Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#414969
weet iemand een verantwoorde snack (die niet stijf staat van de geur/kleur en smaakstoffen) voor de hond om mee te belonen?
Door Peet
#414996
Corine (van Carnibest) heeft een heel nieuw assortiment snacks, oa kluifbotjes gemaakt van pens, lamsvleesstrips, buffelhuiden enz enz. Niet geconserveerd met rommel, maar onder hoge druk (met stoom) gedroogd. Misschien is dat wat?
Door Peet
#415016
hiram schreef: :D
waar kun je dat krijgen?
Ze is er net mee begonnen, dus ik weet niet of haar distributeurs het al in huis hebben. Kijk even op Corine's site: http://www.carnibest.nl...kan je haar een mailtje sturen ;)
Door Lil
#415033
henna zalmsnacks 85 % (stinkt wel). Hier gebruik ik ook wel nootjes en appeltjes of ik kook gehaktballetjes (zelf zonder kruiden, als afwisseling lams, kip of rundgehakt).
Door Lizzy
#415046
Ik maak de snacks voor mijn honden zelf. Ik heb een droogmachine en daarin droog ik vis, vlees en orgaanvlees (rundvlees, kippenvlees, kalkoenvlees, pens, hart, lever, kabeljauw, tonijn, etc.) voor de honden. Ook maak ik af en toe zalmkoekjes zelf. Vinden ze ook heel lekker.
Door Peet
#415162
Ja,het kan wel, maar het duurt heeeeel erg lang. Er staan ergens hier wel receptjes, maar in een notedop is het als volgt: vlees in reepjes snijden, draperen over grill rek, oven op iets van 80 graden, ovendeur op een kiertje laten, en dan wachten....tomtiedomtiedom, een uur of wat (5, 6??? zoiets dacht ik)... ;D
Door Mevroi Kruim
#415163
Peet schreef: Ja,het kan wel, maar het duurt heeeeel erg lang. Er staan ergens hier wel receptjes, maar in een notedop is het als volgt: vlees in reepjes snijden, draperen over grill rek, oven op iets van 80 graden, ovendeur op een kiertje laten, en dan wachten....tomtiedomtiedom, een uur of wat (5, 6??? zoiets dacht ik)... ;D
Komt aardig in de richting ;D van dat snackpapier eronder is wel handig, lever wil nog wel eens lekker lekken. Ik heb het ook wel eens in de magnetrong edaan, alles bij elkaar toch wel een 40 minuten op laag vermogen. Stinken :-X maar de hondjes vonden het geweldig! Zelfs Kátur de Kritiese Konsument ;D
Door Peet
#415165
Kruimel schreef: Zelfs Kátur de Kritiese Konsument ;D
Hehehehe... ;D

Overigens 1 tip: zelf gedroogde pensreepjes maken...geloof me, dat wil je NIET :-X :-X ;D
Door herder_lover
#415166
oke, dan moet ik op zoek naar ecepten van snacks. Ik wil ook snackies, kleintjes, voor bij het trainen zeg maar... Om nu met een biefstuk te trainen is ook zo wat, maar volgen dat ze dan doet! ;D
Laatst gewijzigd door herder_lover op wo 02 nov 2005, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sofie
#415415
Ik had die gehaktballetjes in de oven 'gedroogt' maar vond het niet echt een succes....als ik ze 5 à 6 uur in de oven liet waren ze aangebrand...

Maar dus best zo'n papier erover doen? Hahah zal het onthouden... ;D
Door Debora
#415930
Maar in de magnetron is het weer korter??? ik bedoel maar, 40 minuten op laag vermogen.....das nog wel te doen toch?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door