Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Joss
#423694
Vrienden van mij hebben een kat Pebbles die net 3 dagen op vers staat (KVV) en is hij is nu ziek (staat neem ik aan los van de kvv want de andere kat mankeert niets). De kat wil niet meer eten of drinken en is erg angstig, ze zijn ermee naar de da geweest, die zei dat het kon duiden op maagproblemen en adviseerde het volgende: Aangezien Pebbles behoorlijk ziek is en uitgedrogingsverschijnselen heeft mag hij niets meer eten, behalve 2 theelepels gekookte vis per 2 uur...

Iemand dit eerder meegemaakt en misschien tips...?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#423696
He jakkes wat vervelend zeg.
Nee ik heb het nog niet eerder gehoord en ik heb ook geen tips, helaas.
Gebruikersavatar
Door Joss
#423702
Nog even wat aanvullende info, Pebbles heeft 3 spuiten met vocht gekregen even als een ab kuur (voreen-suspensie = ontstekingsremmer 0,7 ml)
Door Femke
#424155
Joss schreef: Vrienden van mij hebben een kat Pebbles die net 3 dagen op vers staat (KVV) en is hij is nu ziek (staat neem ik aan los van de kvv want de andere kat mankeert niets). De kat wil niet meer eten of drinken en is erg angstig, ze zijn ermee naar de da geweest, die zei dat het kon duiden op maagproblemen en adviseerde het volgende: Aangezien Pebbles behoorlijk ziek is en uitgedrogingsverschijnselen heeft mag hij niets meer eten, behalve 2 theelepels gekookte vis per 2 uur...

Iemand dit eerder meegemaakt en misschien tips...?
ik zou straks de KVV eerst licht koken voordat ik het gaf, misschien is de overgang toch iets te heftig geweest voor de kat?
Misschien kan een tabletje Okugest nog wat betekenen?
Gebruikersavatar
Door Joss
#425059
Nou het gaat de goeie kant weer op !! Bedankt voor de tip Femke, want hij houdt het KVV nu netjes binnen.

Over een paar dagen gaat ie weer gewoon volledig vers.
Gebruikersavatar
Door Joss
#425910
Nou het was van korte duur, het is weer mis.... Kunnen katten allergisch zijn voor kvv, want de kat spuugt echt alles eruit.... Ik heb begrepen dat ie nu zelfs de gekookte vis niet meer binnenhoudt...
Door Rosita
#425912
Joss schreef:Ik heb begrepen dat ie nu zelfs de gekookte vis niet meer binnenhoudt...
Dan ligt het denk niet aan het voer. Zou toch een uitgebreider onderzoek laten doen.
Door Nelly
#426890
Komt die kat ook buiten? Ik denk nl. meer aan een vorm van vergiftiging :-\ Hoeft niet eens met opzet gebeurd te zijn hoor, maar bijv. door landbouwgif op gras of een vergiftigde muis of vogel. Als het een binnenkat is, houdt deze theorie natuurlijk op. Hoewel, hebben ze toevallig een dieffenbachia in huis? En zo zijn er nog meer gevaarlijk planten voor katten (en honden).
Door Borke
#427270
Is er al bloedonderzoek gedaan?
Komt de kat buiten?
Ik zou haar in ieder geval binnen houden!

Je kunt je arts vragen om een middeltje tegen misselijkheid, daar bestaat een prima middel voor (Primperid) maar ik weet niet of dat combineert met de medicatie die je kat al krijgt.
Ben je alweer teruggegaan naar de dierenarts?
Gebruikersavatar
Door Joss
#427747
Nou het is alweer wat beter met hem, al lijkt het wel op het randje te zijn geweest. Ze hebben hem idd binnen gehouden en hij is aanzienlijk opgeknapt. Raar hoor hoe een kat van doodziek ook zo snel weer boven Jan is... We zullen wel nooit weten wat het precies is geweest... Nu maar hopen dat het goed blijft gaan.

Iig bedankt voor de tips !! :-*
Door Nelly
#428166
Gelukkig dat het weer beter gaat met de kat. Ze zijn ongelooflijk taai hoor. Toch zou ik als personeel willen weten wat nu de oorzaak is geweest, om evt. herhaling te voorkomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door