Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#421698
Ik vind het al zo apart als je kijkt naar die diversitiet in gehakt van het rund:
rundergehakt, mager runergehakt, tartaar, biefstuk tartaar....

Dan denk ik dat ik ook wel weet wat gehakt 'half om half' is.....

Eigenlijk zouden we allemaal vegetarier moeten worden, maar de kwaliteit van groente en fruit is ook niet geweldig en daarbij ben ik veel te dol op vlees.
Maar als je ziet hoe er met dat slachtvee gesjouwd wordt door heel Europa... :'(
Door Femke
#421706
Lizzy schreef: Heeft iemand op 12 november Kassa! nog gezien, de test van het rundergehakt?

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1980481

Een deel van het rundergehakt bevat dus paarden of varkensvlees :o.

Dit is nou precies waarom ik geen kant en klaar gemalen vlees moet!
ja ik heb het gezien. Waar ik écht steil van achterover viel was dat van de 8 biologische slagers die getest waren, er 4 zitten te rommelen met gehakt. En dat er juist gerommeld word in de slagerijen in plaats van de supers. Die 2 dingen had ik écht nooit verwacht!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#421717
Nou, das inderdaad lekker >:(
Wil je dus tartaar voor je pups is het dus noodzaak dat je het ter plaatse laat malen. Of biefstuk kopen en zelf malen.

De "groten" drukken de prijs wel door er vet en water in te persen, hoef je als slager niet te doen. Lang leve de prijzenoorlog :-X
Door 202spots
#421730
sylvia schreef: Nou dat is ook lekker ik voer Donna nu bv ook rundergehakt, voor hetzelfde geld zit ik haar dus varken te voeren :o >:( >:( >:( >:( >:(
Daarom heeft ze nu van die lekkere biggetjes!!! ;D ;D
Door danou2004
#421777
AstridStraver schreef: Ik vind het al zo apart als je kijkt naar die diversitiet in gehakt van het rund:
rundergehakt, mager runergehakt, tartaar, biefstuk tartaar....

Dan denk ik dat ik ook wel weet wat gehakt 'half om half' is.....

Eigenlijk zouden we allemaal vegetarier moeten worden, maar de kwaliteit van groente en fruit is ook niet geweldig en daarbij ben ik veel te dol op vlees.
Maar als je ziet hoe er met dat slachtvee gesjouwd wordt door heel Europa... :'(
Een stukje vlees laat ik ook liever niet liggen maar als ik dan in de auto rij en zie een vrachtwagen vol kippen of varkens dan heb ik echt zoiets van nee ik wil geen vlees meer maar dat duurt maar een paar dagen :-\ Hoe zielig het ook is het is nou eenmaal niet anders en dat zal het waarschijnlijk ook niet worden....
Door conleeuw
#421797
Lizzy schreef: Heeft iemand op 12 november Kassa! nog gezien, de test van het rundergehakt?

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=1980481

Een deel van het rundergehakt bevat dus paarden of varkensvlees :o.

Dit is nou precies waarom ik geen kant en klaar gemalen vlees moet!
ook dit is een van de redene waarom ik vega ben, ze doen maar wat :( Ik heb het helaas niet gezien, maar ga nu wel even op de site spieken. thanks
Door conleeuw
#421800
Femke schreef: ja ik heb het gezien. Waar ik écht steil van achterover viel was dat van de 8 biologische slagers die getest waren, er 4 zitten te rommelen met gehakt. En dat er juist gerommeld word in de slagerijen in plaats van de supers. Die 2 dingen had ik écht nooit verwacht!!!
Inderdaad, schokkend, vooral omdat in de Biologische slagersbedrijven geen paardenvlees wordt gehandeld. En dan nog dat er vanuit die sector gezegd wordt dat het gewoon niet kan, dus, zeggen ze eigelijk dat het gewoon niet waar is. En je kan niet iets veranderen of verbeteren als je het niet erkent, dus ...... :(
Door Netty
#421890
ik heb dat gevoel al jaren dat ik giga belazerd word.
vega word ik niet want ik vind af en toe een stukje vlees wel lekker, maar die lappen die iedere dag over de toonbank gaan dat hoeft niet.
als iedereen nou zou beginnen met om de dag vlees te eten, en dan niet gelijk een dubbel portie nemen, zo van ik heb gisteren niet gehad......, maar normaal.
dan zouden we niet zoveel beesten hoeven te slachten, en zouden de beesten een iets beter bestaan kunnen hebben.
en wat nog belangrijker is, we zouden dan beter vlees kunnen eten omdat de beesten een normaal leven gehad zouden hebben.
of is dat weer te idealistisch :-\
Door Lizzy
#421891
Die van de biologische slagers was helemaal onwijs schokkend. Paardevlees in biologisch gehakt en dan te bedenken dat er geen scharrel of bio paarden bestaan. Ra ra hoe kan dat? Zitten ze dan eng te kl*ten of wat?! Ben inderdaad heel blij dat ik vegetarier ben. En dat ik sowieso nooit gemalen spullen voor mijn honden koop. Je weet dan namelijk nog steeds niet wat je honden eten, dat blijkt....
Door tieneke
#421896
Hier ligt er in sommige slagerijen varkens en rundvlees gebroedelijk tegen elkaar aan :-X
Geen rundgehakt meer voor onszelf dus,of verpakt.
Maar dan weet je het nog niet :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door