Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#406302
Ik vertelde toch dat kayleigh dunne poep had, wat wel over leek te zijn maar af en toe nog wat...
Nu vind ik net een hoopje kots metdaarin twee spoelwormen, gatverdamme!!
Misschien dat ze daardoor ook diaree heeft??
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken??
Ik heb hier nog een wormenkuur liggen voor de honden en katten
Het heet MILBEMAX...ik lees op internet dat dat ook voor spoelworm geschikt is.
Ik heb deze kuur ooit mee gekregen, maar wil het altijd pas gebruiken wanneer echt nodig...nu dus.

Ik lees dat ze het kunnen krijgen door onder andere het eten van vlees die besmet is met spoelworm...
Ik zal stukje plaatsen hier..

"Besmetting kan optreden als uw hond of kat gegeten heeft van besmette prooidieren of van grond waarin de spoelwormeitjes aanwezig zijn. Een besmetting kan zo ook telkens opnieuw plaatsvinden. Eenmaal in de darm komen de larfjes vrij uit de eitjes. Bij volwassen honden en katten ontwikkelen de larfjes zich meestal niet verder en gaan over in een rusttoestand in weefsels als de darm, lever en long. Bijna alle honden en katten komen in hun leven wel eens een keer in aanraking met spoelwormeitjes en hebben als gevolg daarvan larfjes in rustfase in hun lichaam
Ik moet ze 1 tablet geven, dat moet voldoende zijn volgens de bijsluiter.
Is dan ook zo'n spoelworm weg of moet je daarna nog een keer zo'n kuurtje doen?
Ik lees op de site van MILBEMAX dat eenmalig toedienen voldoende is....maar is dat ter preventie, of om het te verhelpen wanneer ze al wormen hebben"

En er staat in dat die eitjes bestand zijn tegen vorst enzo...betekend dit nu dat als je vlees hebt wat besmet zou kunnen zijn en je het ingevroren hebt, dit dus niet helpt?
Dat zou betekenen dat als je dan besmet vlees ontdooid en weer geeft ze weer besmet kunnen raken?
Ik hoor jullie graag hierover..
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 21 okt 2005, 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#406315
ikzelf denk dat ze met vorst bedoelen, -10 maximaal, dus voor buiten, ons kvv wordt met -18 en soms wel -32 ingevroren, denk dat de eitjes dan toch echt wel kapot gaan.

Over het middel kan ik niet veel zeggen, ikzelf zou ze nu een pil geven en dan over 2-3 dagen weer 1.
Door Daisy75
#406328
Bedankt..
Ik heb de dierenarts gebeld, met 1 kuur moet dit over zijn, behoeft geen herhaling.

Ik nam ok niet aan dat het in de CB zou zitten overigens hoor hihih....maar eerder in een stuk rauw vlees wat je bij een slachter haald ofzo, zou misschien eerder kunnen.....maar ach kan overal van komen volgens mij....Bedankt ;)
Door Daisy75
#406331
oke, ik denk misschien kan het er eventueelinkomen ofzo, maar denk dat ze het gewoon opgelopen hebben in het zand ofzo hoor...ik maak me er verder ook niet druk over is de eerste keer in 5 jaar dat 1 van mijn honden wormen heeft. ;)
Door Lizzy
#406337
KayleighShanden schreef: oke, ik denk misschien kan het er eventueelinkomen ofzo, maar denk dat ze het gewoon opgelopen hebben in het zand ofzo hoor...ik maak me er verder ook niet druk over is de eerste keer in 5 jaar dat 1 van mijn honden wormen heeft. ;)
Ik denk dat er geen link is tussen het krijgen van wormen en het eten van vlees. Het is zelfs zo dat honden die verse rauwe voeding eten beduidend minder vaak last hebben van wormen als brok-etende honden. Des te maffer vind ik het dat je voor het eerst in 5 jaar wormen hebt! Maar ja, het kan toeval zijn natuurlijk! Of ze heeft misschien iets geks gegeten van straat?
Door Jojo
#406378
Lizzy schreef: Of ze heeft misschien iets geks gegeten van straat?
Een lekkere met wormen besmette kattendrol ofzo :-X ;D
Die bull van mij weet de kattedrollen ook altijd te vinden tussen de struiken :-\
Door Daisy75
#406383
Lizzy schreef: Ik denk dat er geen link is tussen het krijgen van wormen en het eten van vlees. Het is zelfs zo dat honden die verse rauwe voeding eten beduidend minder vaak last hebben van wormen als brok-etende honden. Des te maffer vind ik het dat je voor het eerst in 5 jaar wormen hebt! Maar ja, het kan toeval zijn natuurlijk! Of ze heeft misschien iets geks gegeten van straat?
Ja haha ik vind het dus ook zo gek...maar leg idd de link niet 123 met rauw vlees hoor, dat zeker niet, alleen vind het heel toevalig dat ze het NOOIT gehad hebben , geen 1 worm en nu wel, vandaar dat ik het er even op zet ;)
Wat betreft het eten van straat...nee hebben ze echt niet gedaan, ze zitten bij mij aan de lijn dus heb altijd het zicht erop, en in de bosjes zijn ze ook niet geweest...maar ja, ze graven wel graag in het zand en dan zit hun bek ook vol zand, kan het ook van komen toch?
Weet je, je weet het toch nooit, en blijft gissen, maar ik hoop het niet nog eens te hebben en zeker niet zoals gister want ik kwam erachter om 3 uur vannacht!!!Toen ik van me werk kwam..
Toen ik thuis kwam lag er een hoopje kots met die wormen op mn...BED AAAAAAAAAAAAAAHHH dacht dat ik gek werd.
Dus heb alles zelfs het dekbed zelf uitgewassen en vannacht onder een klein nooddekbedje geslapen..gatverdegatverdegatver... :-X
Laatst gewijzigd door Daisy75 op vr 21 okt 2005, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#406425
oww ja gatver dat is idd zeer goor, waarom leggen honden en katten het altijd op zulke plekken neer he, vraag je je dan af.
Door Mevroi Kruim
#406435
Ooooh yuckyuckyuck *k*tssmilie* :P :P
Leuk, beesten :-X :-X
Een reservedekbed lijkt me aan te bevelen. Of een slaapzak ofzo, voor dit soort noodgevallen. Bibberen in je bedje is ook niet alles.
Door Lil
#406502
Gatver!

Heb ook van die beesten die zeggen kijk eens baasje ik ben ziek en het dan recht voor je voeten deponeren (normaal ergens in een hoekje achteraf) :(
Door Daisy75
#406581
Ja vreselijk he...heb zelf onder een minidekbedje geslapen hwhahaa...
En vanmiddag heeft ze nog twee keer gekotst, op de bank en in de gang....zzzzuuuuuuuuuuuurreee lucht joh jemig de pemig, ben met bleek aan de gang gegaan... :-X
Door Doedels
#407737
KayleighShanden schreef: Ja vreselijk he...heb zelf onder een minidekbedje geslapen hwhahaa...
En vanmiddag heeft ze nog twee keer gekotst, op de bank en in de gang....zzzzuuuuuuuuuuuurreee lucht joh jemig de pemig, ben met bleek aan de gang gegaan... :-X
:P getsie, ik leef met je mee. Maareeh, die worm naast je onderschrift... Zag die er zo uit? ;D
Door Daisy75
#408000
Doedels schreef: :P getsie, ik leef met je mee. Maareeh, die worm naast je onderschrift... Zag die er zo uit? ;D
Whahha ja maar dan opgekruld en het waren er meerdere.
Maar gelukkig vind ik nu al 2 dagen dode wormen in dr ontlasting...dus komt weer allemaal goed.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door