Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door diana
#4077
wat zijn veilige botten,
kan bij een islamitische slager die gelukkig ook nerdlands verstaat vrijdag komen voor botten, maar had via mijn slager een soort ribben gehad die achteraf toch na 24 uur vlijmscherp weer werden uitgespuugd.
deze slager heeft lam, schaap, kalf.
slacht zelf en laat er vlees aan zitten.
ik zoek veilige botten.
is schouder, borst, en wervels zacht genoeg?
Door Ayra
#4078
Dat is niet voor elke hond hetzelfde. Ayra, mijn teefje (kruising flatcoated/stabij) krijgt wel gewoon die grote botten (dragende botten) ze is niet sterk genoeg om die stuk te krijgen. De niet dragende botten daar mag ze net zo lang op knagen, maar als ik zie dat er stukken af gaan komen pak ik het af, ik vind het toch altijd een beetje eng. Mijn andere hond Diesel geef ik ook de grote zware botten, maar bij hem pas ik nog meer op want hij is echt supersterk, die knauwt er zo een stuk af en dat kan wel gevaarlijk zijn. Ik blijf er gewoon bij zitten en als hij het meeste vet en vlees en dergelijke er af heeft gekauwd en op het kale bot komt dan pak ik het af.
Door diana
#4079
ik geef het liefst botten die ze helemaal op mogen eten.
heb 2 dobers.
kan het gelukkig wel afpakken, maar daar worden ze nerveus van.
gaan dan heel snel en schrokkerig eten ik weet dat , omdat ze dat ook doen wanneer de ander het eerder op heeft.
Door Lizzy
#4080
Hoi Diana, ik denk dat ribben, wervels, nekken, schouderbladen van kalveren of lammeren allemaal prima geschikt zijn als knaagbot (dat ze op mogen eten). Boegbouten zijn natuurlijk ook goed als knaagbot, maar die heb ik nog nergens kunnen krijgen (behalve in Hoogvliet).

Die ribben die jij gekocht had, van wat voor beesie waren die? Waren de ribben ook helemaal kaal?

Ze spugen hier overigens ook wel eens stukjes bot uit. Maar, dat zijn dan meestal vrij kale botten geweest. Sinds ik meer vlees voer (net voor de maaltijd) gaat dat beter.

Groetjes, Lizzy
Door mayohi
#4081
Hoi Diana, ik denk dat ribben, wervels, nekken, schouderbladen van kalveren of lammeren allemaal prima geschikt zijn als knaagbot (dat ze op mogen eten).
Hi Diana,

ik sluit me aan bij Lizzy. Wat zij noemt zijn ook de botten die ik geef aan Bella (Border Collie-mix van 8,5 maand). Daarnaast geef ik kipkarkassen, -poten en -nekken, hele konijnen, borstbenen, en de koppen van lam, kalf en alle andere die ik te pakken kan krijgen. Als we in Frankrijk zijn krijgt ze ook (hele) eend en alles wat de buurman weggeeft na het jagen (hert, haas, fazant etc.)
Bella smult ervan ;D

groetjes,
Marjolein & Bella
Door diana
#4082
ben dus vandaag geweest,
is van kalf jaar oud is me verzekerd.
kale ribben.
en een heel stel????
grote ronde blauwige botten met aan 1 kant een soort mini mergpijp van 10 cm doorsnee en 20 cm lang.
niks wervels of schouder.
en er zou vlees aan zitten ,
nou was meer vet.
kreeg het bijna de auto niet in zeker 25 kilo!
had gezegd hoef het niet voor niks...
nou was 20 euro...
zitten schenkels bij zei hij.
ik kijk wel wat ze er mee doen...
volgende keer neem ik maar weer bij paul botten mee als hij ze heeft hoor.
Door diana
#4083
foto gezocht op arf.nl
bij de foto,s van leen , dat lijkt erop , maar dan doorgezaagd dat heeft hij wel gedaan er mooie hondzame stukken van gezaagd.
Door diana
#4084
eerder beschreven botten weg gegooid.
heb nu met tolk erbij whahaa.
echte kalfsborst stukken mooi in stukken gezaagd.
heb ze vrijdag ieder een stuk gegeven met vlees eraan.
ze hebben vandaag ieder 4x gepoept.
niet te hard gewoon normaal.
s, morgens hadden ze groente en s,avonds ieder een pond vlees compleet.
vindt 4x wel erg veel hoor.
is dat bij jullie ook?
Door mayohi
#4085
Hi Diana,

sinds mijn hond barft poept ze 1 of 2 keer per dag.
Ook qua 'hoeveelheid' is het afgenomen.

Misschien zijn je honden nu alle rotzooi uit hun darmen en lijven aan het lozen. Een soort 'detox' dus. Dat is alleen maar goéd!! . 8)

groetjes,
Marjolein & Bella
Door diana
#4086
ik was denk ik niet duidelijk;
ze krijgen niet iedere dag een bot.
poepen normaal op hun vleesdagen ook 1a2x per dag , maar wanneer ze bot gehad hebben de volgende dag wel 4x.
brokken eten ze niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door