Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tobyke
#416677
Niet teveel orgaanvlees geven omdat die afvalstoffen bevatten. Bij maag-nier en lever kan ik daar inkomen. Maar wat zit er aan afvalstoffen in hart en longen?

Runderlippen, vallen die onder spiervlees? Is best vet ook om te zien. Ik werk in een bedrijf dat rundvlees verwerkt en da's een utopia voor een barfer he. Voor de kalfsribben heb ik nu een deal kunnen sluiten, die brengen ze mee van een kalverslachterij. Kopvlees moet ik wel voor betalen, maar voor de rest.....

Ik heb gisteren runderstrotten en wat kleine kaakbotjes meegenomen. Aan die kaakbotjes zat best veel vlees. Ze waren wel hard, maar de honden konden ze redelijk goed kapot krijgen. Is het goed als ik ze dat vaker geef? Of is dat best harde bot niet aan te raden? Ze maken het wel zorgvuldig kapot, zijn er wel even zoet mee. De strotten hadden ze meer moeite mee, die gummietroep kotsten ze steeds uit en toen heb ik het maar kleiner gesneden.
Door Mevroi Kruim
#416815
Ook jaloers, alhoewel ... kweenie of ik het slachten zelf nou zo leuk zou vinden :P

Lippen zijn in principe spiervlees, maar er zal best vet aanzitten.
Maag valt qua afvalstoffen best mee (het gaat om het vlees he, niet de inhoud). Lever bevat de meeste afvalstoffen, als ontgiftingsorgaan, nier ook wel, longen en hart niet.

Runderkaakbotten, krijgen ze die kapot? Die zijn idd best wel hard, hier krijgen ze de schapenkaken al niet kapot. Ik zou er niet te vaak van geven ivm slijtage van gebit.
Strotten gaat hier weer wel goed, dwz Tara eet ze braaf op, Kátur moet erover mutsen, maar die mutst altijd alstie hard moet werken voor z'n eten ;D Uitkotsen heb ik nog niet meegemaakt.
Door Lizzy
#417011
En toch zou ik lever en nier absoluut niet uitsluiten van het menu. Het bevat zeer waardevolle voedingsstoffen die de hond beslist nodig heeft. Je kunt ook lever en nier van biologisch gehouden dieren geven. Of van jonge dieren..., die hebben nog geen lang leven lang troep naar binnen gekregen....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door