Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#418207
Ik heb gister van Loes (aaltje op BP) een tas met houtduif en eendenkarkassen gekregen (je had het gezicht van Guus moeten zien toen ze binnen kwam met de mededeling: 'hier, eend en duif, het stinkt als een oordeel en Jani lust het niet' ;D)...

Afijn, eend en duif dus, ontdooid. Vannacht hebben de eend en de duifjes gezellig op het balkon overnacht in hun zakje en ik had eigenlijk het vermoeden dat mijn dames het niet zouden lusten. Nou, Ted keek er inderdaad naar met een blik van 'vlieg op zeg'...begroef haar bil onder haar dekentje :-X en ging erop liggen broeden. Maar Sophie? Sophie ziet na haar sterilisatie ALLES als eten, ook een plastic badeend of een houten trekeend, dus ook deze Duck Compleet ging er met smaak in. Vanavond heeft ze genoten van "Houtduifkarkas gevuld met Carnibest op een bedje van ei" (arme Ted moets het met wat saaie CB doen, moet ze maar niet zo'n kniesoor zijn als het op gevogelte aankom")...

Maar nu... de eend en de duif hebben dus hun smakelijkheid bewezen alleen krijgen mijn twee frummelhondjes noooooit en te nimmer binnen de 'houdbaarheidsdatum' de hele tas op. Dus moet ik het invriezen. En wat ik me nou afvraag, kan dat? Ze hebben zeker ruim een dag op het balkon gelegen; nu is het daar niet zo warm, maar toch. Het stinkt inderdaad, maar dat doet alle wild. Het is ook wat donkerder van kleur, maar wederom; dat is al het wild...
Kan ik dit nog 'veilig' invriezen om het vervolgens per portie te ontdooien? Of stink ik nu voor niets naar wild gevogelte en kan ik het beter weggooien?
Door geer
#418213
Lizzy schreef: Ja, ik vroor ze in...... Honden kijken toch niet op een dagje?
Mja, nee, ik eigenlijk normaal ook niet. Maar bij 'normaal vlees' kan je met je eigen neus nog de inschatting 'rot of niet rot' maken, en bij dit stinkend geweld lukt dat niet. En ik heb ze al onder valse voorwendselen stiekem mijn vriezertje ingesmokkeld (niet tegen Guus zeggen hoor ;D), dus het zou best fijn zijn als er niet plots over een week of twee een eend en een duif de vriezer uit komen gewandeld 8)
Door Lizzy
#418215
Nou, ingevroren wandelen ze je vriezertje niet uit hoor ;D (loopt zo rot he). Maar ik kan eerlijk gezegd toch ook bij wild nog wel het verschil ruiken tussen :-X en nog ok.... Moest je er bijna van kokken?
Door geer
#418217
Lizzy schreef: Nou, ingevroren wandelen ze je vriezertje niet uit hoor ;D (loopt zo rot he). Maar ik kan eerlijk gezegd toch ook bij wild nog wel het verschil ruiken tussen :-X en nog ok.... Moest je er bijna van kokken?
Eh, nee, maar dat zegt in mijn geval niet zoveel... Ik moet niet zo heel snel van dingen kokken, sterker nog, ik heb een vreemd soort voorliefde voor vieze luchtjes ;D
Door Lizzy
#418220
Gatverdegatver ;D. Nou ja, dan weet ik het ook niet hoor... Kijk, als Soof er nu niks van heeft gekregen (ze heeft het vandaag op, toch), dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze er bij het volgende ontdooide portie wel wat van krijgt. Je kunt ook flink zijn en Guus laten ruiken ;D
Door geer
#418224
Lizzy schreef: Gatverdegatver ;D. Nou ja, dan weet ik het ook niet hoor... Kijk, als Soof er nu niks van heeft gekregen (ze heeft het vandaag op, toch), dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze er bij het volgende ontdooide portie wel wat van krijgt. Je kunt ook flink zijn en Guus laten ruiken ;D
Ehm, het is denk ik maar beter dat hij niet weet wat er hier in de vriezer ligt, laat staan dat hij de prijsvraag:

"In welke staat van ontbinding bevindt dit karkas zich?"

zou waarderen ;D
Door Borke
#418284
geer schreef: Ik dacht overigens dat de meeste honden duif walgelijk vies vonden?! Het verbaasde me al dat ze het wilde eten!
Jji hebt gewoon mazzel - dat heb je waarschijnljik verdiend ;D
Door geer
#418285
AstridStraver schreef: Jji hebt gewoon mazzel - dat heb je waarschijnljik verdiend ;D
Hmmm...misschien beginnen al die maanden dat ik op mijn knieen op het kouwe zeil lag om met een dessertlepeltje te proberen Sophie toch tenminste een flubbertje Carnibst te laten eten, toch hun vruchten af te werpen en heb ik het inderdaad gewoon verdiend ;D
Door Borke
#418316
geer schreef: Hmmm...misschien beginnen al die maanden dat ik op mijn knieen op het kouwe zeil lag om met een dessertlepeltje te proberen Sophie toch tenminste een flubbertje Carnibst te laten eten, toch hun vruchten af te werpen en heb ik het inderdaad gewoon verdiend ;D
:) :P 8) ;D :D :) ;) :D ;D
Door Dtje
#418378
Ws is er helemaal geen probleem: als wild gevangen wordt laten ze het toch ook gewoon een dag in een schuur hangen om het vlees te "laten besterven"? of zoiets? Dat hebben die beesten bij jou op het balkon gedaan ;D :P
Groets Olga
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door