Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#405287
De topic zegt het eigenlijk al. Ik heb bij Balou de GF-mixen geschrapt van het menu. Nu ongeveer alweer een maandje of 2 geloof ik. Heel af en toe als ik vergeet wat voor haar te ontdooien krijgt ze wat Carnibest waar natuurlijk wat GF inzit, maar verder niet. En ze doet het er echt een stuk beter op. Ze vreet heel weinig poep meer. En bij Balou was dat dus echt een groot probleem.....Ook zoekt ze tijdens het wandelen gewoon minder naar troep om te eten. Heel opvallend.
Met Kuma barfen we nu ook voor de grootste gedeelte. Al slaan we bij haar alles plat, op hele prooidieren na. En haar geven we dus ook geen GF. Ze krijgen wel twee a drie keer in de week hele prooidieren met maag en darminhoud.
Heeft iemand anders nog soortegelijke ervaringen met het wel of niet geven van GF-mix?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#405300
Ik kan bij de honden nergens specifiek de vinger opleggen. Maar omdat ik die gfmixen wel erg baluh vond om te maken en ze ze de half van de tijd niet te vr*ten vonden ben ik er ook mee gekapt. Nu krijgen ze wat geblancheerde groente en dat vinden ze veel lekkerder. Significante verschillen met of zonder g/f mix zijn me hier niet opgevallen.
Door tvs
#405498
nou, ik gaf een tijd geleden nooit groente en fruit gemalen , enkel wat over was uit de pan, maar sinds ik dat wel netjes doe loopt mijn hond te zoeken en te snuffen dat ik er niet goed van wordt , hij vreet geen poep maar hangt er wel lang verlekkerd boven.
ik zal het eens weglaten en kijken of het daarmee te maken heeft.
ik geef trouwens ook weleens kant en klaar versvoer dus dan zit het daar maar even in.
Door Lizzy
#405513
Ik heb mijn honden ook een tijd weinig/geen groentes gevoerd. Whoofer ging juist poep eten (ik meen dat dat ook de ervaring is van Mo) en ze kregen beide een minder goede vacht. Minder zacht. Dus ik geef wel gf-mix. Ik vind wel dat als ik 'teveel' groentemix (zo richting 20%) geef dat mijn honden gaan stinken. En ik vind de ontlasting rommelig. Dus dat bevalt dan ook weer niet.
Door Lizzy
#405561
Vraagje Helen, jij was toch al een keer eerder gestopt met het geven van GF mix aan Balou? Vaag staat me bij dat je dat toentertijd ook beter beviel? Mag ik vragen waarom je dan weer met GFmix begonnen bent? (nieuwsgierigheid ;D)
Door Helen
#405879
Lizzy schreef: Vraagje Helen, jij was toch al een keer eerder gestopt met het geven van GF mix aan Balou? Vaag staat me bij dat je dat toentertijd ook beter beviel? Mag ik vragen waarom je dan weer met GFmix begonnen bent? (nieuwsgierigheid ;D)
Ik was gestopt met het geven van een maaltijd die alleen bestond uit GF-mixen. Ik ben het gaan mengen met vlees. Dus een maaltijd van half GF en half (orgaan)vlees. Dat scheelde al aardig wat op het poep eten overigens.
Helemaal gestopt om deze reden ben ik nooit (voor zover ik me dat kan herinneren ::) 8))
Door Solange
#406051
hallo, ik heb eens gelezen dat rauwe ananas door het voedsel mengen een oplossing zou zijn tegen poep eten. Ik weet niet of het werkt, wie weet ;)
Door Lizzy
#406101
Helen schreef: Ik was gestopt met het geven van een maaltijd die alleen bestond uit GF-mixen. Ik ben het gaan mengen met vlees. Dus een maaltijd van half GF en half (orgaan)vlees. Dat scheelde al aardig wat op het poep eten overigens.
Helemaal gestopt om deze reden ben ik nooit (voor zover ik me dat kan herinneren ::) 8))
Aha, OK, dan was ik in de war!
Door conleeuw
#406291
Solange schreef: hallo, ik heb eens gelezen dat rauwe ananas door het voedsel mengen een oplossing zou zijn tegen poep eten. Ik weet niet of het werkt, wie weet ;)
ik heb al van alles gehoord, ontbijtkoek, eierkoek, annanas... maar volgens mij wordt een doorwinterde poepeter hierdoor niet van zijn verhaal gebracht, ik denk dat de beste oplossing is om te zorgen dat ze er niet bij kunnen, eigen poep meteen oprapen, plaatsen waar veel hondenpoep ligt de hond niet los laten of zoals een vriendin dat oplosten muilkorf aan. ;D
Door Solange
#406888
Er bestaat een halsband waarmee je van op afstand een kleine correctie kunt geven( regelbaar qua hardheid) en deze helpt wel degelijk om een fout gedrag ,zoals drolletjes eten ,op te lossen. Maar dit is wel een duur grapje omdat je deze daarna niet meer gebruikt. Dit gevalletje kost boven de 200 euro. En of je dit nu ergens zou kunnen huren ofzo weet ik niet. Dat zou interesanter zijn.
Laatst gewijzigd door Solange op za 22 okt 2005, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#406894
Solange schreef: Er bestaat een halsband waarmee je van op afstand een kleine correctie kunt geven( regelbaar qua hardheid) en deze helpt wel degelijk om een fout gedrag ,zoals drolletjes eten ,op te lossen. Maar dit is wel een duur grapje omdat je deze daarna niet meer gebruikt. Dit gevalletje kost boven de 200 euro. En of je dit nu ergens zou kunnen huren ofzo weet ik niet. Dat zou interesanter zijn.
Bedoel je teletak :o...Die valt toch officieel nogsteeds onder de verboden middelen? (mi terecht >:()
Gebruikersavatar
Door Nitus
#406898
Peet schreef: Bedoel je teletak :o...Die valt toch officieel nogsteeds onder de verboden middelen? (mi terecht >:()
Nee, teletac is helemaal legaal hoor... het is echter wél verboden dieren te mishandelen, maar dit soort correctiemiddelen (inclusief prikband) zijn gewoon legaal aan te schaffen en te gebruiken.... (van mij mogen ze verboden worden hoor ;), maar da's een héééle andere discussie die hier al vaker gevoerd is ;))
Door Peet
#406903
Oh, ok, niet illegaal dus...maar toch...het idee dat mensen dit soort middelen kunnen inzetten voor een poep-eten probleem? ::) Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Wat krijg je dan voor uitwassen? Het regent en geen zin om te trainen? Rats, jaag hem wat volt door z'n strot en dan luistert ' ie ook? :-X :-X
Laatst gewijzigd door Peet op za 22 okt 2005, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#406918
Peet schreef: Oh, ok, niet illegaal dus...maar toch...het idee dat mensen dit soort middelen kunnen inzetten voor een poep-eten probleem? ::) Nee, dat gaat er bij mij niet in.

Wat krijg je dan voor uitwassen? Het regent en geen zin om te trainen? Rats, jaag hem wat volt door z'n strot en dan luistert ' ie ook? :-X :-X
Ben het helemaal met je eens hoor... al zijn er natuurlijk altijd wel gevallen waarbij dit een goed hulpmiddel kAn zijn. Dat jan en alleman zomaar zo'n ding kunnen aanschaffen staat mij ook niet aan, ik zit meer aan een sooort van certificering te denken....

Sorry, we gaan nogal off-topic..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door