Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door diana
#4194
hallo,
ik geef compleet vers en groenten mixen.
door al een poos te lezen op verschillende fora heb ik ondertussen e.a in huis.
heb 2 dobers.
de reu heeft nooit iets , maar de teef is gesteriliseerd en had incontinentieproblemen, snel jeuk en vaginale klachten.
heb o.a inmiddels in huis;
zalmolie, lijnzaadolie, vit c,selenium/zinktabletten,granberrycapsules,catsclaw,appelazijn, teunisbloemolie, en voor de spondylose glucon combi glucosamine met chondroitin.
als ik het zo lees zou ik ze geen eten meer hoeven te geven he?
wat is nu overbodig???????
gaf voor ik paul kende ook nog knoflookpillen en biergist en zeewier.
als ik ergens iets lees waar iets in zit wat goed voor ze is moet ik het hebben!!!
is ook een kwaal denk ik...
dus wat kan ik tegen die pillenfobie doen.
wat kan er weg?
Door Lizzy
#4195
"heb o.a inmiddels in huis; zalmolie, lijnzaadolie, vit c, selenium/zinktabletten, cranberry capsules, catsclaw, appelazijn, teunisbloemolie, en voor de spondylose glucon combi glucosamine met chondroitin".

OK, dit is mijn persoonlijke mening he Diana, dus niet gelijk alles weg gooien en wachten op meerdere reacties:

Als je het mij vraagt, kan het volgende weg:

*Lijnzaadolie (daar heb je de zalmolie al voor - lijnzaadolie geeft eerder kans op jeuk dan zalmolie).

*Selenium/zink (zit al in de voeding).

*Cranberry: waarom geef je dat? Heeft ze blaasontsteking? Zo niet: niet meer geven.

*Cat's Claw: waarom geef je dat? Heeft ze een lage weerstand? Cat's Claw alleen maar geven wanneer ze bijv. antibiotica heeft gehad of als oppepper bij lage weerstand. Niet weggooien, maar ook niet geven indien het niet nodig is.

*Appelazijn: waarom geef je dat? Ik zie totaal geen enkele heil in appelazijn. Ik heb laatst een keer een stuk overgeschreven van Harvey Diamond (op doggy). Azijn is volgens hem troep. Ook appelazijn. Ik zie totaal het nut niet van appelazijn (mijn mening he).

*Teunisbloem olie: waarom geef je dat? Ik weet niet wat Teunisbloemolie doet, maar volgens mij kan je deze ook af laten vallen.... (Hoewel die beter door Paul beantwoord kan worden).

Dus, de rest zou ik wel blijven geven (zalmolie, vitamine C en de spullen tegen de spondylose).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 06 apr 2003, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#4196
Teunisbloemolie wordt eigenlijk altijd gegeven voor de hoeveelheid GLA (=gamma linoleenzuur) wat voor zo'n 10% aanwezig is in deze olie.
Capsules die open gaan kan voor de hond een reden zijn om de hele maaltijd te laten staan want teunisbloemolie smaakt vies. (borageolie smaakt beter en het gehalte GLA's is 2x zoveel).

Een hond kan in principe zelf GLA's maken uit linolzuur en ik zou dan ook geen extra omega 6 supplementeren.
Door diana
#4197
granberry heel sporadisch al een hele poos niet gegeven voor pus vaginatje;

catsclaw voor wat meer weerstand.
heeft af en toe wat jeuk.
mindere vacht dan boy.

lijnzaad was voor vacht?
selenium weet ik niet eens meer.

appelazijn stond op de site v corina.

te. dus weer merk ik.
Door diana
#4198
dus... staat het nu voorlopig ff allemaal in de kast.
behalve de zalmolie van ome paul,
ik weet het;
tis niet goed te praten, maar ik ben ohh zo bang dat ze ergens iets te kort zouden komen he.
bedankt hoor.
Door Nelly
#4199
Diana, je kan ook teveel van het goede geven hoor! :o Dat je teefje qua vacht wat minder is dan de reu lijkt me niet zo heel raar, want: A. ze is gecastreerd (huishouding in het lichaam toch iets veranderd) en B. ze heeft spondylose, dus af en toe pijn, ook al laat ze het niet merken. :-/ (Ashley ook hoor, hij houdt zich groot, maar ik zie het af en toe aan z'n lopen en hoe-ie zijn staart houdt) :o. En pijn vreet aan je algehele conditie, dus ook aan je vacht. Kijk maar naar je eigen haar als je hoofdpijn hebt; ziet er dan niet uit toch? :(Of heb ik dat alleen? Kortom, ik zou me aan de adviezen van Lizzy houden en een boel van dat spul op z'n minst in de kast zetten! ;)

Groeten, Nelly. 8)
Door Nelly
#4200
Pffff, nou, wat ik nu eigenlijk met dat hele ingewikelde verhaal hierboven wilde zeggen is simpelweg dit: In bepaalde gevallen moet je gewoon de natuur de kans en de tijd geven om zelf dingen op te lossen. Daar kan geen pilletje, poedertje of druppeltje tegenop! ;D

Groetje, Nelly. :)
Door diana
#4201
heb ik nu dus ook gedaan.
ze krijgt nl ook al med tegen haar incontinentie en ook tegen de spondylose [homeopatisch].
ik ben te ver doorgeschoten ben ik bang het afgelopen jaar.
whaha iedere keer wanneer ik las dat iets ergens goed voor is moest ik het ook hebben.
rest nu vlees vit c en zalmolie .
botten en groenten [ met mate] de hoeveelheden waren ook te groot.
appelzaijn eten we zelf maar op.
beetje lynzaad door ?????de wc.
granberry bewaar ik voor wanneer ze ooit weer een pussig vaginatje heeft.
en.
vertrouw blind op lizzy en paul.
Door diana
#4202
nelly je hebt helemaal gelijk.
daarom zal ik ook nooit gaan barfen.
zou er gewoon wakker van liggen of ik het wel goed doe.
maar af en toe 1 dag zelf wat te klooien durf ik wel .
vindt het hartstikke leuk.
dat wel.
Door Charlotte
#4203
Hoi Diana,

:o Was even mijn reactie ;D hihihih.
Ik geef de honden alleen:
Lijnzaad en saffloer olie en kelp.....verder niks (aan toevoegingen dan he ;D)
Ik denk dat, als je voldoende afwisseling in je voer hebt en je honden zijn verder gezond, dat je niet al te veel supplementen hoeft te gebruiken
Door diana
#4204
heeee ,
ii heb een kilo of 15 van zulke botten in de vriezer liggen!!!
die op de foto staat bij jouw honden.
was boos op de islamitische slager , maar had ze nog niet weggekiepert.
ik dacht dat het knieen waren.
heb nu een hele zal kalfsborst gekregen.
hoe noem jij die botten?????
Door Charlotte
#4205
heeee ,
ii heb een kilo of 15 van zulke botten in de vriezer liggen!!!
die op de foto staat bij jouw honden.
was boos op de islamitische slager , maar had ze nog niet weggekiepert.
ik dacht dat het knieen waren.
heb nu een hele zal kalfsborst gekregen.
hoe noem jij die botten?????
Ik noem die botten ook Koeienknieen. Ze krijgen het af en toe om lekker op te knabbelen.
Sandro (rechts) die mag er maar een half uur aan knabbelen, hij haalt er hele grote stukken af en blijft maar eten.
Door Paul_Barte
#4206
Charlotte,

Hoe verteren die botten bij jouw honden want die dingen zijn knoerthard (tandenkillers) en kunnen nog wel eens wat obstipatie veroorzaken.
Door Charlotte
#4208
Charlotte,

Hoe verteren die botten bij jouw honden want die dingen zijn knoerthard (tandenkillers) en kunnen nog wel eens wat obstipatie veroorzaken.
Hoi Paul,

Ze verteren het prima. Ik moet wel zeggen dat ze er niet al te lang op mogen kauwen. Met name Sandro niet....als hij de kans krijgt eet hij het hele bot op.
Wel doe ik de ochtend na het kluifbot wat extra olie door de gf mix, ik heb dat een keer vergeten en ze hadden beide moeite met poepen.
Ze krijgen deze botten eens per drie weken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door