Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door sylvia
[quote="Chicken"]
Ik ben zelf ook pas bezig met barfen, ben nog erg bezig met alles uitzoeken, maar soms kan het erg verwarrend zijn allemaal, hoe meer je er over leest, hoe verwarrender het wordt soms. Doe het gewoon rustig aan, er is geen haast. Ik voel met je mee.

Gr. chicken
[/quote]
even off topic, maar eehhh jij durft...om je op een barf forum Chicken te noemen ;D
Door Lizzy
[quote="Tarek"]
1 van deze :D

http://members.chello.nl/~rc.vandenberg ... t_5-11.jpg

In ieder geval een zwarte teef,want er zijn alleen maar zwarte teefjes ;D

Dus 5-10% van het huidige gewicht zeg maar?
Verder nog echt belangrijke dingen waar je op moet letten ?
[/quote]

Wat een schatjes zeg!!! Leuk, gefeliciteerd!

Ik weet niet volgens welke methode je jouw andere honden voert, maar in principe kun je gewoon exact hetzelfde geven. Ik heb onze pup wel eerst alleen kippennekken, eendennekken, geplette kippenvleugels, eendenkarkassen, parelhoenkarkassen gegeven. Dus, relatief zachte botjes en deze heb ik dus eerst helemaal plat geslagen met een stevige vleeshamer. Ze krijgt hier ook grote botten, maar die zijn zodanig groot dat ze er eigenlijk alleen een beetje mee kan 'stoeien', stukjes vanaf kan kluiven maar beslist niet in 1 keer naar binnen kan gooien (ze is erg gulzig!).

Voer je ze ook versvlees? Zo niet: omdat je de winter in gaat is het misschien wel een idee om bijv. 2 a 3 keer per week een theelepeltje levertraanolie aan de kleine te geven. Dat bevat veel vitamine A (en dat krijgt ze al genoeg binnen met lever en ei enzo) maar het bevat ook vitamine D. En omdat de zon niet schijnt is het wel handig om daar een beeeeeetje van te geven (niet teveel dus, anders doseer je zomaar vitamina A over).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 12 nov 2005, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tarek
[quote="Lizzy"]

Ik weet niet volgens welke methode je jouw andere honden voert, [/quote]

Volgens "jouw" methode ;D ;D
Dat met die botjes had ik al begrepen door het lezen van pup topics.Verder wil ik als de pup komt eerst een paar dagen kvv invoeren omdat ie hoofdzakelijk op brokjes zal opgroeien ( totdat ze hier komt) dus eerst half brok/kvv in de 2 e week,dan vanaf de 3e week kvv/barf en daarna fulltime barf. ;)

Ok, dus een beetje levertraan, verder gewoon doorgaan?
De groente mix bestaat behalve uit groente/fruit; knofloof,zeewier, studentenhaver, en ik zit er ook aan te denken om eens per week glucobest te geven.
Door Lizzy
[quote="Tarek"]
Volgens "jouw" methode ;D ;D
Dat met die botjes had ik al begrepen door het lezen van pup topics.Verder wil ik als de pup komt eerst een paar dagen kvv invoeren omdat ie hoofdzakelijk op brokjes zal opgroeien ( totdat ze hier komt) dus eerst half brok/kvv in de 2 e week,dan vanaf de 3e week kvv/barf en daarna fulltime barf. ;)

Ok, dus een beetje levertraan, verder gewoon doorgaan?
De groente mix bestaat behalve uit groente/fruit; knofloof,zeewier, studentenhaver, en ik zit er ook aan te denken om eens per week glucobest te geven.
[/quote]

Aha ;D!

Overigens staat Linga's huidige menu hier: http://www.barfclub.nl/linga/barf_ervar ... _linga.htm. Ik denk dat ik ongeveer 40% a 50% vleesbotten aan Linga heb gevoerd (en daarbij moet ik zeggen dat als ze 50% vleesbotten krijgt, deze botten over het algemeen meer vlees als bot bevatten).

Ja, ik zou dus niet teveel levertraan geven, maar gezien de wintermaanden die eraan komen zou ik dat zelf wel doen. Ik zou zelf nooit iedere dag levertraan geven trouwens. Ik vind 2 a 3 keer per week echt zat. Maar Linga krijgt dus wel vette vis, zoals je in haar menu kan zien. Ik heb Linga overigens geen levertraan in de zomermaanden gegeven.

Ik zou de eerste weken niet al te veel knoflook geven. Behoedzaam voeren, aangezien het nog maar een pupsel is en knoflook bloedarmoede kan veroorzaken. Ik geef Linga wel knoflook, maar ik denk dat het neer komt op 1 a 2 tenen per week en dat over de week verspreid.

Studentenhaver, zijn dat rauwe noten? Ik zou namelijk geen gefrituurde of gebakken noten nemen.

Ik geef geen glucosamine aan Linga. Ik ben van mening dat een hond op supervoeding (en dat voeren wij) dat niet nodig heeft. Misschien zal ooit blijken dat ik er naast zit...
Door Ejka
Ik heb mijn pup vanaf begin kvv gevoerd. Ze was ook met brokjes groot gebracht. Nu scheelde het wel dat ze de brokjes bij mij niet at. En de kvv wel gelijk.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door