Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#40533
Hallo,

Ik hoorde van een kennis dat ze 1x per week een rauw ei door het eten van haar honden doet. Is dat goed voor de hond? of juist niet?

groetjes Alies
Door Lupa
#40539
ik geef mijn honden ook rauw eiren.
Maar niet te veel geven, jou hond heeft genoeg aan 1 of 2 eiren per week.
Als je hier boven op zoeken klik en eiren in toets dan kun je info vinden over eiren
Door geer
#40547
Ik heb Saar net een rauw ei gegeven, gewoon met schil en al... Helaas haalde die Freggle het in haar hoofd om heeeeel hard naar de woonkamer te rennen en dat ding op het tapijt stuk te gooien...
Nu heb ik een scrambled-egg tapijt :(
Door geer
#40548
geer schreef: Ik heb Saar net een rauw ei gegeven, gewoon met schil en al...
Ik bedoel met schAAl en al...
Pfff, ik zie het al voor me: "Schaaaat, wil jij de eieren schillen??" ;D ;D ;D
Door Birgit
#40556
hihihi ;D
Lekkere derrie! bleh.
Heeft Saar het eitje wel opgegeten ? Of opgelikt beter gezegd.
Tos neemt zijn eitje mee naar buiten. Maakt met zijn hoektanden,
heel voorzichtig een gaatje erin, zuigt hem als het ware leeg, en dan hapslik weg , de schil. Afbeelding

Leuk om te filmen.......
Door Gina JRT
#40558
De 1e keer dat ik Gina een rauw ei gaf ging ze er eerst met haar pootje tegenaan tikken (ff kijken of de kip al dood was waarschijnlijk ;D ;D). Daarna nam ze het ei mee naar de kamer - ik heb dan geen tapijt, maar vinyl - en brak het ei. Als je een goed glansmiddel voor vinyl zoekt zou ik zeggen gooi er eens een ei op :D

Groetjes,
Angela
Door Jolly
#40569
Chasey krijgt 2-3 keer in de week een rauw ei met schaal. Ik moet met hem uitkijken wanrt hij weet sinds kort dat de kippen dus de eieren leggen ;), en dat als ik het legnesthokje open doe, hij niet meteen met zijn snotkoker erin hangt, want hij jat er zo een ei uit hoor ::) :-\
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#40573
Alies, als jij dit forum goed had doorgelezen tijdens je zoektocht naar verse voeding voor je hond, dan had je dit geweten !!! of er was je een lampje gaan branden.

Voor mij blijkt hier weer een keer uit dat jij niet leest maar direct roept...... en je dus niet verdiept in het onderwerp.
Door 202spots
#40576
Alies,begin maar vast met deze....gevonden door rauwe eieren in te tikken bij zoek.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 80;start=0

Voor ALLE nieuwe leden...in de bibliotheek is OOK veel info te vinden en daar staat o.m dit over eieren (geplaatst door Paul)
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=800

Oh...en ik geef 3-4 rauwe eieren per week.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 15 jan 2004, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diegel
#42229
Ivonne schreef: Alies, als jij dit forum goed had doorgelezen tijdens je zoektocht naar verse voeding voor je hond, dan had je dit geweten !!! of er was je een lampje gaan branden.

Voor mij blijkt hier weer een keer uit dat jij niet leest maar direct roept...... en je dus niet verdiept in het onderwerp.
Ivonne, sommige mensen hebben niet de tijd om uren op barfplaats te lezen. Dus als ze een vraag hebben en die stellen, en wij daarmee een hondje kunnen helpen door hier een antwoord op te geven is dat geen probleem toch?

Alies, ik geef Diegel elke week een rauw ei, gemengd door haar mixjes. De schaal geef ik niet vaak omdat ze al genoeg calcium binnenkrijgt via botten.

Groetjes
Door rob
#42262
Geweldig toch,
Als ze bij ons ook maar even de neus ophalen, dan wil ik er nog wel eens een ei overheen doen, onder het motto van.....ooooooh wat lekker en weinig kans dat het niet gegeten wordt en zeker met mijn nieuwe dobie die ik nu pas sinds 4 weken op barf heb en dat gaat goed en hij wordt mooier en voller, maar we doen het langzaam an, zoals altijd wordt gezegd, volg je hart dan gaat het wel goed

grusse aus Eggmountaincity


Linda
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#42346
Diegel schreef:

Ivonne, sommige mensen hebben niet de tijd om uren op barfplaats te lezen. Dus als ze een vraag hebben en die stellen, en wij daarmee een hondje kunnen helpen door hier een antwoord op te geven is dat geen probleem toch?
nee, ik heb ook geen tijd om uren op de BP te lezen. Maar op het moment dat je je verdiept in vers e.d. MOET je min of meer wel uren lezen om een beetje te weten van de mogelijkheden en het hoe en het waarom.

Mijn punt was en is het feit dat je bij menig andere vragensteller kun je zien / lezen dat men zich aan het verdiepen is in de materie en bij Alies ontbreekt dat naar mijn mening. En dit basseer ik niet alleen maar op dit ene vraagje van haar want dan had mijn reactie zo niet gehoeven.

Tuurlijk wil ik ook dat zo veel mogelijk honden en katten de kans krijgen om zo gezond en lekker mogelijk te leven en daar is BP een geweldig hulpmiddel bij mede door BP hebben mijn eigen Bas en de poezebeesten het ook beter gekregen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door