Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#420434
vannacht hoorde ik mijn ene hond braken....ik ben dus naar beneden gelopen, lagen er twee kleine plasjes met slijm/gal en in ieder plasje een stukje bot.
Ze hadden gister geitenek, en ik heb het bot uiteindelijk wel weggehaald maar ze hebben er ook stukjes van gegeten....nu voelde deze heel scherp die eruit gespuugd waren, vind dit toch wel eng hoor....
Gebeurd dit meer, is dit normaal of wat?
Door Lizzy
#420436
KayleighShanden schreef: vannacht hoorde ik mijn ene hond braken....ik ben dus naar beneden gelopen, lagen er twee kleine plasjes met slijm/gal en in ieder plasje een stukje bot.
Ze hadden gister geitenek, en ik heb het bot uiteindelijk wel weggehaald maar ze hebben er ook stukjes van gegeten....nu voelde deze heel scherp die eruit gespuugd waren, vind dit toch wel eng hoor....
Gebeurd dit meer, is dit normaal of wat?
Ja, dat gebeurd hier ook wel eens een heel enkel keertje. En dat is altijd na een te hard bot. Dus ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat de geitennek een tikkie te hard was voor haar. Of dat er te weinig vlees aan het bot zat. Of dat ze het gewoon een keer niet zo goed heeft weten te verteren. En op zich lijkt dit heel vervelend, maar wees blij dat ze het uitspuugt! Ik moet wel zeggen dat bij mij alleen Pinkel dit heeft. En ze heeft het ook weer niet altijd. Maar als zij consequent spuugt op een specifiek soort bot : dan krijgt ze dat van mij niet meer.
Door Borke
#420437
Met geitennek heb ik geen ervaring, maar wel met tamelijk harde kalfsribben. Daarvan vond ik 's ochtends ook wel eens wat geel schuim met wat botschilfers.
Dat was ik denk in het eerste jaar dat Borke botten at, nu komt het (met diezelfde botten) eigenlijk niet meer voor.
Ik weet niet of het te maken heeft met met de kwaliteit van het maagzuur en de tijd dat een hond al botten eet. In de periode dat hij het altijd had, at hij er nog kvv bij. Sinds ik voor minimaal 3 dagen zelf samenstel gebeurt het niet meer.
Inmiddels stel ik volledig zelf samen en geef ik geen kvv meer.
Kwestie van ervaring?
Door Tarek
#420484
Had pas hetzelfe gehad 'snachts, alleen waren het schapentandjes :-X.
Verteerd schijnbaar niet zo makkelijk. ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#420493
Vraag ik me ook af of er wel genoeg vlees aan de nek zat. Ik zie hier toch verschil in vertering/kotsen of ik nou een dik bevleesde rib heb gegeven (vertering optimaal en kotsen nono) of ik geef het vlees apart met daarna een wat kaler botje. Op het laatste werd door deze of gene nog wel eens gekotst en ook zag ik dan in de ontlasting nog wel stukkies terug. De laatste combi krijgen ze dan ook niet meer. Kalfsribben al helemaal niet meer, die vond ik zowieso erg hard en raar splinteren en spleiten. Hier dus alleen nog maar aangeklede botten.
Door Daisy75
#420573
Ja de nek was zeer zeker goed bevleesd, en het bot heb ik weggehaald omdat ik het te hard vond maar hij heeft er wel stukjes van gegeten, mijn teef ook maar die had nergens last van, mn reutje is zowiezo iets gevoeliger.
Ik geef gerust nog wel een nek hierna hoor maar ik haal zijn bot gewoon effe eerder weg.
De geitenribben geef ik zowiezo niet heb ik besloten die vind ik echt veel te scherp en hard...dan maar andere dingen hoor, ik moet er wel een goed gevoel bij hebben en er is zoveel wat je wel kan geven.
Door 202spots
#420918
Tarek schreef: Had pas hetzelfe gehad 'snachts, alleen waren het schapentandjes :-X.
Verteerd schijnbaar niet zo makkelijk. ;D
Alles wat op tanden lijkt word naar het beheer van BP gestuurd, om vervolgens 'n politie onderzoek te laten doen 8)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420934
202Spots schreef: Alles wat op tanden lijkt word naar het beheer van BP gestuurd, om vervolgens 'n politie onderzoek te laten doen 8)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#420935
Hier wordt er ook geen kalfsbot meer gegeven, ik heb ze 1 keer gegeven en ik vond ze heel enge scherpe splinters geven , van die hele lange naalden.
Door Tarek
#420993
202Spots schreef: Alles wat op tanden lijkt word naar het beheer van BP gestuurd, om vervolgens 'n politie onderzoek te laten doen 8)
Oops, ik heb ze snel verduisterd. en de kliko is al geleegd.Dus geen bewijs ;D ;D
Door Lizzy
#421011
Tarek schreef: Oops, ik heb ze snel verduisterd. en de kliko is al geleegd.Dus geen bewijs ;D ;D
Kijk, da's nou weer jammer...... ( ;D)
Door Breezer
#421013
Hier hetzelfde verhaal, maar dan met lamsrib, eendenkarkas, kippennekken enz. Eigenlijk tot nu toe met al het bot. Ik denk dat Breezer het op de een of andere manier niet altijd even lekker verteerd. Want vlees geef ik er voldoende bij. Ik denk dat de verhouding bot/vlees 30/70 is.
Door tieneke
#421023
Hier vind ik wel eens stukjes bot in de ontlasting meestal na konijn,kotsen deden ze wel eens na een lamsnek,vermoed dat ie toch net een tikkie te hard was.
Lamsnekken zijn hier echt niet te krijgen :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door