Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#413819
Ik heb vanochtend wederom een poging gedaan om rundernieren te voeren, en omdat jullie zeiden dat het zo gezond is denk ik van het moet gewoon lukken.
Ik heb ze even gegaard in een schaal in de magnetron (stonk naar de hel... :-X), en met een rauw eitje erbij wilden ze em eten.....aarempel.
Voor de reu, die is wat moeilijker moest het bijna helemaal gaar voor de teef was ff garen genoeg.
Maar is dit niet erg dan, want lijkt net of je al het goede eruit haalt dan, of is dit geen probleem?
Door Lizzy
#413842
KayleighShanden schreef: Ik heb vanochtend wederom een poging gedaan om rundernieren te voeren, en omdat jullie zeiden dat het zo gezond is denk ik van het moet gewoon lukken.
Ik heb ze even gegaard in een schaal in de magnetron (stonk naar de hel... :-X), en met een rauw eitje erbij wilden ze em eten.....aarempel.
Voor de reu, die is wat moeilijker moest het bijna helemaal gaar voor de teef was ff garen genoeg.
Maar is dit niet erg dan, want lijkt net of je al het goede eruit haalt dan, of is dit geen probleem?
Nou, nieren koken is inderdaad vreselijk! Mijn zus noemde dat vroeger "niertjes, inclusief pies" (en ik was dolletes blij dat ik vegetatier geworden was). Bakken is ook vies maar veel minder vies.

Ja, rauw is beter. Is veel gezonder en beter verteerdbaar. Maar als je hond geen rauwe lever en nier lust, dan kan het een manier zijn om het eerst te verhitten. Dat kun je dan het beste wel afbouwen.

Ik heb ook 1 hond die nier en lever allemaal niet lekker vindt. Maar als ik het heel fijn prak/snijd en door de pens meng of meng met een blikje sardientjes, dan gaat het er grif rauw in. Heb je dat al geprobeerd?
Door Sofie
#413846
Idd zou ik ook eens proberen het in iets te mengen dat héél sterk ruikt zoals pens, vis,...
Door Daisy75
#414274
Ja zal het eens fijn hakken dan ofzo.....oh man in de magnetron stinkt echt dacht dat ik dood ging..... :-X
Gebruikersavatar
Door Cherry
#414293
Jewel lust geen stukjes lever daarom snij ik het heel fijn en laat ik het één nacht in de groentemix staan, 's morgens nog gemalen kipkarkas erbij en word het dan met smaak gegeten :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door