Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#407143
Als ik zelf een kiwi gegeten heb, geef ik Yari soms de restjes met schil en al, is dat geen probleem?
Het gaat erin als koek en ik merk nooit dat ze er problemen mee krijgt in ieder geval, maar vroeg het me gewoon af? ;)
Door 202spots
#407155
Wanneer ze er geen last van heeft..... :-\
Meestal geef ik alleen de schil van fruit waarvan ik zelf ook de schil van eet.
Ik geeft ze dus geen kiwi,banaan,ananas e.d.
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 23 okt 2005, 00:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door macgirlie
#407160
Ik eet wel een ei, maar niet de schil. De pup is gek op een lege eierdop. Maar ja, een ei is geen fruit maar wel weer een vrucht. ;D
Door Lizzy
#407179
Ik ken een paar mensen die de schil wel eten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of de schillen van kiwi behandeld zijn met gif... Als dat wel het geval is: een kiwi was je niet af, zoals een appel. En dan vind ik de schillen wel een probleem. Van biologische kiwi's zou ik de schillen wel aan mijn hond durven geven. Hij poept de schillen gewoon weer uit.
Door Marielle
#407197
Maar je kunt het gif ook niet van appels afwassen.
Is dat wat je bedoelde ???
Door conleeuw
#407267
Lizzy schreef: Ik ken een paar mensen die de schil wel eten. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of de schillen van kiwi behandeld zijn met gif... Als dat wel het geval is: een kiwi was je niet af, zoals een appel. En dan vind ik de schillen wel een probleem. Van biologische kiwi's zou ik de schillen wel aan mijn hond durven geven. Hij poept de schillen gewoon weer uit.
veel kiwi's worden gifloos gekweekt, omdat het een fruit is die niet erg pest gevoellig is, je kan ook in nederland kiwi's kweken (worden nooit ecth rijp) zonder gif, maar dat is natuurlijk geen garantie dat er nooit gif gebruikt wordt, of je koopt biologisch ;D,
Hier worden meestal appel en peer schillen opgegeten, meestal wel biologisch en af en toe wordt er een kiwi uit de fruitmand van tafel gestolen (gebeurt als je een groot hond heb die overal bij kan) ook die wordt met schil en al opgevreten, nergens last van.
Door Yari
#407397
Als er idd gif gebruikt is, was je dat er niet af naar mijn weten nee. Maar waarschijnlijk valt dat bij kiwi's dus wel mee als ik het zo hoor.
Bedankt voor jullie reacties in ieder geval. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door