Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jack
#41221
Hallo allemaal.
Steffie krijgt op beide flanken kale plekken.
Wat kan de oorzaak zijn?
Groeten Jack
Door Paul_Barte
#41225
Jack,
Alleen op de flanken?? Geen kale plekken gezien op het voorhoofd, achter de oren en bij de staart???

Krabt de hond veel op de flanken??

Wat voer je de hond??
Door jack
#41232
hoi Paul,
Ze heeft kale plekken op de flanken. Bij de ogen en op de neus is ze dun in het haar. Dat heeft ze altijd al gehad. Soms is het daar wat beter. De kale plekken op de flanken is van de laatste paar weken.
Ze krijgt het volgende te eten : vuile pens, runderhart,kopvlees, kippengehakt met gemalen bot. ,runderghakt, kalfsbot met vlees om de dag, soms wat lever, groente/fruitmix.
Groeten Jack
Door Paul_Barte
#41235
Hoi Jack,

Zal niet aan het voedsl liggen...variatie genoeg.

Zitten de plekken op exact dezelfde plaats en ongeveer ten hoogte van de nieren?
Door jack
#41243
Hoi Paul,
Aan beide zjiden op dezelfde plaats. Ten hoogte van de pancreas.
Groeten Jack
Door Paul_Barte
#41265
Lager dus...niet echt een aanwijsbare reden voor wat ik me kan herinneren. Tja...overmatig krabben maar dat kan iedereen bedenken haha.

Hetzelfde verschijnsel maar dan hoger en wat ook vaak wat donkere plekken zijn is ooit beschreven door Atjo Westerhuis.

Weet absoluut niet meer wat Steffie voor ras is maar is het iets wat vaker voorkomt bij dit ras?
Door jack
#41291
Steffie is een duitse staande draadhaar met een zeer goede korte beharing.We hebben al veel problemen gehad met hem, late loopsheid, erg druk, erg mager,draaide vele rondjes (vooral als je met eten aan kwam zetten) vandaar dat we op vleesvoeding zijn overgegaan.
Jack is nu de honden aan het uitlaten vandaar dat ik zijn vrouw dit schrijf! Jack zit hier heel erg mee, vandaar dat ik maar gelijk een berichtje schrijf.
groeten Hetty
Door Jolly
#41293
oeps dacht ergens gelezen te hebben dat jullie ook een jack russel hadden ?
sorry ben blond
Door Paul_Barte
#41296
Hetty, kijk eens of je wat op kunt lossen door het toevoegen van wat essentiele vetzuren (Omega-3 en 6),
M.a.w. visolie en liefst borageolie!!! Het kan een hormonale kwestie zijn natuurlijk.
Door Lupa
#41311
meestal als het op 2 gelijk plekken is zoals je beschrijft is het en hormonale probleem.
Door sharpie
#41321
oeps dacht ergens gelezen te hebben dat jullie ook een jack russel hadden ?
sorry ben blond
Ja, altijd goed excuus he dat blond zijn (ik ook hoor) ;D ;D ;D

Maar Jack of Hetty,
ik begin ook aan hormonen te denken, ook omdat je schrijft dat ze
zo druk is en mager, misschien ligt het aan de schildklier?
Daar kunnen ze ook al dit soort klachten van krijgen.
Misschien ff laten testen op schildklier hormoon?

Sterkte
Door eberhardje
#41352
flankalopecie?

dat heb ik hier ook aan het handje. zie rubriek medisch

zit ze ook tegen een loopsheid aan?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door