Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ike
#419396
Ben nu bijna twee wekenn sávonds zelf aan het samenstellen en het is echt genieten :P, als ik zie hoe heerlijk hij alles naar binnen werkt, heerlijk aan het kluiven is van een stuk ossestaart/zalmkop/lamsnek/sardientjes/rundvlees/kip/kalkoen enz., ook lever/lamshart/pens/groentemix/ei/hutekase, echt alles wat je neerzet vreet ie op, dat was voorheen toch wel anders! Eerdaags gaan we helemaal over op zelf samenstellen tot ieders plezier!!(en ook Ike's ontlasting is tot nu toe ook super, hoop dat dit zo blijft), ben wel een beetje in jubelstemming!
Door hiram
#419414
ik kan het me helemaal voor stellen ;)
mijn goede voornemen voor 2006 is beginnen met barf en de brokken geef ik aan het asiel.
ik kan ook niet w88 toto het zover is.
tussendoor probeer ik vast het een en ander uit, vanavond krijgen ze sardientjes die ik net heb gehaald en ik weet dat ze er dol op zijn.
geweldig toch als je je hond met zoveel plezier ziet eten!
Laatst gewijzigd door hiram op wo 09 nov 2005, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#419423
hiram schreef: mijn goede voornemen voor 2006 is beginnen met barf en de brokken geef ik aan het asiel.
Waarom niet eerder beginnen met vers ::)
Gelukkig doe ik niet aan goede voornemens met de jaarwisseling,doe ze gewoon meteen als ik dat wil :D
Door tieneke
#419425
Ike schreef: Ben nu bijna twee wekenn sávonds zelf aan het samenstellen en het is echt genieten :P, als ik zie hoe heerlijk hij alles naar binnen werkt, heerlijk aan het kluiven is van een stuk ossestaart/zalmkop/lamsnek/sardientjes/rundvlees/kip/kalkoen enz., ook lever/lamshart/pens/groentemix/ei/hutekase, echt alles wat je neerzet vreet ie op, dat was voorheen toch wel anders! Eerdaags gaan we helemaal over op zelf samenstellen tot ieders plezier!!(en ook Ike's ontlasting is tot nu toe ook super, hoop dat dit zo blijft), ben wel een beetje in jubelstemming!
Ja ik kan de verschillen zo goed zien met onze vorige Leonberger die op brokken stond vanaf zijn geboorte tot 1,5 jaar voor zijn dood en onze nollebakbakmonsters die vanaf een week of 3 al de eerste hapjes vers kregen,alletwee hebben ze nooit een brokje gehad in hun leven.
Tot een paar maanden terug kregen ze half barf en half kvv.
Nu staan ze dus volledig op barf en ik zie nog grotere verschillen dan ervoor.
Ze vreten nu werkelijk als wolfen en zijn na iedere maaltijd zo voldaan dat ze heerlijk gaan uitbuiken.
Iedere keer als ik ze zie eten geniet ik weer en ben ik blij dat ik dit heb doorgezet,de negatieve reacties maar snel vergetend,ze zijn gewoon supergelukkig en dat straalt er helemaal vanaf,heerlijke barfvarkens ;D ;D
Door Ike
#419442
tieneke schreef: Waarom niet eerder beginnen met vers ::)
Gelukkig doe ik niet aan goede voornemens met de jaarwisseling,doe ze gewoon meteen als ik dat wil :D
Ik doe ook niet aan goede voornemens, nog twee dagen heb ik kvv liggen (voor alleen smorgens dan) en dan gaan we barfen! Had eigenlijk niet gedacht dat ik dat fulltime zou gaan doen (als je af en toe die heeeerlijke foto's hier ziet )!
Door hiram
#419481
Ike schreef: Ik doe ook niet aan goede voornemens, nog twee dagen heb ik kvv liggen (voor alleen smorgens dan) en dan gaan we barfen! Had eigenlijk niet gedacht dat ik dat fulltime zou gaan doen (als je af en toe die heeeerlijke foto's hier ziet )!
ja maar ik heb nog voor 90 eurie aan brokken liggen.
en 90 eurie weggeven is wel veel :o
geeft me de gelegenheid om mooi nog wat meer te lezen hoewel ik er zeker van ben dat ik wel genoeg basis kenns heb.
Door tieneke
#419484
hiram schreef: ja maar ik heb nog voor 90 eurie aan brokken liggen.
en 90 eurie weggeven is wel veel :o
geeft me de gelegenheid om mooi nog wat meer te lezen hoewel ik er zeker van ben dat ik wel genoeg basis kenns heb.
Oke oke als je maar weet dat we het nu allemaal hebben gelezen ;)
Per 1 januari wordt er gebarft 8)
Door Lizzy
#419487
Leuk om te lezen zeg, dat je bent over gestapt en dat het zo goed bevalt! Geweldig he, om honden te zien eten en te zien wat ze eigenlijk zijn "wolfjes in hondenkleertjes" ;D!
Door hiram
#419618
tieneke schreef: Oke oke als je maar weet dat we het nu allemaal hebben gelezen ;)
Per 1 januari wordt er gebarft 8)
sorry...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#419692
hiram schreef: ja maar ik heb nog voor 90 eurie aan brokken liggen.
en 90 eurie weggeven is wel veel :o
geeft me de gelegenheid om mooi nog wat meer te lezen hoewel ik er zeker van ben dat ik wel genoeg basis kenns heb.
90 eurie aan brokken....hmmm .....180 euro mogenlijke da rekeningen aan mankementen in de maak.


(geef het aan het dierenasiel, heb je gelijk je goeie daad voor het jaar gedaan ;) )
Laatst gewijzigd door sylvia op do 10 nov 2005, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#419752
hiram schreef: ja maar ik heb nog voor 90 eurie aan brokken liggen.
en 90 eurie weggeven is wel veel :o
geeft me de gelegenheid om mooi nog wat meer te lezen hoewel ik er zeker van ben dat ik wel genoeg basis kenns heb.
Heb je niet iemand die ze over wil nemen die een verstokte brokken freak is? ;D
Door Ike
#419756
Lizzy schreef: Leuk om te lezen zeg, dat je bent over gestapt en dat het zo goed bevalt! Geweldig he, om honden te zien eten en te zien wat ze eigenlijk zijn "wolfjes in hondenkleertjes" ;D!
t is eigenlijkk een enorm barfvarken aan het worden, zo netjes als Ike bv eerst een kippenekkie op at nu is het zo snel mogelijk naar binnen werken om te zien wat er nog volgt, van de week een flinke lap paardevlees hup in een klap naar binnen, dat brak hem letterlijk en figuurlijk op hoor, dus na even erg onglelukkig kijken hele lap er weer uit en opnieuw beginnen ;D
Door Ike
#419758
tieneke schreef: Ja ik kan de verschillen zo goed zien met onze vorige Leonberger die op brokken stond vanaf zijn geboorte tot 1,5 jaar voor zijn dood en onze nollebakbakmonsters die vanaf een week of 3 al de eerste hapjes vers kregen,alletwee hebben ze nooit een brokje gehad in hun leven.
Tot een paar maanden terug kregen ze half barf en half kvv.
Nu staan ze dus volledig op barf en ik zie nog grotere verschillen dan ervoor.
Ze vreten nu werkelijk als wolfen en zijn na iedere maaltijd zo voldaan dat ze heerlijk gaan uitbuiken.
Iedere keer als ik ze zie eten geniet ik weer en ben ik blij dat ik dit heb doorgezet,de negatieve reacties maar snel vergetend,ze zijn gewoon supergelukkig en dat straalt er helemaal vanaf,heerlijke barfvarkens ;D ;D
Gewoon niet op die negative reacties letten hoor ;)
Door herder_lover
#419842
het is heerlijk als je een hond zo ziet smullen (kan em er weinig bij voorstellen hoor, als ze haar tanden in een grote geitentong, of stuk hersenen plaatst :D). Dara was een zeer moelijke eter, maar nu... ja gister hoefde ze geen vis (en ik had superverse vis gehaald, vannacht nog zwemmende en 3 uur later in haarbak) ze zat nog vol denk ik. Ik had 1 stukje in haar bak gelegd (een stukje vin met nog wat vis eraan). Hele dag n de zon gelgen en opeens had ze het op en kwam toen vrgen om meer, maarja toen lag alles al in de vriezer ;D
Jammer, vandaag krijgt ze weer lekkere groentenmix en kippenvleugels en geitenvlees...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door