dat is lekker en natuurlijk voor de hond.

Toevallig heb ik hier een slachthuis in de beurt en die verkoopt voor 3,5 een hele koeien pens, dus ik ga vragen wat hij mij nog meer te bieden heb en voor de kip moet ik denk naar een poelier.

Ik wilde iegelijk dus gelijk gaan proberen het zelf samente stellen, vandaar mijn vraag od het oke is als ik volgende week begin m,et het toevoegen van verse pen en groente
Door Mevroi Kruim
#425192
Ok, ik snap het. Jahoor, in principe is daar helemaal niks tegen. Ik ben zelf ook in een keer op barf overgegaan (althans de honden en katten dan ;D) en nog cold turkey ook, maar vaak kun je beter iets voorzichtiger zijn met honden die al langere tijd brokken eten.
Als je zelf gaat samenstellen moet je wel een beetje op de verhoudingen letten, dus percentages bot/spiervlees/orgaan en evt. groentemix, eieren etc. Maar als je hier al veel gelezen hebt weet je dat wel neem ik aan.
Hele runderpens is een leuk begin, ook voor jezelf, is mijn favoriete klus, het in porties snijden :-X :-X :P
Ik zou wel brokken- en barfdagen afwisselen en niet brokken en barf in een maaltijd of op een dag geven.
Door bas rouge
#425196
Hoi Bieb,

In de bibliotheek van dit forum is erg veel informatie te vinden. Neem daarvoor gewoon even de tijd. De rekenhulp waaraan je refereert is van the Dude, deze staat ook in de bibliotheek en anders moet je hem even een pb sturen zodat hij hem direct naar je kan doorsturen.

Succes ermee!

Groet, Sieneke
Door Bieb
#425288
dank jullie wel, heb net contact gehad met de vleesfabriek(vind slachthuis zo; n naar woord) en vrijdags hebben ze pens voor me, dus die haal ik volgende week, dan kan ik nog een week lezen lezen en nog eens lezen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door