Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sofie
#413097
Binnenkort ga ik eens verse runder -of schapenpens halen. Ik zou dan eventueel meteen 1 à 2 kg halen..maar hoeveel betaal je nu eigenlijk voor 1kg runderpens en 1 kg schapenpens?
Door Lizzy
#413173
Sofie schreef: Oh niet duurder? Ik dacht dat het makkelijk 7 euro ging kosten.... :-[
Nee hoor, voor 7 euro mogen ze het zelf houden!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413174
Ik betaal 1 euro voor een hele schapenpens en een hele runderpens krijg ik meestal voor niets.
Laatst gewijzigd door Pauline op ma 31 okt 2005, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413189
Kruimel schreef: Bofkont >:( >:( ;D ;D

Ik betaal tussen de 50 en 80 cent per kilo. Ook goed te doen.
Olga als je wilt kan ik zaterdag schapenpens voor je meenemen hoor. Zeg het maar, dan ga ik 's ochtends eerst naar het slachthuis.
Door Sofie
#413300
Ik veronderstel dat een schapenpens kleiner is dan een runderpens? Is het niet beter dat ik schapenpens neem aangezien er in duck al veel rund (runderpens?) zit?
En kan je dat makkelijk zelf in porties snijden of vraag ik dat best ter plaatse?

Ja sorry heb nl nog nooit verse pens gekocht.... ;D Weet alleen dat het een heel aangename geur heeft.... ::)
Door Mevroi Kruim
#413302
Pauline schreef: Olga als je wilt kan ik zaterdag schapenpens voor je meenemen hoor. Zeg het maar, dan ga ik 's ochtends eerst naar het slachthuis.
Lief van je :-* graag!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413305
Een schapenpens is idd veel kleiner dan een runderpens. Die laatste kan wel 12 kg wegen! Een schapenpens weegt denk ik een kilo of 2 tot 3, maar dat schat ik hoor; heb hem nog nooit gewogen.
En vwb de geur, ik kan je wel vertellen dat ik hazenvlees erger vind stinken dan pens! Ik vind pens eigenlijk helemaal niet zo heel erg stinken. Ja als je het 2 dagen laat liggen, dan wordt het er niet beter op. Maar ik verwerk het altijd direct vanuit het slachthuis en dan valt het reuze mee.
Ik denk niet dat zij het voor je in porties willen snijden, als ze dat wel willen liet ik het ze zeker doen. Het is namelijk niet makkelijk te snijden, maar ik doe het meestal met een vlijmscherpe schaar (gewoon een keukenschaar) en dat gaat heel erg goed. Als je het eerst een beetje invriest kun je het vervolgens heel makkelijk met een mes snijden is mijn ervaring. Je kunt het trouwens ook met een snoeischaar knippen.
Kortom: lego mogelijkheden.
Door Mevroi Kruim
#413306
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het snijden best goed vind gaan, gewoon met een goed scherp mes. En handschoenen aan :-X
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413307
Kruimel schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat ik het snijden best goed vind gaan, gewoon met een goed scherp mes. En handschoenen aan :-X
Watje! ;D
Door Daisy75
#416478
Pauline schreef: Watje! ;D
Whahhah watje zegt ze....
Ik had van de week ook een runderpens, een gigantisch ding, niet te tillen zo groot.
Heb toch ook echt handschoenen aangedaan hoor, want wat voor drek daar allemaal inzit...word je niet vrolijk van....
Dat het zo gezond is, kan je je dan bijna niet voorstellen...lang leve de vuile pens....bleeeeh :-X
Door Thunder
#416499
Ik vind zelf dat rundspens veel harder stinkt dan schapepens. Rundspens weegt rond de 10 kilo,schapepens rond 1 kilo. Rundspens heb ik hier gratis. Schapepens varieert tussen gratis en 1 euro per stuk,naargelang waar we het halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door