Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door senadance
#40114
Zou wel eens willen weten hoe het komt dat mijn eerste hond een Rotti heel veel last had van vlooien.
Als er ergens in de buurt een hond was met vlooien was het meteen raak :-\ :-\
Heb altijd alles er aan gedaan, maar het was soms erg moeilijk om ze weg te krijgen.
Met Mozes (Labrador)heb ik er tot nog toe geen last van gehad, hij heeft zijn leven lang (nu 3 jaar) geen ene vlo gehad, hij krijgt ook niets om ze tegen te houden, maar hij heeft gewoon nooit vlooien, niet s'winters, niet in de zomer.
Is de ene hond gevoeliger hiervoor of hoe zit dat??
??? ???
Door senadance
#40117
Oeps,

sta zeker verkeerd :omet mijn vraag, moet vast en zeker onder Parasieten, enz
Door Lizzy
#40263
Ik denk wel dat de ene hond aantrekkelijker is voor een vlo als de andere hond. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ben er nooit achtergekomen. Mijn Dalmaten zijn gelukkig zeer onaantrekkelijk voor vlooien. Ik denk dat je je hond zelf ook iets onaantrekkelijker voor vlooien kunt maken door:

a)verse/rauwe voeding te geven

b)voeding aan te vullen met kleine hoeveelheden verse knoflook

c)de hond in te sprayen met een oplossing tea tree.

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#40291
Lizzy schreef: Ik denk wel dat de ene hond aantrekkelijker is voor een vlo als de andere hond. Waarom weet ik eigenlijk ook niet. Ben er nooit achtergekomen. Mijn Dalmaten zijn gelukkig zeer onaantrekkelijk voor vlooien. Ik denk dat je je hond zelf ook iets onaantrekkelijker voor vlooien kunt maken door:

a)verse/rauwe voeding te geven

b)voeding aan te vullen met kleine hoeveelheden verse knoflook

c)de hond in te sprayen met een oplossing tea tree.

Groetjes, Lizzy
Antwoord b en c zijn hier NIET van toepassing ;)
Vlooien...wat zijn dat ;D
Door moniek
#40298
Ik denk ook dat het ene dier misschien aantrekkelijker is voor vlooien dan een ander dier. Hier heb ik gelukkig niet heel vaak last van vlooien, maar soms in de zomer wel eens. Ik heb 4 honden en 6 katten en het is altijd één en dezelfde kat die dan vlooien heeft en de rest van de dieren heeft nergens last van. Ik behandel dan ook alleen maar die kat tegen vlooien (tja, moet helaas een ampul in de nek :-[) en dan is het eigenlijk ook meestal snel vlo-vrij.

groetjes van moniek
Gebruikersavatar
Door Hitam
#40515
Is een kwestie van weerstand, denk ik. Dieren op versvlees hebben minder gauw last van vlooien en je ziet nog wel eens dat dieren die hun leven lang nog nooit vlooien gehad hebben ze krijgen als ze oud en kwakkelig worden.
Door jeanne
#40741
Onze eerste hond thuis, een kruising poedeltje, had wel eens last van vlooien, maar de tweede hond, een kruising rottweiler heeft nooit vlooien gehad. Freule heeft twee keer vlooien gehad in die 8 jaar, dus valt ook wel mee, en daarbij heb ik mijn trimsalon aan huis vast. Ik vond het trouwens wel meevallen met de vlooien afgelopen jaar, het zijn wel altijd dezelfde honden die ze wel hebben.
Door avalon
#40747
Mijn honden hebben nog nooit vlooien gehad. In de trimsalon heb ik genoeg honden met vlooien gehad toen heb ik wel ooit 1 vlotje van Angie haar neus afgeplukt. Ik denk wel dat de ene hond er gevoeliger voor is dan de andere. Zoals de ene mens meer last van muggen heeft dan de ander.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door