Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Kynida
#423770
Even een vraagje over smuldier kip en vlees, moet ik dat gewoon als orgaanvlees rekenen of is dat te simpel gedacht? Ik meen zoiets gelezen te hebben op de site in een antwoord op iemands vraag namelijk.
Door Nelly
#423926
Dat hangt er dus helemaal vanaf welk Smuldiervlees je koopt. Je hebt Smuldier hart, lever nier, maar ook smuldier kompleet. Of Smuldier ook kip heeft weet ik ff niet. Maar orgaan is toch orgaan (en dat is bij mij hart, lever, nier) ongeacht of het van smuldier, ahv, bibi of weet ik wat voor merk is. En kip lijkt me niet echt orgaan, tenzij je alleen kippehartjes, maagjes en levertjes bedoelt. Overigens zou ik nooit alleen organen voeren hoor, dat lijkt me niet goed. Spiervlees en botten zijn heel belangrijk.
Door bowie
#423936
Chicken schreef: Even een vraagje over smuldier kip en vlees, moet ik dat gewoon als orgaanvlees rekenen of is dat te simpel gedacht? Ik meen zoiets gelezen te hebben op de site in een antwoord op iemands vraag namelijk.
De kip van smuldier reken ik niet als orgaan wel de vlees versie ook in de compleet zit orgaan voor zo ver ik weet .
Door Kynida
#424135
Tja, precies, wat zit erin. Op het pakje staat het in ieder geval niet. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand dat al wist. Ik wil de pakjes kip en vlees blijven gebruiken naast botten en vis, omdat ik dat eigenlijk wel handig vind, maar het is wel handig als ik weet hoe ik het moet indelen, zodat ik weet met hoeveel andere dingen ik het moet aanvullen. Mijn man heeft een heel handig staatje gemaakt op de computer, kan ik per dag invullen wat ik geef en ik kan dan precies zien hoeveel procent ik nog moet aanvullen, vandaar mijn vraag.
Door Lizzy
#424139
Chicken schreef: Tja, precies, wat zit erin. Op het pakje staat het in ieder geval niet. Ik had eigenlijk gehoopt dat iemand dat al wist. Ik wil de pakjes kip en vlees blijven gebruiken naast botten en vis, omdat ik dat eigenlijk wel handig vind, maar het is wel handig als ik weet hoe ik het moet indelen, zodat ik weet met hoeveel andere dingen ik het moet aanvullen. Mijn man heeft een heel handig staatje gemaakt op de computer, kan ik per dag invullen wat ik geef en ik kan dan precies zien hoeveel procent ik nog moet aanvullen, vandaar mijn vraag.
Misschien moet je anders even met Mulder Diervoeding bellen.

Op hun site: http://www.diervoeding.com/index.php?load=2 staat hun telefoon nummer

Overigens staat op de website ook wat er zo ongeveer in het zakje zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door