Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#424170
Laatst vertelde ik al dat mijn reu, Shanden wat moeite had.
Het gebeurde smorgens/snachts dat hij misselijk werd en hele kleine stukjes scherp bot uit spuugde, met wat slijm/gal erbij.
Dit was na het eten van een goed bevleesde geitennek, waar ik het bot van heb weggehaald uiteindelijk.
Nu had hij voor de eerste keer konijn en wederom hetzelfde vannacht, ik hoorde em al wat smakken, van misselijkheid en ja hoor beneden ging ie weer, en wederom van die kleine heeeele scherpe botjes...leken wel weerhaakjes...
Vind ik wel eng hoor.
Mijn teef heeft dit niet waarschijnlijk heeft shanden er meer moeite mee...wat hiermee te doen?
Door Lizzy
#424182
Was het een heel konijn? Of was het kaal konijnenkarkas?

Ik zou zeggen dat hij wat meer moeite heeft met het verteren van bot en ik denk dat je even terug moet naar de basis. Makkelijk verteerbare botten. En dan veel langzamer hardere/moeilijker verteerbare botten introduceren. Je bent nog maar zo kort over op verse voeding... je hond heeft misschien wat moeite om jouw tempo bij te houden......
Door Daisy75
#424183
Lizzy schreef: Was het een heel konijn? Of was het kaal konijnenkarkas?

Ik zou zeggen dat hij wat meer moeite heeft met het verteren van bot en ik denk dat je even terug moet naar de basis. Makkelijk verteerbare botten. En dan veel langzamer hardere/moeilijker verteerbare botten introduceren. Je bent nog maar zo kort over op verse voeding... je hond heeft misschien wat moeite om jouw tempo bij te houden......
het was een heel gevild konijn.
Ja ik geef veel kippenekkies en zo, pens, hart, strotten enzo dat kan ie goed hebben, maar dit dus blijkbaar nog niet, konijn is zeker veel harder dan kippebotjes he?
Nou ja dan blijf ik voorlopif toch even door gaan met CB, vis, kip,strot en orgaan, en dan verder nog maar niet te gek met botten...
Want hij kan het idd niet aan nog......arme drol..dit was de eerste keer konijn en die nek vorige week was ook eerste keer dat ie iets kreeg met harder bot...
Dus ben vrij rustig met tempo hoor alleen hij red het helaas nog niet...
Door Lizzy
#424187
Niet rot bedoeld hoor, maar in augustus van dit jaar voerde je nog brokken. Dus zoooo langzaam ga je nou ook weer niet ;) ;D. Voor deze hond ga je in ieder geval te snel. Konijn is soms harder als kip. Mogelijkerwijs had hij de splinters niet uitgekotst als je het konijn met huid en haar had gegeven. Op zich is het uitkotsen van botsplinters ook geen drama. Hij kan ze beter uitspugen als ze hem dwars zitten. Maar ja, als hij met regelmaat botsplinters spuugt, dan vind ik persoonlijk dat hij terug moet naar makkelijkere vleesbotten. Laat hem nog maar een tijdje wennen en probeer het over een tijdje weer. Geef hem in de tussentijd vooral grote brokken/lappen vlees! Gemalen vlees helpt hem niet om botten beter te gaan verteren. Overigens zijn er honden die na 1 jaar barf pas goed overweg kunnen met botten.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 17 nov 2005, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#424191
Lizzy schreef: Niet rot bedoeld hoor, maar in augustus van dit jaar voerde je nog brokken. Dus zoooo langzaam ga je nou ook weer niet ;) ;D. Voor deze hond ga je in ieder geval te snel. Konijn is soms harder als kip. Mogelijkerwijs had hij de splinters niet uitgekotst als je het konijn met huid en haar had gegeven. Op zich is het uitkotsen van botsplinters ook geen drama. Hij kan ze beter uitspugen als ze hem dwars zitten. Maar ja, als hij met regelmaat botsplinters spuugt, dan vind ik persoonlijk dat hij terug moet naar makkelijkere vleesbotten. Laat hem nog maar een tijdje wennen en probeer het over een tijdje weer. Geef hem in de tussentijd vooral grote brokken/lappen vlees! Gemalen vlees helpt hem niet om botten beter te gaan verteren. Overigens zijn er honden die na 1 jaar barf pas goed overweg kunnen met botten.
Ik vat het ook niet op als rot hoor, ben alleen maar blij met advies.

Oke dan ga ik nu grote lappen voeren...doe ik overigens met pens en hart enzo al...maar zal ook andere dingen gaan zoeken.
Idd het gaat voor hem misschien wel snel....maar nogmaals dit was ok pas de tweede keer dat ik het probeerde met iets hardere botten....maar geeft nix hoor ik ga gewoon stapje terug met em....alles voor me moppies he.
Door Lizzy
#424195
KayleighShanden schreef: Ik vat het ook niet op als rot hoor, ben alleen maar blij met advies.

Oke dan ga ik nu grote lappen voeren...doe ik overigens met pens en hart enzo al...maar zal ook andere dingen gaan zoeken.
Idd het gaat voor hem misschien wel snel....maar nogmaals dit was ok pas de tweede keer dat ik het probeerde met iets hardere botten....maar geeft nix hoor ik ga gewoon stapje terug met em....alles voor me moppies he.
Gelukkig! Je kunt ook kopvlees in grote lappen gaan geven. Daar moet hij zelf flink voor werken (taai als de hel ;D) en vlees in grote lappen zet zijn maag aan tot werken. En dat is precies wat hij nodig heeft, maagwerk ;D!
Door Daisy75
#424214
Lizzy schreef: Gelukkig! Je kunt ook kopvlees in grote lappen gaan geven. Daar moet hij zelf flink voor werken (taai als de hel ;D) en vlees in grote lappen zet zijn maag aan tot werken. En dat is precies wat hij nodig heeft, maagwerk ;D!
ja helaas heb ik nog steeds geen adres voor kopvlees....misschien iemand anders??
Door Daisy75
#424321
Nu vind ik wel dat hij het al aardig doet hoor voor een hond die altijd brokken heeft gegeten.
het gaat om 2 hele miniscule stukje bot die hij dan uitspuugd, en daarna is het weer oke, ook heeft hij gewoon weer lekker honger de volgende ochtend en de ontlasting na het konijn is prachtig.....dus voor een beginner wel redelijk goed maar nog niet helemaal...dus even wat rustiger aan maar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door