Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marielle
#405711
Mijn honden hadden vanochtend alleen een GFmix gehad en begonnen vanmiddag tijdens het uitlaten te grazen als koeien.
Iemand enig idee waar dat door kan komen?
Door Lizzy
#405713
Geef je ze normaalgesproken andere dingen te eten buiten GF mix? Wel typisch dat ze allebei stonden te grazen.....! Zouden ze erg hongerig zijn misschien?
Door Marielle
#405715
Meestal krijgen ze er pens bij.
Maar ik wilde ze vanavond een grotere maaltijd geven.

Ze stonden niet allebei, maar allevier te eten.
cisy (die is het gevoeligst) zelfs zo erg dat ik haar bijna niet mee kreeg aan de riem.

Kan me niet voorstellen dat het honger is.
Ze krijgen vrij onregelmatig te eten en we slaan ook wel eens een maaltijd over. Dan doen ze het niet.

Of het moet zijn omdat de samenstelling van de GFmix dit keer anders was ???
Door Lizzy
#405717
Marielle schreef: Meestal krijgen ze er pens bij.
Maar ik wilde ze vanavond een grotere maaltijd geven.

Ze stonden niet allebei, maar allevier te eten.
cisy (die is het gevoeligst) zelfs zo erg dat ik haar bijna niet mee kreeg aan de riem.

Kan me niet voorstellen dat het honger is.
Ze krijgen vrij onregelmatig te eten en we slaan ook wel eens een maaltijd over. Dan doen ze het niet.

Of het moet zijn omdat de samenstelling van de GFmix dit keer anders was ???
Alle vier zelfs! Toe maar! Vreemd hoor....

Wat was er nu anders aan de GFmix? Wat zat er in?

Ik heb 1 hond gehad die wel eens onophoudelijk kon grazen. Niet gras-eten omdat 'het wel lekker is', maar echt fanatisch gras eten. Zij deed dit alleen als ze misselijk was. En ze kon om diverse redenen misselijk zijn. Zo was honger er 1 (maar dat is dus niet aannemelijk aangezien ze ook wel geen eten krijgen) en zo kon specifiek voedsel een aanleiding zijn (bij haar was dat vette vis).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 19 okt 2005, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#405876
Marielle schreef: Meestal krijgen ze er pens bij.
Maar ik wilde ze vanavond een grotere maaltijd geven.

Ze stonden niet allebei, maar allevier te eten.
cisy (die is het gevoeligst) zelfs zo erg dat ik haar bijna niet mee kreeg aan de riem.

Kan me niet voorstellen dat het honger is.
Ze krijgen vrij onregelmatig te eten en we slaan ook wel eens een maaltijd over. Dan doen ze het niet.

Of het moet zijn omdat de samenstelling van de GFmix dit keer anders was ???
Drie van de vier hier grazen bijna dagelijks als koeien, maar dat is altijd het geval geweest. Als een hond eigelijk nooit gras eet en dan ineens intensief aan het grazen gaat zou ik vermoede dat er of iets niet goed is gevallen, of dat ze erg honger hadden, maar honger sluit jij uit omdat ze anders nooit last hebben, is het mogelijk dat er een maaltijd niet goed is gevallen?
Door essie
#405921
Vreemd hoor.

Bij mij gaan 2 van de 3 gras eten als ik ze een tijdje geen groente-mix geef. Zogauw ik dat weer regelmatig geef is het gras eten acuut weer over.
Eentje eet gewoon altidj gras, dat is net een koe. ;D
Door Solange
#405923
Ik heb er hier ook ene die graag gras lust! Hij doet dit al van kleins af. Ik weet dat honden dit ook doen als ze willen braken, maar ja ... dat weet je waarschijnlijk ook hé.
Sorry, als de vraag stom klinkt ( weet dat ik hier nog niet zo lang m'n weg vind , hé!) ... waar staat GF-mix voor aub?
Door Lizzy
#405925
Solange schreef: Ik heb er hier ook ene die graag gras lust! Hij doet dit al van kleins af. Ik weet dat honden dit ook doen als ze willen braken, maar ja ... dat weet je waarschijnlijk ook hé.
Sorry, als de vraag stom klinkt ( weet dat ik hier nog niet zo lang m'n weg vind , hé!) ... waar staat GF-mix voor aub?
GF mix staat voor Groente en Fruit mix
Door Solange
#405937
Ik had al een vaag vermoeden dat het dit kon zijn...maar toch durfde ik het niet volledig vertrouwen. Ik dacht ... alleen maar groente en fruit? Maar ja als je een vastendag kan invoegen,waarom dan ook niet eens GF-mix? bedankt!! (ik raak hier stilletjesaan verslaafd aan de barfsite!! HELP ;D)
Laatst gewijzigd door Solange op do 20 okt 2005, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#406264
Zat er iets in de mix wat ze nooit eerder hebben gehad?
Als ze alle 4 dezelfde reactie hadden, dan lijkt het mij ook of er iets verkeerds is gevallen of verkeerds met de mix is geweest.
Door Lizzy
#406322
Marielle schreef: Wat er nieuw inzat was witlof, maar niet heel veel.
Ik geloof niet dat witlof zo'n reactie met zich mee brengt. Witlof (chicorei) is juist prima voor de spijsvertering. Weet je, ik heb toch zitten denken dat het honger is. Je zegt wel dat ze ook wel een geen maaltijd krijgen, maar geen maaltijd is anders als groentemix. Je zet wel het spijsverteringsysteem (maag) aan het werk met het geven van groentes, er worden ook maagzuren aangemaakt, maar er valt weinig te verteren....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door