Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#421181
Hey!

Ik heb zonet een zalmkop uit de vriezer gehaald voor morgen voor Lady. Nu die kop weegt zomaar even 600 gram, dat is voor Lady dus een maaltijd goed voor 2 dagen. Als ik haar die zalmkop morgen volledig geef, zal ze dus de volgende dag moeten vasten. Nu eerlijk gezegd heb ik daar geen zin voor.... :-[Vind dat zo zielig...
Dus is mijn vraag: kan ik zo'n kop in 2 snijden? En wanneer doe ik dat best? Als het bevrozen is? Half ontdooid of helemaal ontdooid?

En wat voor "gereedschap" kan ik dan gebruiken?

Thanks!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#421191
Ontdooit. Ik leg 'm op z'n kant, en dan de punt van een vleesmes aan de onderkant ergens in het midden erin zetten en in de lengterichting snijden, dat ook de andere kant op, dan trek ik 'm even met de hand verder uit elkaar dat ik 'm plat kan leggen en snij (of pak me bijl bij kgkoppen) 'm dan verder door midden.
Door Sofie
#421401
Ok, dus snijden in ontdooide toestand. En mag ik de andere helft dan weer gewoon invriezen?

ps: geen leuk karweitje: vies ruiken zeker? En hopelijk geen al te smerige boel? :-[ ::)
Door Ine
#423151
Sofie schreef: Hehe...het is me gelukt om de kop doormidden te snijden...
Heb de andere helft gewoon lekker ingevrozen...
Afbeelding
Hij kijkt wel boos :o ;D ;D ;D
Door Ine
#423221
202Spots schreef: Jou koppie is TE hard lieverd...daar kom ik nooit doorheen!!! ;D ;D
Is het zo erg? ::)

;) ;D ;D ;D

Morgen zal ik mijn schapenkop er eens uithalen voor de honden, die is geruild voor de zalmkop die door een zogende W.S.Laika is opgegeten. 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door