Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#422082
Ik ga het eens op mijn gemak bestuderen, u hoort van mij ;D!

(ik denk dat het een goed idee is om zo'n kort maar krachtige samenvatting te maken!!! Het enige gevaar wat ik zie is dat mensen daarmee aan de slag gaan en dat is toch niet te hopen. Maar ja, je kunt mensen niet overal tegen beschermen. Dus op zich vind ik het idee sowieso sterk).
Door hiram
#422119
leuk voor mensen die ff snel willen weten wat barfen globaal een beetje inhoud.
maar als je echt wil gaan beginnen kun je toch beter eerst een paar boeken over barfen lezen van verschillende schrijvers en eerst ff lekker vragen en discussieren op BP ;D
maar toch geen slechte aanvulling op alles.
Door Borke
#422129
Ik vind het wel een duidelijk verhaal.
Om het te complementeren zou ik er nog links onder willen zien naar o.a. de artikelen over botten, groentelijst van Dory en de lijst met kvv bedrijven/links.

Overigens zou ik dat op het 'oog' voeren veranderen in 'op het gevoel'.
Met een kortharige hond kan het wellicht wel op het oog, maar voor de honden met wat meer vacht kan je beter voelen!
Door 202spots
#422141
Ik was eerlijk gezegd gelijk begonnen met de inhoud lezen begonnen.... en daarna zag ik pas dat er helemaal bovenaan stond om je op BP te melden en de botten dokument te lezen.
Daarom ben ik ook bang dat 't lezen van deze samenvatting voor sommige mensen al genoeg is om enthusiast gelijk zelf te gaan beginnen.

Waneer iemand echt van plan is om meer te leren over zelf samenstellen, dan vinden ze 't niet erg om de uitgebreide beginners dokumentaties te lezen en die vind ik dan toch veiliger.
Door the dude
#422172
AstridStraver schreef: Overigens zou ik dat op het 'oog' voeren veranderen in 'op het gevoel'.
Met een kortharige hond kan het wellicht wel op het oog, maar voor de honden met wat meer vacht kan je beter voelen!
ja das wel een goeie :-)
Door the dude
#422175
202Spots schreef: Ik was eerlijk gezegd gelijk begonnen met de inhoud lezen begonnen.... en daarna zag ik pas dat er helemaal bovenaan stond om je op BP te melden en de botten dokument te lezen.
Daarom ben ik ook bang dat 't lezen van deze samenvatting voor sommige mensen al genoeg is om enthusiast gelijk zelf te gaan beginnen.

Waneer iemand echt van plan is om meer te leren over zelf samenstellen, dan vinden ze 't niet erg om de uitgebreide beginners dokumentaties te lezen en die vind ik dan toch veiliger.
De uitgebreide beginners informatie zou iedereen die wil beginnen inderdaad moeten lezen, die wil ik ook absoluut niet weghebben ofzo !

Dit is echter een soort reclame foldertje, een lokkertje, om mensen een globaal idee te geven van BARF, zodat ze al iets meer weten als ze hier komen en daaraan beginnen.

Kan me goed voorstellen als je niet zo van lezen houd je op deze site met bergen info al snel de draad kwijt bent.
Door Mevroi Kruim
#422196
Ik vind het wel een goed idee om het zo voor bv een folder samen te vatten. Je verwijst dan toch nadrukkelijk naar BP voor de uitgebreide info, en als je erbij zet dat het niet bedoeld is om gelijk mee te beginnen maar om een beeld te krijgen van wat barfen eigenlijk inhoudt lijkt me dat veilig genoeg. Ja, gekken heb je altijd natuurlijk maar volgens mij wegen de voordelen tegen de nadeln op.
Het enige dat ik nog zou toevoegen is een uitleg over spiervlees.
Door Scooter
#422285
Hoi hier een berichtje van een ECHTE barf dummie. Nadat ik vorige week op cursus het een en ander over barfen had gehoord ben ik thuis meteen het net op gegaan voor meer info. Natuurlijk meteen geregistreerd op BP, waar mij meteen al heeeeel duidelijk werd dat ik eerst moet lezen lezen lezen en leren. Vandaag voor het eerst drie kilo kippevleugeltjes gekocht en mijn hond (Scooter dus duhhh :P) voorzichtig twee vleugeltjes toegeschoven. Hij vond het in eerste instantie erg vreemd, maar het tweede stukje was op voor ik er erg in had!! De boodschap, de berichten en alle info hier op barfplaats zijn dus voor deze Dummie wél duidelijk hoor. Als je van je beesten houdt en niet van lezen, wordt je hier wel gestimuleerd om dat wel te doen. P.S. mijn katten ook maar een kippevleugel gegeven (in stukjes geknipt), had ik ook hier gelezen. Mijn beestjes en ik zijn zeer dankbaar.
Door ursula.v.gelder
#425373
Ik heb dit verhaal op mijn website gezet ( zie verzorging>>bullterrier>> en daar kun je barf aanklikken) met daarbij de link naar de veel uitgebreidere versie waar ook weer de links in staan over botten voeren etc.
Net wat al gezegt is, zo kunnen ze globaal lezen wat het inhoud, en hebben ze interesse kunnen ze de link volgen en meer lezen.

grtz ursula
Laatst gewijzigd door ursula.v.gelder op vr 18 nov 2005, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#425694
Ik vind het heel erg duidelijk en goed te lezen.
Ik(mijn honden eigenlijk ;)) barf trouwens al 2 jaar en ik heb eigenlijk geen boeken gelezen over barf. Ik heb bijna alle info van het internet afgehaald en het gaat super goed. Mijn honden zijn sinds ze barfen nooit meer naar de DA geweest, behalve Ziggy dan, maar dat is een geval apart.
Ik denk ook niet dat het zo ingewikkeld hoeft te zijn. Mijn ouders hebben ook nooit boeken bestudeerd over gezonde voeding en ze hebben ook nooit berekeningen gemaakt om zeker te weten dat ik genoeg voedingsstoffen binnen kreeg en toch hebben ze mij gewoon goed te eten gegeven en ben ik volgens mij nooit iets tekort gekomen. Dus ik denk dat het met barfen ook echt niet zo ingewikkeld hoeft te zijn. En ik denk ook niet dat je boeken moet lezen om te kunnen barfen. Het is wel handig om te weten wat je niet kan geven en wat giftig is, maar verder heb ik gewoon genoeg gehad aan bp.
Door Laura2004
#425695
ursula.v.gelder schreef: Ik heb dit verhaal op mijn website gezet ( zie verzorging>>bullterrier>> en daar kun je barf aanklikken) met daarbij de link naar de veel uitgebreidere versie waar ook weer de links in staan over botten voeren etc.
Net wat al gezegt is, zo kunnen ze globaal lezen wat het inhoud, en hebben ze interesse kunnen ze de link volgen en meer lezen.

grtz ursula
Wat is jouw website dan? Ik ben wel benieuwd, ik vind je honden echt heel erg leuk :D
Door 202spots
#425904
Laura2004 schreef: Wat is jouw website dan? Ik ben wel benieuwd, ik vind je honden echt heel erg leuk :D
aan de linkerkant van de page, onder de naam van de schrijver, staat 'n wereldbolletje...dat is de website ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door