Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Lil
#412646
ik heb vaak het probleem dat als ik de katten met de hond laat meebarfen dat ze geen bot binnenkrijgen, omdat ze het domweg niet kunnen doorbijten. Nu kan ik op een duitse barfsite/winkel calciumcitraat en calciumcarbonaat bestellen. Citraat zou van botten zijn en carbonaat chemisch. Iemand ervaring hiermee???
Door Mevroi Kruim
#413080
Lil schreef: ik heb vaak het probleem dat als ik de katten met de hond laat meebarfen dat ze geen bot binnenkrijgen, omdat ze het domweg niet kunnen doorbijten. Nu kan ik op een duitse barfsite/winkel calciumcitraat en calciumcarbonaat bestellen. Citraat zou van botten zijn en carbonaat chemisch. Iemand ervaring hiermee???
Nee, ik ook niet, ik maal de grote kippenbotten voor de katten. Kleine botten (vleugeltjes) knip ik in, en ruggengraten eten ze aan grote stukken geknipt. Nekken gaan zo naar binnen, en die bestaan voor 50% uit bot dus dat schiet lekker op. Verder eten ze wel lam, rund, kalf maar daarvan geen botten. Maar met al dat kippenbot komen ze best wel aan de nodige calcium.
Door Lil
#413957
O, ja? Ik was al bang dat alleen kippenbotten te weinig is want hier eten ze ook alleen bot van kip, kwartel en soms een heel kleintje van een konijnenbout. Eierschalen vind ik minder natuurlijk als echt tot poeder gemalen botten. Was bang dat het te weinig is als ze maar vier keer per week botjes eten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door