Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door eberhardje
#41324
zou het niet mogelijk zijn dat misschien ergens in de toekomst een van de ervaren zelf samenstellers een workshop organiseert waarin ik en misschien zijn er wel meer mensen geinteresseerd er met mijn neus boven op kan staan hoe je bv kippennekken plat slaat, vleugels doorknipt, botten maalt, orgaanmix maakt, gft mix maakt etc etc ect.
want ik sta hier bij de Supermarkt naar die kippenvleugels te gluren door het cellofaantje en dan zie ik dat er aan het einde nog een nageltje zit ??? , waar knip ik hem in? laat ik dat nageltje zitten. kortom ik ben nogal visueel ingesteld en ik moet het eerst zien en dan pas kan ik het zelf ( geldt niet voor alle dingen hoor ;D
als je eens wist hoe ik heb lopen klooien om een rauweierschilletje te malen in mijn espressobonen molen dan lig je echt in een deuk..maar het lukte dus van geen kant..
nouja misschien ben ik wel gewoon onhandig.
ik bedoel te zeggen dat ik leuke recepten van jamie ken simpelweg omdat ik het hem heb zien klaarmaken......
en dat wil ik ook voor mijn honnies!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41325
Waren dat geen vleermuisvleugeltjes ;) ;D die hebben namelijk een nageltje aan hun teen die aan het uiteinde van de vleugel zit.Kippen hebben dat doorgaans niet.
Door eberhardje
#41333
nee.... zo exotisch zijn ze hier niet hahaha....
hoewel.. ik kan hier soms wel krokodil kopen !! (doe ik niet hoor..) echte kippenvleugeltjes..een soort rudimentair aanwezig nageltje ???
Door jeanne
#41412
Ik heb ook alles zelf moeten ondervinden. Vond het griezelig om een vleugeltje door te knippen. En nu, nu doe ik alsof ik dat al heel mijn leven niet anders heb gedaan, pak de lappen vlees gewoon met mijn handen aan en snijd het in stukken. Laatst zelf een hele koeienpens staan te verdelen in plakken, hahahaha.
foto's staan op mijn fotopic album ;)
Door An
#41505
Lijkt me een super idee ;D Ik kom kijken en leren dan hoor!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41509
eberhardje schreef: nee.... zo exotisch zijn ze hier niet hahaha....
hoewel.. ik kan hier soms wel krokodil kopen !! (doe ik niet hoor..) echte kippenvleugeltjes..een soort rudimentair aanwezig nageltje ???
Mischien is het een stukje pen van een veer geweest die zijn in de schacht ook best dikkig en scherp.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 17 jan 2004, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#41566
Zijn de stroppekippen anders gebouwd dan andere kippen? :) ;)
Groet,
Vic.
Door tieneke
#41567
eberhardje schreef: zou het niet mogelijk zijn dat misschien ergens in de toekomst een van de ervaren zelf samenstellers een workshop organiseert waarin ik en misschien zijn er wel meer mensen geinteresseerd er met mijn neus boven op kan staan hoe je bv kippennekken plat slaat, vleugels doorknipt, botten maalt, orgaanmix maakt, gft mix maakt etc etc ect.
want ik sta hier bij de Supermarkt naar die kippenvleugels te gluren door het cellofaantje en dan zie ik dat er aan het einde nog een nageltje zit ??? , waar knip ik hem in? laat ik dat nageltje zitten. kortom ik ben nogal visueel ingesteld en ik moet het eerst zien en dan pas kan ik het zelf ( geldt niet voor alle dingen hoor ;D
als je eens wist hoe ik heb lopen klooien om een rauweierschilletje te malen in mijn espressobonen molen dan lig je echt in een deuk..maar het lukte dus van geen kant..
nouja misschien ben ik wel gewoon onhandig.
ik bedoel te zeggen dat ik leuke recepten van jamie ken simpelweg omdat ik het hem heb zien klaarmaken......
en dat wil ik ook voor mijn honnies!
Gewoon puur natuur Chickie geven,de hondjes doen de rest! :P :P ;D
Door Truus
#41597
eberhardje schreef: zou het niet mogelijk zijn dat misschien ergens in de toekomst een van de ervaren zelf samenstellers een workshop organiseert waarin ik en misschien zijn er wel meer mensen geinteresseerd er met mijn neus boven op kan staan hoe je bv kippennekken plat slaat, vleugels doorknipt, botten maalt, orgaanmix maakt, gft mix maakt etc etc ect.
want ik sta hier bij de Supermarkt naar die kippenvleugels te gluren door het cellofaantje en dan zie ik dat er aan het einde nog een nageltje zit ??? , waar knip ik hem in? laat ik dat nageltje zitten. kortom ik ben nogal visueel ingesteld en ik moet het eerst zien en dan pas kan ik het zelf ( geldt niet voor alle dingen hoor ;D
als je eens wist hoe ik heb lopen klooien om een rauweierschilletje te malen in mijn espressobonen molen dan lig je echt in een deuk..maar het lukte dus van geen kant..
nouja misschien ben ik wel gewoon onhandig.
ik bedoel te zeggen dat ik leuke recepten van jamie ken simpelweg omdat ik het hem heb zien klaarmaken......
en dat wil ik ook voor mijn honnies!
Dit is eigenlijk best een leuk idee :D ;) 8)
Zie het al voor me...Barfplaats geeft workshops door het land.
Gat in de markt misschien ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#41600
chooky meldt zich vrijwillig aan als demo-hond (niet voor vis aub, die begraaft ze eerst drie dagen, totdat ie 'rijp' is ;D)
Door Truus
#41606
chooky schreef: chooky meldt zich vrijwillig aan als demo-hond (niet voor vis aub, die begraaft ze eerst drie dagen, totdat ie 'rijp' is ;D)
En die twee van mij ook Chooky ;) Goed idee :P :P :P
Het duurt wel een beetje lang eer ze de bak terug krijgen door het lange uitlikken maar..dat mag de pet niet drukken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door