Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
#408213
Mijn vriendin heeft een 12 jarige kater. Hij is altijd dik en groot en stoer geweest. Maar sinds een paar maanden gaat hij hard achteruit. Hij is enorm vermagerd en zijn eetlust is beroerd. Hij wil echt bijna niets eten. Hij is helemaal door de mallemolen gehaald bij de DA nieren, bloed, lever, echo's, alles is nagekeken. En alles lijkt ok.
Ik ga morgen carnibest voor hem halen om te kijken of dat erin gaat. Hij heeft altijd brokken gegeten.
Ik dacht er zelf aan om eerst frettenvoer voor hem te halen aangezien hij zooo beroerd eet en ik begrepen heb dat katten de frettenvariant heel goed lusten.
Hebben jullie suggesties?
Gebruikersavatar
Door chooky
#408220
je kunt bij veel super de boer en c1000 winkels van die visblikjes krijgen (alleen vis, gele, blauwe of rode blikjes). van gimpet zijn er ook blikjes met bijna alleen vis/vlees (verder alleen gelatine en water). Als hij het vlees nu niet zo los wil eten, misschien wel met een van die blikjes erdoor.
Even overgieten met heet water of misschien zelfs even koken om het aantrekkelijker te maken wil ook wel eens helpen. Als hij zelfs niet wil proeven kun je ook wat aan z'n poot smeren zodat ie dat in ieder geval opeet.
succes!
Door hamada
#409258
onze bijna doodgehongerde en doodzieke Prince is vorig jaar aan het eten gegaan met CB eend/rijst voor de hond. veel katten schijnen er dol op te zijn door de wat sterkere geur en smaak. Prince was in een paar weken van 1 1/2 naar 2 1/2 kilo gegroeid.
Succes!!!
Door Nelly
#409271
Helen, heeft de da ook naar het gebit van de kat gekeken? Misschien heeft hij kiespijn of zo. En ja, ik zou ook blikvoer proberen, het is natuurlijk niet ideaal, maar beter iets dan niets.
Door Kefraya
#409651
Het bekje laten nakijken is inderdaad nog een goede optie. Mijn broer is pas met zijn 15 jaar oude kat naar de da geweest: exact hetzelfde verhaal als jij. Konden ook niks vinden, totdat ze hevig begon te bloeden bij het toedienen van een pilletje. Poes heeft dus een gezwel onder de tong en kan moeilijk eten.
Hij heeft trouwens iets voor haar gekocht dat geloof ik 'Kat vitaal' heet: een soort bouillon met vitamines en zo, speciaal om katten te laten aansterken. Dat drinkt ze graag. Maar vers is natuurlijk een eerste optie.
Sterkte ermee!
Door Helen
#409724
Goed ik typ wat en het is weg..

Het gebitje is volgens mij ook nagekeken. Hij is echt binnenstebuiten gekeerd. Hij was vroeger echt dik en hij is nu echt gehalveerd. Ze hebben brokjes en blik en zakjes geprobeerd. Maar hij eet echt vrijwel niets meer.
Ik heb nu frettenvoer gehaald. Dat schijnen katten erg lekker te vinden en zo'n zakje (he hoe heet dat ook al weer) oplospoeder. Dat krijgen doodzieke katten ook bij de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door