Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nique
#420989
Ben dus net nieuw en ga maandag carnibest kopen. Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan voorstellen aan mijn katten. Ik weet dat 1 kater van vers houdt, maar de andere 3 zijn moeilijker.

Geven jullie hiernaast brokjes of alleen carnibest.

En hoeveel per dag hebben de katten hiervan nodig.

De zwaarste weegt bijna 6 kilo
2 wegen er rond de 4,5 kilo
en 1 weegt rond de 3,5 kilo.

Bovenste zijn HTK katten en onderste Heilige Birmaan. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421041
Ik weeg nooit het eten dat ik geef dus aan gewichten kan ik je niet zo goed helpen.
Hier krijgen ze als ontbijt iedere 4 kuikens en ik denk dat ze s'avonds 150 gram per kat aan vlees / bot krijgen

Ik zou de brokjes proberen gelijk weg te halen, als ze het niet lusten kun je het misschien mengen met blikvoer wat ze heel graag lusten of een blikje sardientjes.
Door jeanne
#421110
4 kuikens ieder :o
hoe groot zijn zulke kuikentjes dan?

ik zou het ook wel willen proberen, maar moet dan een paar kilo kuikens afnemen en stel dat ie het niet lust zit ik met zoveel kuikens in een vriezer :-\
Door jeanne
#421112
ik geef alleen carnibest (hondenvariant, de kattenvariant blieft meneer niet) en savonds barft ie met de honden mee.

ik weeg nooit iets af, niet voor de honden en iet voor de kat.
maar ik denk dat de honden op zo'n 500 gram per dag zitten ieder, en de kat op zo'n 200?? ik heb geen flauw idee eigenlijk
Door hamada
#421145
Prince eet alleen CB hondenvariant (kip/rijst, natuur, en soms lam/rijst en eend/rijst). De kattenvarianten lust hij niet.
Hij is begonnen met de eend/rijst versie. Veel katten schijnen dat te lusten omdat het wat sterker ruikt.
Als hij wat is uitgekeken op de natuur van de honden (na een paar dagen) krijgt hij ook wel eens een plak lamshart van Rodi :-X ik denk dat 1x in de zoveel tijd een dagje niet compleetvoer niet zo'n ramp is als hij verder de complete CB krijgt.
Prince weegt ongeveer 3 1/2 kilo en krijgt per dag 100gr. over twee maaltijden verdeeld.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#421251
Zo groot als op de foto, Pyts was hier natuurlijk heel klein he, nog geen 6 weken geloof ik

Afbeelding
Door jeanne
#421537
sylvia schreef: Zo groot als op de foto, Pyts was hier natuurlijk heel klein he, nog geen 6 weken geloof ik

Afbeelding
ooooh dat zijn inderdaad piepkleinepiepkuikentjes
Door Nelly
#421540
jeanne schreef: 4 kuikens ieder :o
hoe groot zijn zulke kuikentjes dan?

ik zou het ook wel willen proberen, maar moet dan een paar kilo kuikens afnemen en stel dat ie het niet lust zit ik met zoveel kuikens in een vriezer :-\
Je kunt de kuikentjes ook aan de honden voeren hoor Jeanne, als de kat ze evt. niet lust. Hier staat Andor altijd likkebaardend te wachten of SR een stukje kuiken voor hem overlaat. ;D
Door Borke
#421994
Onze Franny weegt 5.5 kg en krijgt per dag ca. 120 gram Carnibest en blijft daarmee prachtig op gewicht ;D
Door Nelly
#423257
Ehhh, Jeanne, bereid je wel voor op het betere gooi-en smijtwerk als je Sjonnie evt. een kuiken gaat geven. Het schijnt de tijger in een kat wakker te maken. SR hier pleurt zo'n kuiken eerst zo'n minuut of 10 door de keuken en bijkeuken, loopt ermee rond in z'n bekkie zoals een leeuw dat doet met een gazelle, en gaat 'm dan op zitten eten. Met het eerste kuiken doet hij altijd het ergste, de volgende vallen wel mee. 't Is maar dat je het weet. Veel plezier ;D ;D ;D
Door jeanne
#423341
misschien een domme vraag
eten ze dat snaveltje ook op? en de pootjes?
zo'n snaveltje is toch hard ???
Door Femke
#423358
jeanne schreef: misschien een domme vraag
eten ze dat snaveltje ook op? en de pootjes?
zo'n snaveltje is toch hard ???
Als het goed is eten ze die op, als het niet goed is dan mag JIJ die aangevreten pootjes oprapen om ze weg te gooien ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (dan weet je gelijk weer waarom je liever geen kuikens voert :P)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#423383
Femke schreef: Als het goed is eten ze die op, als het niet goed is dan mag JIJ die aangevreten pootjes oprapen om ze weg te gooien ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D (dan weet je gelijk weer waarom je liever geen kuikens voert :P)
Ik hoef niks op te rapen, alles gaat schoon op.
Door jeanne
#423472
sylvia schreef: Ik hoef niks op te rapen, alles gaat schoon op.
echt? dat snaveltje ook :o
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door