Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cynthje
#405253
Ik heb een paar pakken smuldier kip liggen maar ikweet niet hoe ik dat kan aanvullen tot een complete maaltijd. op het pak staat dat het aangevuld kan worden met oud brood en rijst maar dat is toch niet genoeg?wie kan mij helpen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#405259
cynthje schreef: Ik heb een paar pakken smuldier kip liggen maar ikweet niet hoe ik dat kan aanvullen tot een complete maaltijd. op het pak staat dat het aangevuld kan worden met oud brood en rijst maar dat is toch niet genoeg?wie kan mij helpen.
Brood en rijst zou ik er zowieso niet bijdoen. Ik weet niet wat je anders voert, maar het hoeft niet elke dag helemaal compleet te zijn.
Je zou er eventueel wat groente bij kunnen doen, of een eitje, wat gesneden hart enz. Om een product te kunnen completeren moet je wel ongeveer weten wat er in het bakkie zit.
Door cynthje
#405262
Ik geef s,morgens smuldier kip en s,avonds rodi compleet pens en hart of compleet rund,maar omdat rodi alleen de duur werd wilde ik afwisselen met smuldier kip of vlees en het dan zelf completeren.
Door Lizzy
#405266
Wat voer je normaal gesproken? Ik heb ook geen idee wat er in de Smuldier kip zit... Ook gemalen bot? Als er alleen kippenvlees in zit zonder bot: dan zou ik het geven, aangevuld met lekker wat tafelrestjes (groentes die je over hebt van je eigen maaltijd bijv). Maar ja, het hangt er ook weer vanaf hoe vaak je dit wil gaan voeren...
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 18 okt 2005, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cynthje
#405267
ik ben nu helemaal overgestapt op kvv,maar de smuldier kip is niet compleet,maar er staat niet op de verpakking of er gemalen botten inzitten.De rodi die ik s,avonds geef is wel compleet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#405279
cynthje schreef: ik ben nu helemaal overgestapt op kvv,maar de smuldier kip is niet compleet,maar er staat niet op de verpakking of er gemalen botten inzitten.De rodi die ik s,avonds geef is wel compleet
Als je iedere avond al een complete Rodi geeft dan maakt het niks uit als het smorgens alleen kip, of pens of zoiets is.
Door cynthje
#405283
dank je wel angeliqe,maar dat eitje kan er wel bij toch
s,morgens? sorry dat ik zoveel vraag mar ik heb altijd brokken gevoerd en dan was je zo klaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#405299
cynthje schreef: dank je wel angeliqe,maar dat eitje kan er wel bij toch
s,morgens? sorry dat ik zoveel vraag mar ik heb altijd brokken gevoerd en dan was je zo klaar.
Een eitje kan er altijd bij. Nou ja, zo'n 2 keer per week. Wel rauw en het liefst met schil.
Nou zoveel vraag je niet hoor en dan erbij, als niemand wat vraagt wordt het ook zo stil ;D

Maar stel dat je zo'n iedere avond of ochtend (1 maaltijd per dag) iets compleets geeft dan mag de andere maaltijd gerust incompleet zijn. Omdat je ook al kvv geeft zou ik niet al teveel orgaanvlees meer extra geven. Denk dan voor een maaltijd ook eens aan een bakje kwark, met wat gemalen groente, eventueel blikje sardientjes of geef wat gemalen groente bij de smuldier kip. Alleen de kip mag natuurlijk ook, of je mengt de smuldier kip met de smuldier pens.....enz. enz.
Door cynthje
#405543
Dank je wel Angelique! Hier kan ik wel mee vooruit.Alle tips zijn welkom want ik kvv pas kort dus weet nog heel weinig. :)
Door Audrina
#405546
Lizzy schreef: Wat voer je normaal gesproken? Ik heb ook geen idee wat er in de Smuldier kip zit... Ook gemalen bot?
Ik heb het laatst even gevraagd bij Mulder en in Smuldier kip zit als calciumbron gemalen kipkarkassen.
In de overige soorten zit een calciumsupplement.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door