Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#413930
Wat mij nu echt begint op te vallen is dat Balou minder en minder voer nodig heeft. Toen ze 1 was at ze ongeveer 350g per dag en als ze een drukke dag had 400g en als we gingen camperen en ze sjouwde de hele dag met ons mee zelfs 500g tot 600g. Balou weegt ongeveer 11 kg trouwens.
Toen ze ongeveer 2 werd hoefden we haar nooit meer dan 300g te geven. Behalve op vakantie ongeveer 400g. Toen ze 3 werd konden we de dagelijkse hoeveelheid gerust afbouwen naar 250g per dag en op vakantie maar ongeveer 300g. En nu is ze vier geworden en ze hoeft echt niet meer dan 200g per dag te eten en eigenlijk is ze net een fractie te vol naar mijn zin.
Ik houd haar sowieso iets voller dan twee jaar geleden, want ze heeft het dan veel minder snel koud en vreet minder van de grond. Maar er zou nu ongeveer 3 ons af kunnen.
Ze is niet minder actief geworden dan enkele jaren geleden en ze is 3 jaar geleden al gecastreerd. Grappig he.
Herkennen jullie dit ook bij jullie honden?
Door Lizzy
#414044
Volgens mij is het vooral de stofwisseling die toch na jaren alsmaar trager wordt bij gecastreerde teefjes. Ik heb dat ook met Pinkel. Maar dus niet met Brutus.
Door hiram
#414183
Helen schreef: Ze is niet minder actief geworden dan enkele jaren geleden en ze is 3 jaar geleden al gecastreerd. Grappig he.
Herkennen jullie dit ook bij jullie honden?
ja die vanmij is ook gecastreerd 2 jaar geleden en is nog net zo actief als altijd :D
Door Lil
#414839
Ik merk het nu ook. Boris is een jaar geleden gecastreerd vanwege de prostaat. Nu geef ik hem minder voer, omdat hij anders dik wordt (hij is altijd veel en veel te mager geweest). Ben bang dat dit toch een castratieprobleempje is. De stofwisseling wordt steeds trager, ander probleempje voer ik mijn hond minder dan wordt hij minder actief (heb een sporthond).
Door Marieke
#416429
hiram schreef: heb je t dan over brokken of over barf?
[maxima]dat was een beetje dom [/maxima]
;D ;D ;D


En over minder nodig hebben; ja, dat herken ik bij mijn hond ook. Ze is nu 4, weegt 7,5 kilo en is nog steeds even actief (veel wandelen). Ik voer haar ipv 250 gram nu 150 gram per dag.
Laatst gewijzigd door Marieke op vr 04 nov 2005, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#416510
Nou, Tara is nu 8 en barft sinds een jaar of 4, en pas nu gaat ze wat minder eten, sinds ik grotere hoeveelheden per keer voer met vastendagen ertussen. En ze wordt zelf ook (eindelijk!) wat rustiger ipv de hiepderdepieper enge heddur die ze vroeger was. Ze is met 2 jaar gecastreerd en ik heb nooit iets gemerkt van dikker of slomer worden.
Door Lil
#416588
Kruimel schreef: Nou, Tara is nu 8 en barft sinds een jaar of 4, en pas nu gaat ze wat minder eten, sinds ik grotere hoeveelheden per keer voer met vastendagen ertussen. En ze wordt zelf ook (eindelijk!) wat rustiger ipv de hiepderdepieper enge heddur die ze vroeger was. Ze is met 2 jaar gecastreerd en ik heb nooit iets gemerkt van dikker of slomer worden.
Wordt ook alleen maar slomer als ik hem geen eten/veel minder te eten geef. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door