Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#412600
Ik kan een vers geslacht schaap krijgen, maar ik moet zelf bestellen wat ik ervan wil hebben. Ik had al bedacht dat ik waarschijnlijk geen tot nauwelijks botten kan voeren van een schaap gezien de leeftijd (drie of vier jaar). Nu hoorde ik dat je geen darm mag geven in verband met wormen. Klopt dat? Zijn er nog andere gevaren? Hoe zit het dan trouwens met invriezen bij -18 graden, dan vriest toch alles kapot? Dus worm is extra vlees ;D.
Door 202spots
#412631
Darm heb ik nooit gegeven.... :-\ kzou niet weten van de wormen...maar liever niet denk ik.
Wanneer ik kan kiezen dan zou het de kop, de nek, alle organen en pens ook,ribben met wervel, en zoveel mogelijk van alle afsnijdsel zijn.
Wanneer je schouderblad kan krijgen kan je dat wel als recreatie bot gebruiken.
Door Sofie
#412678
202Spots schreef: Darm heb ik nooit gegeven.... :-\ kzou niet weten van de wormen...maar liever niet denk ik.
Wanneer ik kan kiezen dan zou het de kop, de nek, alle organen en pens ook,ribben met wervel, en zoveel mogelijk van alle afsnijdsel zijn.
Wanneer je schouderblad kan krijgen kan je dat wel als recreatie bot gebruiken.
Eten honden eigenlijk ook organen zoals de blaas, gal,...?
Door 202spots
#412707
Sofie schreef: Eten honden eigenlijk ook organen zoals de blaas, gal,...?
Nou uh..nee...heb 't nooit gezien trouwens...
Ik weet wel wanneer mijn katten 'n rat hadden geslacht en wanneer ik s'morgens in de keuken kwam, dan lag daar de staart, de tanden, de voetjes en de GAL...wat dus NIET was gegeten.
Trouwens, sommige honden trekken hun neus al op wanneer ze denken dat er 'n urinelucht aan de nieren zit...dus ik denk dat ze de blaas zelf ook niet eten.
Je kan wel de longen en de luchtpijp geven,maar de gal, galblaas en urineblaas (en darmen) zou ik maar vergeten, de testicles en de tong kan weer wel.
(Tong zit meestal nog in de kop, maar bij mijn islam market kan ik ook losse lams tongen kopen)
Door Sofie
#412744
202Spots schreef: Nou uh..nee...heb 't nooit gezien trouwens...
Ik weet wel wanneer mijn katten 'n rat hadden geslacht en wanneer ik s'morgens in de keuken kwam, dan lag daar de staart, de tanden, de voetjes en de GAL...wat dus NIET was gegeten.
Trouwens, sommige honden trekken hun neus al op wanneer ze denken dat er 'n urinelucht aan de nieren zit...dus ik denk dat ze de blaas zelf ook niet eten.
Je kan wel de longen en de luchtpijp geven,maar de gal, galblaas en urineblaas (en darmen) zou ik maar vergeten, de testicles en de tong kan weer wel.
(Tong zit meestal nog in de kop, maar bij mijn islam market kan ik ook losse lams tongen kopen)
Okay thanks!!! ;D
Door Lil
#413269
Oke, kan dus het hele beest bestellen, maar zal keurig doorgeven wat ze mogen houden (dat zijn dus de kop want die voer ik niet wegens een afgebroken tand, de wervels, het schouderblad, de darmen, de (gal)blaas). Ben wel blij dat het lekker biologisch is, ik ken degene die het beestje moet laten slachten. Ze heeft namelijk vijf schapen voor haar honden om te kunnen drijven. Nu heeft ze lammeren en dus te veel schapen, maar een van de moeders moet dus weg. Verheug me al op de pens, vind het van het schaap altijd zo lekker hap slik weg, bij rund moet je nog gaan snijden :-\
Laatst gewijzigd door Lil op ma 31 okt 2005, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#413276
Als ik vandaag brutaal genoeg was geweest dan had ik een mes gevraagd en zelf de tong eruit gesneden.
Er lag een hele stapel koppen en overal de tong er nog in, afval....vond het zo'n zonde
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door