Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#412335
Hallo,

Mijn jonge hond net een jaar oud en opgegroeid met Barf is geen kluiver. Hij schokt klein bottig vlees (vleugels nekken) naar binnen en grotere botten kluift hij helemaal kaal zonder ze op te eten. Hij kluift ook niet of bulliepezen of ander kluifjes. Zelf pensstaafjes slikt hij zo snel mogelijk in.
Hij heeft nu al een bruine aanslag op zijn kiezen. ZIjn snijtanden zijn wel schoon want die gebruikt hij om vlees van de botten af te schuren.

Hebben jullie ook ervaring van dergelijke honden en wat kan ik doen om hem beter te leren eten??

Erica.
#412338
Bij mijn honden worden de tanden en kiezen ook heel goed schoon vanhet eten van grote lappen pens, of flinke stukken kopvlees. Daar moeten ze echt op kauwen.
En qua botten doen ze op bv hele kipkarkassen, lamsribben e.d. wel flink hun best.
#412340
Grote lappen pens kauwt hij inderdaad wel al slikt hij hier ook regelmatig hele stukken naar binnen om ze dan weer uit te spugen om het nog eens te proberen. Kipkarkassen heb ik al een poosje niet gegeven (ik had ze niet). Geitenribben eet hij niet op (alleen het vlees eraf). Hij is heel schaal en zeker niet overvoerd, toch heb ik hen laatst een dag extra laten vasten om te stimuleren dat hij ook wat van de botten(geit) zou kluifen, nee hoor...
Door 202spots
#412375
Grotere stukken geven!
Geef hem 'n hele kip zodat hij er wel in moet bijten om er wat af te krijgen, eventueel de rest van de kip weghalen wanneer je denkt die ie genoeg heeft gegeten.
Wanneer de vleesbotten groot genoeg zijn dan moet hij er wel aan kluiven, dus geen hapklare maten geven,maar zo groot mogelijk.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 30 okt 2005, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#413350
Ik heb een hele kip (braadhaantje) gekocht en heb binnenkort ook weer karkassen. Ik ben benieuwd. Misschien komt het ook wel omdat hij buiten in de tuin zijn eten krijgt waar voor hem veel afleiding is en hij snel snel snel wil eten. Ik ga hem een poosje in de bijkeuken (alleen zonder mijn andere honden) eten geven (als het niet te vies is dus geen pens of vis of lamskoppen, etc. ).
#413403
Misschien eens runderstrotten proberen?
Hier hebben ze de grootste moeite om de strot met veel vlees als maaltijd te verslaan ;D
Ze moeten kluiven,trekken en vooral bijten.
Ze zijn wat aan de schrale kant dus krijgen ze per keer een strotje van zo'n 8oo gram :P ;D ;D
#418487
Runderstrot heeft hij nog niet gehad. Gewoon omdat ik het niet kon krijgen :-\ maar het is wel een idee.

Hij eet nu in zijn bench en komt er niet uit voordat ie redelijk wat op heeft en dat helpt wel een beetje. Het is nl. zo'n overachtief hondje dat overal bij wil zijn en altijd als eerste achter in de tuin wil zijn als er wat te doen is... en ik heb nog twee oudere honden lopen.

Hij heeft nu een paar keer een hazenkarkas (de ribbetjes) helemaal opgegeten. De rug en bekkenbotten vindt ie nog te hard (zijn ook veel harder dan bijv. kip). Maar na een paar meppen met een hamer ging het wel naar binnen (voor de calcium) maar zonder te kauwen :-[.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door