Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#409317
Hoor net op TV dat er morgen een advies uitgaat om geen rauwe eieren meer te eten i.v.m. de vogelgriep. Er is niet bewezen dat de vogelgriep via etenswaren over te brengen is, maar het is een preventief advies.
Zou het voor honden ook kwaad kunnen?
Door hiram
#409346
dat advies is er waarschijnlijk om er voor te zorgen dat het vogelvirus dat misschien in een ei zou kunnen zitten (is niet bewezen) niet in contact komt met een menselijk virus dat iedereen altijd bij zich kan hebben en een dodelijke mutant kan vormen.
het advies is er dus voor mensen en ik denk niet dat men zich zorgen hoeft te maken om honden want die zitten tenslotte heel anders in elkaar dan mensen en ik kan me niet voorstellen dat een wolf of een vos in het wild dood gaat van het eten van een ei dat eventueel besmet zou kunnen zijn met dat virus van de vogels.

ik geef mijn honden nog gewoon nog steeds eieren ;D
Laatst gewijzigd door hiram op di 25 okt 2005, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#409572
Ik denk het ook niet, dat we ons zorgen hoeven te maken. Maar nu ik weet dat het virus wel over kan gaan op katachtige, twijfel ik. Vooralsnog zijn onze eieren volgens mij geheel niet besmet met het griepvirus trouwens.
Door Breezer
#409986
Ik koop in iedere geval voor de zekerheid maar ff geen kippies meer voor Breezer. Heb nog voldoende in de vriezer zitten, dus daar doen we het maar ff mee. Rauwe eieren kreeg ie toch al niet, dus z´n gekookte eitje op zondag hoeft ie in ieder geval niet te missen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door