Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#416587
Ik heb weer een vraag....

Nu van de week kregen mijn honden echte vuile pens, verse, want ik had em net gekregen en versneden in stukken.
Het was een dikke grote runderpens, en er zaten van die grote stukken wit stevig spul aan, is dat vet ofzo??
Nu het volgende....mijn honden kregen wel vaker pens maar nooit vuile pens, meestal van de winkel of zo die gemalen bende.
Ik zag dat ze wit poepten, en dacht eerst van bot, maar dit kan niet want shanden mijn reu heeft geen bot gegeten afgelopen 2 dagen....
Zijn poep was grijs, en lijkt wel klei.
Zou dit nu door die vuile pens komen?
Ik hoor het graag van jullie?
Door Mevroi Kruim
#416592
Ja, da's penspoep ;D ;D wat er in gaat komt er (deels) weer uit. En dat witte is volgens mij geen vet maar pensweefsel. Errug gezond volgens Eliasen ;D
Door Daisy75
#416604
Kruimel schreef: Ja, da's penspoep ;D ;D wat er in gaat komt er (deels) weer uit. En dat witte is volgens mij geen vet maar pensweefsel. Errug gezond volgens Eliasen ;D
oh heet dat pensweefsel hihi...ja het was ook niet echt blubber of zo maar heel stevig witte srtukken aan die pens... dus die grijze kleiontlasting is normaal na pens?? bedankt
Door Daisy75
#416656
Ik hoor van de slachter dat het wel vet is, ze noemen het netvet ofzoiets...(dit vertelde bob me hoor hihi zelf heb ik die kennis niet).
Maar ik neem aan dat ook dit wel goed voor ze is??
Door Lizzy
#417012
Dat wit is inderdaad vet. Kun je prima voeren. En ja, hier is de ontlasting na vuile pens ook grijs!
Door Daisy75
#417041
Nou bedankt maar weer, dan hoef ik me geen zorgen te maken.....tja dat krijg je als je leek bent he hahaha....het gaat allemaal erg goed, en bottenpoep kende ik wel, maar van pens uit een pakje krijgen ze dit niet, dit was de eerste keer EEECHTE heeeeele vuile pens hihihi.....
Door Tineke *
#417102
Als ze hier toevallig 2 dagen achter elkaar pens en kip eten zie je de keutels vallen en gelijk practisch verpulveren.Kan je het als het ware opvegen,en de kleur???????????

Tineke
Door Lil
#417452
Wanda schreef: Als ze hier toevallig 2 dagen achter elkaar pens en kip eten zie je de keutels vallen en gelijk practisch verpulveren.Kan je het als het ware opvegen,en de kleur???????????

Tineke
Ja, dat is hier ook zo, is handig met grasmaaien ;D
Het ergste is hoe de brokkenhonden op die keutels reageren :-X (hap slik weg).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door