Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#418721
Ik geef de hondjes sinds kort s ávonds zelf samengesteld. Rundvlees (enkelvoudig)van Kivo met wat zeewier, karoteen (voor de kleur)en een scheutje zonnebloem of visolie. Een paar maal per week krijgen ze ipv.rund, kippenenekjes of kipkarkas. s'Morgens eten ze allebei een schijf Energique. Moet hier nog extra calcium of iets anders bij? Oh ja en op zondag eten ze vis.
Door hiram
#418729
garicha schreef: Ik geef de hondjes sinds kort s ávonds zelf samengesteld. Rundvlees (enkelvoudig)van Kivo met wat zeewier, karoteen (voor de kleur)en een scheutje zonnebloem of visolie. Een paar maal per week krijgen ze ipv.rund, kippenenekjes of kipkarkas. s'Morgens eten ze allebei een schijf Energique. Moet hier nog extra calcium of iets anders bij? Oh ja en op zondag eten ze vis.
ik zou het aantal toevoegingen zoals calcium vitamine tabletten enz zo veel mogenlijk beperken (omdat je hiermee de balans in de voeding kunt verstoren - zeewier en olien zijn wel goede natuurlijke toevoegingen) en ze eventueel toevoegen via de voedingsmiddlen zelf.
hiermee bedoel ik dat je al calcium geeft in de vorm van die kip karkassen, waarmee je een natuurlijke vorm van calcium geeft met de juiste fosfor verhouding.
juist deze verhouding is ontzettend belangrijk.
lees in iedergeval het bottendocument in de bieb ff door :)
Door Lizzy
#418767
garicha schreef: Ik geef de hondjes sinds kort s ávonds zelf samengesteld. Rundvlees (enkelvoudig)van Kivo met wat zeewier, karoteen (voor de kleur)en een scheutje zonnebloem of visolie. Een paar maal per week krijgen ze ipv.rund, kippenenekjes of kipkarkas. s'Morgens eten ze allebei een schijf Energique. Moet hier nog extra calcium of iets anders bij? Oh ja en op zondag eten ze vis.
Hoe vaak geef je rundvlees en hoe vaak kipkarkas/nek? (ga je in de loop der tijd ook nog meer soorten vlees en vleesbot afwisselen)?

Waarom geef je zonnebloemolie, als ik vragen mag?
Door "inge"
#418770
Zonnebloem olie is al vervangen door tarwekiemolie. Dat is geloof ik beter he? Kippenekjes zo'n 3 keer in de week. Ander soort vlees weet ik eigenlijk nog niet. Music verdraagt iig geen pens........Heb je andere suggesties?
Door Lizzy
#418863
garicha schreef: Zonnebloem olie is al vervangen door tarwekiemolie. Dat is geloof ik beter he? Kippenekjes zo'n 3 keer in de week. Ander soort vlees weet ik eigenlijk nog niet. Music verdraagt iig geen pens........Heb je andere suggesties?
Ik vind het wat eenzijdig, als ik eerlijk ben, om Energique (met rund en kip, tenminste, ik neem aan dat je nr 1 geeft?) en rundvlees en kip te voeren.... Ik zou zeker proberen om bijvoorbeeld geitenvlees, lamsvlees, lamsribben, konijnkarkas, eendennek, vette vis (makreel, sardien, zalmkop) en dat soort dingen toe te gaan voegen aan je menu.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door