Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#413766
Kan ik Dara gewoon halve tonijnkoppen geven? En de staart ook? Hier heeft manlief een verse tonijn gekocht aan de kant van de weg van een visser. Hele tonijn en dan in moten laten snijden. Kop en staart apart. Kan gewoon geven? Met ogen en al? Ik heb wel eens gelezen dat bepaalde vissen-ogen niet gegeven mogen worden? ???
Door Lizzy
#413795
Ik heb nog nooit eerder gehoord van vissen waar je de ogen niet van zou mogen voeren... Ik heb nog nooit tonijnkop gevoerd en volgens mij is dat hier ook niet te krijgen maar ik zie eigenlijk geen reden waarom je het niet zou kunnen geven....?
Door Lizzy
#413974
herder_lover schreef: het heeft nogal scherpe tanden ;D ???
kan dat allemaal geen kwaad?
Net zo scherp als zalm? (want die geef ik gewoon te eten).
Door Lizzy
#414202
the dude schreef: Tonijn koppen zijn wel erg groot & hard.

Ik zou alleen de ogen geven.
Zijn ze allemaal groot? Ik dacht dat er ook kleinere tonijnsoorten waren? Of zijn zelfs de kleinere nog steeds groot?
Door the dude
#414211
de kop is veel meer driehoekig en harder dan zalm (die is meer langwerpig)

ff google zoeken voor je....

PS ik heb een frans bulldog en jullie herders zie ik ,das natuurlijk ook nog ene verschil :-)
Door Lizzy
#414222
Ja, maar die is Barfplaats ongeschikt ;)! Ander voorbeeld ;D!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 01 nov 2005, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door the dude
#414225
Lizzy schreef: Ja, maar die is Barfplaats ongeschikt ;)!
oh wat flauw ;D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door the dude op di 01 nov 2005, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#414229
Da's beter ;D

Nee, deze koppen lijken me inderdaad veel te groot en te hard..... (ik dacht werkelijk dat je ook kleine tonijnen had).
Door the dude
#414240
Lizzy schreef: Da's beter ;D

Nee, deze koppen lijken me inderdaad veel te groot en te hard..... (ik dacht werkelijk dat je ook kleine tonijnen had).
ja ja, twee mannen in een strak pakje is ineens wel goed ;D

Er zijn wel kleinere tonijnen maar volgens mij wordt er gevist op exemplaren vanaf 1.50 ofzo.
Door Lizzy
#414257
the dude schreef: ja ja, twee mannen in een strak pakje is ineens wel goed ;D

Er zijn wel kleinere tonijnen maar volgens mij wordt er gevist op exemplaren vanaf 1.50 ofzo.
Hoho, dat waren BARF ingredienten hoor ;D
Door Wil
#414406
Volgens mij zijn die kleine tonijnen Bonitos die worden vaak ingeblikt als tonijn verkocht en je kunt ze soms vers op de markt kopen dan zijn ze ik dacht zo'n 40 cm lang.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door