Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jaymeg
#422848
Gisterenavond naar Radar gekeken. Wie heeft het gezien?
Er wordt gezegd dat kippenvlees geïnjecteerd wordt met water. Maar ook met runder en varkenseiwitten.
Gebleken is dat dit in alle supermarkten e.d. kan liggen.

Blijkt dat het meeste kippenvlees uit Brazilië komt, met tonnen tegelijk. Dan gaat het naar een Nederlands verwerkings en inpakbedrijf en dan mag er opstaan dat de kip uit Nederland komt.

Wat denken jullie, kunnen we nog veilig rauwe kip aan onze honden geven?
Mijn honden ontbijten tegenwoordig met in ieder geval één drumstick, rauw natuurlijk.
Van schrik vandaag niet gegeven. Had je die koppen moeten zien vanmorgen. ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#422873
Nee niet gezien. Fijne berichten weer. >:( Werd ook duidelijk of de hele kip behandeld werd of alleen de filets? Die staan er wel bekend om dat als je ze goedkoop koopt dat ze leeglopen in je pan.
Door jon
#422885
Niet gezien, helaas maar ik dacht dat er met de weergave van het land van herkomst niet gesjoemeld mag worden. Ik let er altijd op, dus das mooi balen. Ik wist wel dat er water werd ingespoten (tenminste bij kipfilet) maar niet van die andere eiwitten. Prettige berichten vind ik dit niet. >:(
Door Debora
#422895
Dat er water in wordt gespoten is al langer bekend maar inderdaad...op de verpakking staat toch dat het uit nederland afkomstige kippen zijn???
Zo zie je maar weer, je kunt beter zelf kippen gaan houden ofzo...maarja dan kan ik het weer niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten slachten :( (ander probleem is de ruimte in huis, plus de katten natuurlijk :P)
Door nikèdog2000
#422925
Jaymeg schreef: Gisterenavond naar Radar gekeken. Wie heeft het gezien?
Er wordt gezegd dat kippenvlees geïnjecteerd wordt met water. Maar ook met runder en varkenseiwitten.
Gebleken is dat dit in alle supermarkten e.d. kan liggen.

Blijkt dat het meeste kippenvlees uit Brazilië komt, met tonnen tegelijk. Dan gaat het naar een Nederlands verwerkings en inpakbedrijf en dan mag er opstaan dat de kip uit Nederland komt.

Wat denken jullie, kunnen we nog veilig rauwe kip aan onze honden geven?
Mijn honden ontbijten tegenwoordig met in ieder geval één drumstick, rauw natuurlijk.
Van schrik vandaag niet gegeven. Had je die koppen moeten zien vanmorgen. ???
daarom geef ik geen kip uit de winkel. dit weet ik al jaren.
in engeland had je op het platte land schuren waar ze verrot vlees weer als nieuw maakten en dat werd verkocht aan 4 sterren restaurants en dat was vlees wat naar de constructie moest .vandaag heb ik een biologise haan gekregen en morgen krijg ik een konijn jammie!!!!!!!!!!!!!
Door Jaymeg
#422926
De beelden erbij waren ook niet prettig om te zien. Bakken, zo groot als mijn woonkamer, gevuld met kipfilet en water. Een hele vieze drap om te zien.
Verder lieten ze zien hoe met een machine de filet geïntjecteerd werd met water en op diezelfde manier worden er runder en varkenseiwitten toegevoegd.

Uit onderzoek is gebleken dat het overal in Nederland te koop kan zijn. De kans dat je een "plofkip" koopt is zeer groot.
Ik begreep dat het ook om hele kippen ging.

Zelf koop ik altijd kip bij de Islamiet en dat zou 100 procent Hollandse kip zijn. Maar uit de uitzending van Radar blijkt dat dit dus niet zo hoeft te zijn.

Wat ik niet begrijp is dat dit allemaal getolereerd wordt. Wat doet de regering hier aan. Waar is de keuringsdienst voor. Dit is toch al veel langer bekend.
Ik ben er helemaal niet blij mee.
Door Jaymeg
#422930
nikèdog2000 schreef: daarom geef ik geen kip uit de winkel. dit weet ik al jaren.
in engeland had je op het platte land schuren waar ze verrot vlees weer als nieuw maakten en dat werd verkocht aan 4 sterren restaurants en dat was vlees wat naar de constructie moest .vandaag heb ik een biologise haan gekregen en morgen krijg ik een konijn jammie!!!!!!!!!!!!!
Door conleeuw
#422933
Er zijn boeken over dit soort praktijken geschreven, horror verhalen. Dit gebeurt al jaren, een duitse bedrijf hebben (was zelfs in Nederland in een documentair) het voor elkaar dat ze "varkensvlees" dusdanig verwerken zodat het niet terug te vinden is in de kip. >:( Je weet maar nooit wat je precies koopt vandaag de dag, maar meestal gaat het wel goed in de biologische bedrijfstak, ik zeg meestal omdat er natuurlijk onlangs nog de verhaal van de paardenvlees in rundergehakt van de biologische slager uitkwam. Maar ik denk/hoop niet dat in de biologische slagers bedrijven doelbewust gesjoemeld wordt met vlees :(
Door conleeuw
#422939
Voor diegene die hier meer over wil lezen, de boek geschreven door Felicity Lawrence - "Not on the Lable" belicht niet alleen bovengenoemde kippen verhaal, maar kijkt ook naar andere misstanden in de voedings industrie, zoals omstandigheden waarin migrante arbeiders geforceerd worden te werken. Als ik klaar ben met deze boek, wordt ie zeker vrij gelaten ;D
Door Lizzy
#423011
Mien schreef: Wat een naar bericht. Misschien dat ik Mien toch maar voor de zekerheid ga laten inenten tegen Aujesky...
Waarom zou je? Volgens mij is dat echt nergens voor nodig en werkt de enting overigens niet bepaald goed bij de hond.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 15 nov 2005, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door