Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#417006
Annak is een goeie eter en dus ook van bot. Hij eet rustig en beheerst en kauwt goed.
Echter als hij klaar is, heeft hij toch wel veel last. Hij piept, joelt en huilt en trekt zich terug in een hoekje. Hij wil dan niet mee naar buiten, blijft draaien en soms ijsberen. Zijn ontlasting is wel normaal maar ergens zit het hem toch niet lekker. Nou wil ik hem minder bot gaan geven om te kijken of het gaat helpen. Wat kan ik i.p.v. bot geven?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#417069
Lizzy schreef: Hoeveel % bot geef je hem?

(vreemd hoor... Waar zou het, denk je, zeer moeten doen?)
Ik geef altijd vleesbotten, dus percentage 50:50. Eerst dacht ik dat het een uiting was van tevredenheid ofzo. Hij doet namelijk zijn kop naar achteren, oren in de nek en gaat prachtig staan huilen :D Maar de laatste tijd is het meer een soort van kreunen (moeilijk uit te leggen) en hij blijft dan rondjes draaien om ergens te gaan liggen. Vervolgens staat hij dan weer jankend op en gaat ergens anders liggen. Ik heb geen idee waar hij last van heeft maar het ziet eruit of hij toch ergens pijn heeft. Overigens duurt het nooit lang; meestal maar een minuutje of 10. Maar toch vind ik het vervelend. Hij krijgt immers elke dag een vleesbot. :(
Door Sofie
#417098
Wil hij misschien drinken of naar buiten of zijn snoet ergens kunnen proper maken?

Lady wil nl meteen na het eten van een bot drinken en haar snoet aan een matje afvegen.
Door Borke
#417148
Sofie schreef: Lady wil nl meteen na het eten van een bot drinken en haar snoet aan een matje afvegen.
Borke ook en die wordt helemaal gek als de mat dan in de was is....
Door Lizzy
#417149
Ik bedoelde eigenlijk meer : hoeveel % bot geef je hem in totaal per week? (van het totaal aan voeding)? Als je hem 60% vleesbot geeft, dan zou ik zelfs een terug gaan naar 30% vleesbot (dus 15% bot kaal) en kijken hoe het dan gaat.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#417209
Lizzy schreef: Ik bedoelde eigenlijk meer : hoeveel % bot geef je hem in totaal per week? (van het totaal aan voeding)? Als je hem 60% vleesbot geeft, dan zou ik zelfs een terug gaan naar 30% vleesbot (dus 15% bot kaal) en kijken hoe het dan gaat.
Ja 60% van zijn voeding is vleesbot. Hij heeft het trouwens alleen met kalfsbot en geitenrib, dus niet met kippenbotten. Misschien zijn deze botten toch iets te hard?
Door Lizzy
#417211
Rovanna schreef: Ja 60% van zijn voeding is vleesbot. Hij heeft het trouwens alleen met kalfsbot en geitenrib, dus niet met kippenbotten. Misschien zijn deze botten toch iets te hard?
Als ik jou was zou ik de hoeveelheid botten halveren. Naar 30%. En misschien dat hij het blijft houden met de grote botten.... Als dat zo is, dan zou ik die schrappen (en proberen aan konijnkarkassen of aanverwante zachte botten te komen).
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#417220
Lizzy schreef: Als ik jou was zou ik de hoeveelheid botten halveren. Naar 30%. En misschien dat hij het blijft houden met de grote botten.... Als dat zo is, dan zou ik die schrappen (en proberen aan konijnkarkassen of aanverwante zachte botten te komen).
Oke ik ga het proberen. Hou je op de hoogte ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#419289
Nou even een update: gisteren kalfsbot gegeven met kopvlees maar dan in een andere verhouding, ongeveer 20:80 (bot:vlees) en hij had nergens last van. Het kan toeval zijn dus wel blijven nog even volhouden.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#419731
Volgens mij ligt het probleem niet aan het bot maar aan de hoeveelheid en grootte van het vlees(bot).
Vanmorgen had hij moeite met een lap kopvlees; hij kreeg het bijna niet goed gekauwd. En na het eten ervan begon hij weer onrustig te worden, te loeien en te piepen. Misschien heeft het dus te maken met het moeilijk kunnen verwerken van grote stukken. :-\
Door rottiefreak
#419967
misschien een rare suggestie hoor maar kan die niet ergens een gaatje hebben zitten of last van zn kaak.
Klinkt als ie te veel heeft moeten kluiven dat ie dan last heeft ?????
Domme opmerking miss hoor maar schoot me gewoon ineens te binnen toen ik je stukje las ;)
Laatst gewijzigd door rottiefreak op do 10 nov 2005, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#420091
Vreemd hoor... ik zou denken dat hij het uiteindelijk toch in kleine stukjes naar binnen krijgt. Toch? Heeft hij misschien last van zijn kaken of gebit? Hoe heeft hij de lap kopvlees uiteindelijk naar binnen gekregen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door