Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#418584
Ik kan bij een vishandel gratis visafval krijgen. Dit is dan mn graten en vissenkoppen. Weet verder niet wat en hoe. Waar moet ik op letten en wat kan ik hiervan normaliter gewoon van geven? Zal dus niet veel vis meer aan zitten (behalve aan de kop dan).
Hoe moet ik dit in het menu inlezen (hoeveel % van het dagelijkse voer)?
Door Lizzy
#418612
herder_lover schreef: Ik kan bij een vishandel gratis visafval krijgen. Dit is dan mn graten en vissenkoppen. Weet verder niet wat en hoe. Waar moet ik op letten en wat kan ik hiervan normaliter gewoon van geven? Zal dus niet veel vis meer aan zitten (behalve aan de kop dan).
Hoe moet ik dit in het menu inlezen (hoeveel % van het dagelijkse voer)?
Mogelijk zitten er ook vellen en organen bij. Je kunt dit wel 1 keer per week geven, denk ik. Ik denk dat je eerst even moet kijken wat het is alvorens je het ergens in deelt. Als het voornamelijk orgaan is, dan zou ik het tot orgaan rekenen. Als het voornamelijk graat is, dan zou ik het tot vleesbot rekenen.
Door nikèdog2000
#418839
ik heb dat ook gehaald bij een visboer de hele smurrie heb ik mee genomen dat is dan met ingewanden graat kop en staart .
ik reken dat als maaltijd
Door herder_lover
#418850
en hoe geef je dat dan? Gewoon wat afwegen en in de bak? Ook nog groentenmix geven erbij? Of gewoon alleen die drap en dat is het? Zijn er nog dingen waar ik op moet letten (ja eventuele haken)... ;D
Door nikèdog2000
#418909
de honden krijgen elk een graat met kop en staart en dan dat drap erbij dus is het een voledige maaltijd.
nu heb ik cavaliertjes dus die eten niet zoveel die hebben aan een graat van een schol genoeg.
dus ik geef er niets bij.
Door tieneke
#418974
Hier krijgen ze iedere week een verse zalm of makreel zonder graat,hebben ze er al uit gehaald.
Vooral Tara klokt de vis zo naar binnen ;D ;D
Door herder_lover
#418988
nouja ik zal eens kijken wat het allemaal is. De eigenaar heeft em ook nog tips gegeven voor vlees en groenten afval, dus het schiet al op en hij wil dat ik misschien ook zijn site ga maken dus dat is helemaal goed (kan ik weer vlees kopen ;D)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door