Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#40944
Ik weet niet hoe ik het moet schrijven of vragen ::) ::)
ik zal het proberen.
Er zijn epidemen geweest in de mensen die te onderdrukken zijn geweest door vakkinatie, laatste voorbeld is de meningite...nog wat, een epidemie is te onderdrukken als er zoveel % geent is en dus geen kans door besmtting.
dat is wat ik ooit begrijpen heb.
In de honden wereld zijn er geen extremen gevallen omdat bijna alle honden gevaccineert worden.
Mijn vraag is dus..
als veel honden niet gevaccineert worden is de kans toch groot dat er een epidemie terug komt?
en is het niet zo dat de honden die gevaccineert worden de ziktes in toom houden in het voordeel van de honden die niet gevaccineert worden?
ik weet de percentages niet meer(heb ze ooit wel gelezen) maar stel dat op 1000 mensen 900 geent zijn tegen polio ,dan is de kans op epidemie weg.
Kijk naar de laatste meningite ...epidemie, de kinderen hebben dat gekrijgen omdat het niet meer in het kindervaccin aanweizig is.
Nou kan ik gaan denken ik laat mijn kind niet enten, maar stel dat iedereen dat denkt....
ik weet het niet ik kan het niet echt duidelijk opschrijven wat mijn dilemma is.
Door Lizzy
#40948
Ja, ik denk dat ik het wel begrijp. Maar volgens mij geven Viera Scheibner (in het boek "Het einde van een mythe") en Don Hamilton hier (heel ingewikkelde) antwoorden op. Beide geloven dus dat dit absolute onzin is.

Er staan al een paar stukjes uit hun boeken op Barfplaats.

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#41019
Lupa ik wijs persoonlijk vaccineren niet geheel af, maar ben wel voor minder. Jouw verhaal ken ik ook, daarom zouden kinderen die niet geënt zijn tegen polio, maar verder in een geënte omgeving leven, bij een epidemie-uitbraak geen polio krijgen. De kinderen uit de streng gereformeerde milieus echter wel, omdat die een besloten, niet geënte kring vormen. Ik denk dat daar maar een beperkte hoeveelheid waarheid in zit. Virussen gaan ook door de lucht en kunnen toeslaan op zeer onverwachte momenten. Ikzelf kreeg waterpokken toen niemand het had. Mijn broer en zus hadden het al een paar jaar daarvoor gehad. Op school was ook niemand ziek. Dus rara waar kwam het vandaan.
Het is ook een feit, dat er geen epidemieën waren van polio in de tijd voor onze overdreven hygiëne en inenten. De ziekte kwam uiteraard wel voor, maar nam geen epidemische vormen aan.
Het is ook een feit, dat steeds meer geleerden ervan overtuigd raken, dat allergieën worden veroorzaakt door 'verveling' van het afweersysteem. Het gaat zich dus tegen zichzelf richten en maakt afweerstoffen tegen volstrekt onschuldige dingen. Saillante hierbij is dan weer, dat ik een wetenschapper hoorde vertellen, dat ze op zoek zijn naar stoffen (zal wel chemisch zijn) die dat effect tegen gaan. Het gaat dan niet om anti-hystaminen, maar om andere stoffen.
Het afweersysteem van mijn kleinzoon hield er na zijn eerste DTPK-entingen helemaal mee op. En weet je wat ze dan weer geven om het op te bouwen? Juist, constant kleine hoeveelheden antibiotica.
Volgens mij draaien we langzamerhand met zijn allen in een vicieuze cirkel rond, waarbij eigenlijk niemand meer weet wat we aan het doen zijn.
gr.
Nicolette
Door sharpie
#41151
Pat McKay heeft ook een boek over vaccinatie's geschreven.
Ik heb het boek zelf nog niet.
Maar op haar website staat ook al wat informatie over de inhoud van het boek en nuttige info over waarom niet vaccineren.
Pat is ook tegen vaccineren.
Ze zegt o.a.:

dat het nog nooit wetenschappelijk is aangetoond dat vaccineren helpt....

dat vaccineren het imuun systeem vernietigd...

dat de meeste dierenartsen hun eigen huisdier niet vaccineren...

dat vaccinatie's ernstige hersenbeschadigingen kunnen veroorzaken....

dat vaccinatie's niet verantwoordelijk zijn voor het afnemen van ziektes...

dat een derde tot de helft van het inkomen van dierenartsen afkomstig is van vaccinatie's....

dat vaccinatie's gemaakt worden van bacterien, schimmels en virussen die in staat zijn de genen te muteren in het lichaam van je dier...

Om maar eens wat te noemen. :o

http://www.patmckay.com/
Door Lupa
#41312
ik heb vandag alles geprint wat over enten gezegd is en het rustig in de bus gelezen,(jaja ik moest weer voor mijn werk op pad, brabant)
er wordt veel gesproken over de nadelen van enten en dat begrijp ik op zich, allen wat ik gemist had in het hele verhaal is dat er gaat om dat je wel eent maar alleen zegmaar in het eerste jaar bv.(heb ik het goed begrijpen?)
ik dacht dat het ging om helemaal niet enten.
Dus ben ik nu bijna zover dat ik mischin de hondn niet meer eent, want volgens de onderzoeken hebben ze genoeg anti stoffen al in het licham.
Wat ik mis in de info is wat gebuurd als je van af pup niet eent, komt dat een bv parvo epidemie te voorschijn?
Door SHIVA
#41317
ik zit eigenlijk met het zelfde probleem
moet ik mijn honden wel of niet laten inenten
als ik naar mijn katten kijk die laat ik het eerste jaat enten en daar na nooit meer
mijn katten hebben nog nooit een d.a gezien behalve voor ze te laten helpen mijn vorige katten zijn 21 en 14 jaar geworden en mijn huidige katten zijn nu 10 en 8 jaar oud
waarom dan zo onzeker wat de honden betreft
mijn katten lopen ook buiten en komen met van alles en nog wat in aanraking
ik zelf moet eigenlijk ieder jaar een griepprik halen en dat doe ik ook nooit en ben ook nooit ziek
maar die honden he?
op dit moment zeg ik ik laat ze alleen tegen de ziekte van weil inenten maar een stemmetje zeg ook weer nee alles
ja goede raad is welkom
gr shiva
Door oebaya
#41343
Het is denk ik ook een beetje hoe en waar leef je met je hond. In België, waar veel broodfokkers en puppy-farms zitten, zie ik nog erg veel Parvo, echt hele nesten liggen regelmatig bij mijn dierenarts met Parvo. In zo'n omstandigheid kies ik toch voor enten, alhoewel veel minder dan wat gangbaar is.
Heb je een hond met stamboom, probeer dan eens uit te vinden hoe het met de verwante dieren zit. Zijn die oud geworden of hadden ze op jeugdige leeftijd gezondheidsproblemen waaraan ze voortijdig overleden en zijn die problemen eventueel terug te voeren op enten.
In mijn ogen zijn er heel veel zaken die je mee moet wegen voor je besluit of en hoeveel je wil enten.
Want het is ook niet zonder meer waar, dat enten niet werkt. In mijn kinderjaren (in de jaren 50 van de vorige eeuw) kwam b.v. kinkhoest heel veel voor. Toen werd er een enting tegen ontwikkeld en ik heb het nooit meer gezien. Tot het moment, dat de verwekker veranderde, toen kwam het terug, omdat de enting niet meer volledig bescherming bood.
Mazelen komt sinds het enten niet meer voor en nu is mazelen niet zo zeer gevaarlijk, maar wel de complicaties ervan, zoals hersenvliesontsteking, longontsteking e.d. Als er geen antibiotica waren geweest had ik de mazelen door de longontsteking die erop volgde niet overleefd.
Als kind heb ik meegemaakt, dat er polio uitbrak, mijn buurjongen bleef er levenslang invalide van.
Het blijft dus steeds opnieuw afwegen van risico's en hoeveel van die risico's wil je aan. Dat is een beslissing die je alleen zelf kan nemen door er veel over te lezen en voor jezelf alles op een rijtje te zetten.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41524
Ik ben zeker niet tegen enten,alleen vindt ik dat honden en katten over ent worden.
Parvo is gevaarlijk voor honden onder de leeftijd van 12 maanden,parvo is voor de volwassen hond niet gevaarlijk mits het virus toeslaat met hulp van het coronavirus.
Zelfs als ik niet zou showen liet ik Donna enten en herenten,alleen zou ik eerder stoppen met enten dan nu.
Door jill
#42099
Ik ent pertinent dus niet.
En dat blijft ieder zijn keus.
Zou je een heel goed overzicht willen hebben van het enten dan zou daar eens een goed onderzoek naar gedaan moeten worden. maar dan ook echt een heel goed onderzoek.....
Er zou gekeken moeten worden of er inderdaad een epidemie uit zou kunnen breken, wat ik persoonlijk denk van niet. Een goed gezond lichaam vangt het vanzelf op simpel gezegt. Maar tegenwoordig met het broodfokken...hoeveel honden krijgen daardoor verschillende ziekten van generaties terug. Zijn misschien vatbaarder enz enz. Wat denk je van de voeding enz enz. Maar dan zou je ook onderzoekresultaten moeten hebben over hoeveel honden er overlijden nadat ze geent zijn.... enz enz.
En welke gebieden/ steden er meldingen zijn van Parvo, ziekte van weil enz enz.....dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren....tot die tijd is het voor iedereen persoonlijk hoe hij of zij over enten denkt.
Door Lupa
#42126
ik denk niet dat met enten zo gedacht kan worden je hebt mee te maken met gezondheid van andere honden!
maar waar het me omging was dat ik het niet helemaal snapte, maar nu wel want heb ik echt alles doorgelezen.
de vraag is hoe lang blijft een vaccin werken?? en na veel gelezen te hebben blijk dat met een vaccin jaren er mee kan doen.
ik denk niet dat het een goeie keuze is om nooit te enten, dus ook niet als pup, want dan komen we bij de volgende vraag wat als niemand ent?
Ik wil best mee gaan met het feit dat we teveel vaccineren maar helemaal niet enten dus ook niet de eerste entingen dat kan ik nog niet in mee.
Door Lupa
#42128
en die vraag blijft nog open want daar heb ik nog geen aantwordt kunnen vinden.

Wat gebeurd als geen hond meer geent wordt en daarmee bedoel ik ook geen puppy entingen.
Door jill
#42181
Lupa schreef: ik denk niet dat met enten zo gedacht kan worden je hebt mee te maken met gezondheid van andere honden!
maar waar het me omging was dat ik het niet helemaal snapte, maar nu wel want heb ik echt alles doorgelezen.
de vraag is hoe lang blijft een vaccin werken?? en na veel gelezen te hebben blijk dat met een vaccin jaren er mee kan doen.
ik denk niet dat het een goeie keuze is om nooit te enten, dus ook niet als pup, want dan komen we bij de volgende vraag wat als niemand ent?
Ik wil best mee gaan met het feit dat we teveel vaccineren maar helemaal niet enten dus ook niet de eerste entingen dat kan ik nog niet in mee.
Lupa,
voor alle duidelijkheid...ik ent niet omdat ik door het enten bijna mijn hond verloren heb.......
Het was geen prettige periode dus dat hoeven we nooit meer mee te maken. Maar het heeft de schrik in mijn lijf gejaagd dus het risico dat ik wel ent is groter dat er wat ik gebeurt dan ik niet ent.
Vandaar dat ik 100% achter mijn beslissing sta om geen enkel dier nooit meer te enten. Dus ook geen pup.
Ik heb daar teveel ellende van gezien en buiten het verdriet.

Over je vraag wat er zou gebeuren.....
Ik zou je geen pasklaar antwoord kunnen geven.
In de omgeving waar ik woon ent er bijna niemand meer. De tijd dat er een ziekte onder de honden losbarste kan ik mij niet meer heugen.
Het blijft een moeilijk vraagstuk..... :-\
Jill
Door de fokker
#42595
Lupa schreef: Ik weet niet hoe ik het moet schrijven of vragen ::) ::)
ik zal het proberen.
Er zijn epidemen geweest in de mensen die te onderdrukken zijn geweest door vakkinatie, laatste voorbeld is de meningite...nog wat, een epidemie is te onderdrukken als er zoveel % geent is en dus geen kans door besmtting.
dat is wat ik ooit begrijpen heb.
In de honden wereld zijn er geen extremen gevallen omdat bijna alle honden gevaccineert worden.
In nederland wordt 55% van de honden NIET gevaccineerd bij katten is dit zelfs 75% (bron fabrikant van vaccins) momenteel wordt er er door een groep fokkers onderzoek gedaan naar het nut en de effecten van vaccineren, niet met de bedoeling om niet te vaccineren maar om te weten of vaccineren nut heeft en wat het beste schema zou zijn. Al houwel het nog te vroeg is om echte uitspraken te doen is de eerste indruk niet erg goed. Wat deze fokkers opviel is de minimale kennis bij fabrikanten en dierenartsen over het vaccineren men kreeg de indruk te spreken met vertegewoordigers die alleen hun produkt aan prijzen.
u zou ook eens kunnen kijken op http://www.nvfr.nl/driscoll.html en http://www.nvfr.nl/klachtrogers.html
i
Door Jolly
#42597
he beide, documenten komen mij heel bekend voor, volgens mij heb ik deze al eens eerder onder ogen gehad. ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door