Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hiram
#412418
van royal canin weet ik bij voorbeeld dat ze bepaalde brokkenlijnen hebben ontwikkeld voor bepaalde rassen zoals de boxer labrador en teckel enz...
brokken=rotzooi, dat weet ik maar zou er binnen die brokken nou echt verschil zitten per ras of is het gewoon een slimme verkoop truc.
het is wel op vallend dat ze speciaal brokken hebben ontwikkeld voor de populairdere rassen met hun rasproblemen dan voor bv de ridgeback/saarloos of komondor....
Laatst gewijzigd door hiram op zo 30 okt 2005, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bowie
#412425
Volgens mij is het een verkoop truc net zoals die mooie kleurtjes die ze die bende geven .
Groen is dan de groente en rood is dan vlees enz enz als je niet beter weet dan geloof je die onzin .
Door Lizzy
#412434
Om antwoord op deze vraag te vinden is het (denk ik) interessant om eerst eens uit te vinden wat er dan zo speciaal is aan RC Labrador of Heddur voer.

http://www.caninehealthnutrition.com/labrador.htm

Ze gooien dus minder vet en extra vitamine E en C en gluco-achtige stoffen in het Labrador-voer.

http://www.caninehealthnutrition.com/bulldog.htm, voor de bulldog

http://www.caninehealthnutrition.com/yorkshire.htm, voor de Yorkshire Terrier

http://www.caninehealthnutrition.com/dachshund.htm, voor de Teckel

http://www.caninehealthnutrition.com/germanshepherd.htm, voor de Duitse Heddur

http://www.caninehealthnutrition.com/boxer.htm, voor de Boxer

En ja, ga je dit dan bestuderen, dan kom je toch weer tot de conclusie dat je beter barf kunt voeren.... Dat geeft de hond (van welk ras dan ook) wat hij nodig heeft. Kun je het eventueel met wat extra voedingssupplementen aanvullen, maar ook dan heb je er RC niet voor nodig! Zonder RC krijgt je hond in ieder geval geen inferieur voer binnen (wel of niet aangevuld met extra's voor specifieke rasproblemenen, rasproblemen die vaak jUIst ontstaan zijn door brokken. OK, soms ook door een verkeerd fokbeleid, etc., maar daar helpt dan ook geen speciaal voertje tegen....).
Door 202spots
#412443
[quote="bowie"]
Volgens mij is het een verkoop truc net zoals die mooie kleurtjes die ze die bende geven .
Groen is dan de groente en rood is dan vlees enz enz als je niet beter weet dan geloof je die onzin .
[/quote]

En dat is dan eigenlijk alleen maar om de eigenaars 't idee te geven hoe "gezond" alles er uit ziet.
De hond kan niet eens alle kleuren herkennen en al zou alles zwart zijn,zolang 't maar lekker ruikt dan vreten ze 't evengoed wel op!
Door conleeuw
#412450
dit is natuurlijk een absurde principe, stel nou jij heb een german shephard, met helemaal geen problemen en geen aanleg tot enige problemen (ok, is mischien de uitzondering op de regel, ik weet het niet hoor noem ook maar wat), dan ga je voeding geven gebasseerd op de problemen die andere honden hebben??? ik voer toch ook niet glucosamine, zomaar aan mijn hond, omdat zij mischien ooit eens last zouden kunnen krijgen van...
Zo is het als ik een labrador heb, ga ik mijn perfect gespierde lab, toch niet speciale vetarme voeding geven?
Lijk mij in ieder geval absurd. Je geef toch niet iedereen bloedverdunners omdat ze mischien ooit last kunnen krijgen van verstopte aderen? :(
Door Elvira
#412458
Het is toch leuk om voer te geven met een afbeelding van je eigen ras erop. Dat koop je toch veel eerder. ;D
Dus inderdaad verkoop truc.
Veel labradors worden gekocht omdat de mensen denken dat het een makkelijke hond is, die lief voor kinderen is. Ze gaan voorbij aan het feit dat het een jachthond is, die gefokt is om een hele dag op jacht te gaan. Ze lopen dus alleen met de hond in het weekend als het mooi weer is. Verder houdt een labrador van eten. Gevolg : hij wordt moddervet. Dus dan geef je royal canin labrador. Of te wel light voer, maar dan met een labrador op de zak en een toevoeging van glucosamine. (hoeveel ??)
Door Sofie
#412674
Ik vind het dikke onzin dat ze nu ook al voer voor bepaalde rassen verkopen....wat een verkooptruc....en erger nog...het werkt bij de mensen.... ::)

Zouden ze voor mensen ook speciaal voer voor blanken, chinezen, zwartjes,... hebben? ::)
Door Charlotte
#414541
bowie schreef: Volgens mij is het een verkoop truc net zoals die mooie kleurtjes die ze die bende geven .
Groen is dan de groente en rood is dan vlees enz enz als je niet beter weet dan geloof je die onzin .
RC brokken hebben geen kleurtjes ;D
Maar het is een slimme verkoop truc, tuurlijk hebben de verschillende soorten wel enige aanpassing maar of dat nou echt nodig is ::)
Ik weet wat de verkoop marge is op een zak voer en als je ziet wat de verpakking wel niet moet kosten.
Nou, dan hou je niet zo gek veel over voor een kilo prijs.
Door Borke
#414704
Volgens mij is het briljante marketing van Royal Canin, voor katten hebben ze ook dit soort lijnen.
Dan nog leuke merchandising erbij als er een nieuwe lijn uitkomt (dat deden ze in ieder geval bij katten).

Op zich kan het best zo zijn dat je voor het ene ras iets meer van dit en voor het andere ras iets meer van dat toevoegt, maar dan ga je ervan uit dat alle honden in dat ras hetzelfde zijn en dat is natuurlijk niet zo.

Bijvoorbeeld ik kocht voor mijn katten RC Maine Coon brokken, ik heb Maine Coons en dat zijn grotere katten met een grotere bek en die speciale brokken zijn groter. De katten waren dol op die brokken, maar kregen er verschrikkelijke vette vachten van...
In die tijd had ik 10 Maine Coons en ik vond bij allemaal de vachtkwaliteit minder worden, kortom klinklare onzin dat Maine Coon voer!

Dat is het mooie van BARF, daar stel je zelf voer zo samen dat jouw unieke exemplaar de voeding krijgt waar hij het het beste op doet. De een wat meer bot, de ander wat minder, varieren met groentemix hoeveelheden, soorten vlees etc.
Door the dude
#415501
Speciaal voor de bulldog en het hoofd ingredient is:

Brown rice

;D ;D Tuuuurlijk !

deze is ook goed:
FOR OPTIMAL DENTAL HYGIENE

"The Bulldog’s brachycephalic morphology makes it susceptible to tooth and mouth disorders. This morphology means that it doesn't chew its food very thoroughly, so that tartar builds up quickly.

TARTAR REDUCTION is an innovation that helps maintain optimal dental hygiene. The BULLDOG 24™ kibble texture has been specially designed to produce a brushing effect that reduces dental plaque formation. Their formula also includes chelating agents that slow tartar development by fixing the calcium present in the saliva
Bulldoggen die hun eten niet goed kauwen en daarom tandplak krijgen ?? Dat is toch de omgekeerde wereld. Tandplak krijgen ze doro die rommel in brokken. Dus om dat te voorkomen stop je er gewoon nog meer zooi in.

Ze hoeven alleen maar de botten kapot te maken en het in zulke stukken scheuren zodat ze het kunne inslikken, kijk maar eens hoe goed ze dat kunnen:

Afbeelding

Afbeelding

Het enige wat klopt op die pagina is deze zin "His main interest and activity is napping."
Laatst gewijzigd door the dude op do 03 nov 2005, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senadance
#415782
Sofie schreef: Ik vind het dikke onzin dat ze nu ook al voer voor bepaalde rassen verkopen....wat een verkooptruc....en erger nog...het werkt bij de mensen.... ::)

Zouden ze voor mensen ook speciaal voer voor blanken, chinezen, zwartjes,... hebben? ::)

;D ;D ;D :o
Laatst gewijzigd door senadance op do 03 nov 2005, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door