Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#405096
Goofy moest zijn laatste puppy inentingen hebben verleden week, hij kreeg dan ook een inenting tegen kennelhoest omdit dit moest voor de hondenschool..

Van die inenting tegen kennelhoest heeft hij een grote bol achter zijn poot, maar de DA had gezegd dat dit ging gebeuren...Het doet blijkbaar geen pijn, want je mag eraan komen & hij speelt gewoon...De dag dat hij die inentingen kreeg was hij wel heel moe als we thuiskwamen..waarschijnlijk van die inentingen.

Nu moet hij binnen 3 weken terug voor de herhaling van zijn kennelhoest vaccinatie & hij zou voor hondsdolheid moeten geënt worden omdat we in november naar de Ardennen gaan, maar is dit niet teveel voor zo'n klein hondje ??? ??? ??? De DA ziet hier natuurlijk geen probleem in, maar ik wel?!

Natuurlijk wil ik ook niet het risico lopen dat hij iets opraapt in de Ardennen ???

Hij is ook zaterdag ziek geweest, 's morgens lag zijn Duck onverteerd op de grond...Hij had ook geel/grijze diarree...Misschien van de inentingen ???..Hij had honger maar wou geen Duck dus gaf ik hem een staaltje puppybrokken van Nutro dat ik nog liggen had...dit heeft hij met smaak opgegeten...Zondag & maandag heb ik hem dan Duck gegeven met probiotica & zijn ontlasting begint een beetje meer vorm te krijgen, maar is toch nog altijd geel/grijsachtig.

Ook moest ik hem van de DA terug ontwormen, maar dat doe ik niet want daar zie ik het nut niet van in & hij zou terug een pipet in zijn nek moeten krijgen omdat zijn oorschurft nog niet genezen is.... :o....Ocharme het beestje.....Is dit echt allemaal nodig ???...De pipet zal wel moeten, vermits dit de enige oplossing is tegen zijn oorschurft...Maar ik vind het zoveel allemaal!
Door Peet
#405105
Het lijkt mij ook erg veel hoor :-\.

Waarom moet die kennelhoest herhaald worden? Kijken ze erg streng naar die boekjes (maw kan je het niet "vergeten"?? ;)) Die kennelhoest entingen zijn helemaal niet prettig en 2 voor een pup vind ik erg veel.

En jij woont toch in Belgie? Dus als je naar de ardennen gaat, ga je toch niet de grens over? Dan zou ik rabies echt nog even wachten totdat het écht moet.

Als je wormen vermoed, zou je ook een mestonderzoek kunnen doen. Poep gedurende 3 dagen verzamelen en laten onderzoeken. Als blijkt dat het nodig is, kan je dan altijd nog ontwormen. Maar het lijkt me dat Goofy nu even genoeg rommel heeft gehad.... :( ;)
Door Mevroi Kruim
#405110
Komt rabies momenteel in de Ardennen voor? Als niet dan zou je het enten achterwege kunnen laten.
En ik vind het ook heel veel voor een pupsel, al die entingen :-X
Door Anneke V
#405122
Ik vind het ook veel....Probleem is dat in de Ardennen vaccinatie tegen hondsdolheid wel verplicht is...Ze kunnen het boekje van de hond opvragen..

Ik ga eens naar de DA bellen om te vragen waarom die kennelhoest moet herhaald worden...
Door Peet
#405127
Anneke V schreef: Ik vind het ook veel....Probleem is dat in de Ardennen vaccinatie tegen hondsdolheid wel verplicht is...Ze kunnen het boekje van de hond opvragen..
tja...da's waar maar het zelfde geldt voor Frankrijk (en ik ent dus niet...ook niet als ik naar Fr ga :-X)...Je moet het risico afwegen: niet enten en de kans dat je bij controle wordt teruggestuurd....of wel enten.... :-\
Ik ga eens naar de DA bellen om te vragen waarom die kennelhoest moet herhaald worden...
Daar ben ik ook benieuwd naar. Een herhaling heb ik nog nooit van gehoord ($ ???) ...
Door Elvira
#405141
Beneden samber en maas moet je in België inenten omdat daar hondsdolheid voor komt, dit geldt ook voor Belgen. Zingaro is vorige week ingeent. Ik vroeg welk vaccin ze gebruikte. Het was iets van rabivec. Ik vroeg toen of ze niet het vaccin hadden dat 3 jaar geldig was. Dat moest ze navragen, maar bleek ze wel te hebben. Controleer ik na z'n enting het boekje, is er maar voor 1 jaar afgetekend. Dit hebben ze toen veranderd. Ik laat Zingaro los lopen (ga volgende week naar de Ardennen) dus ent ik hem wel in. Kennelhoest niet, ik hoor best vaak van honden die geent zijn en het toch krijgen.
Door Anneke V
#405165
Elvira schreef: Beneden samber en maas moet je in België inenten omdat daar hondsdolheid voor komt, dit geldt ook voor Belgen. Zingaro is vorige week ingeent. Ik vroeg welk vaccin ze gebruikte. Het was iets van rabivec. Ik vroeg toen of ze niet het vaccin hadden dat 3 jaar geldig was. Dat moest ze navragen, maar bleek ze wel te hebben. Controleer ik na z'n enting het boekje, is er maar voor 1 jaar afgetekend. Dit hebben ze toen veranderd. Ik laat Zingaro los lopen (ga volgende week naar de Ardennen) dus ent ik hem wel in. Kennelhoest niet, ik hoor best vaak van honden die geent zijn en het toch krijgen.
We gaan altijd naar Masbourg, dat is in de buurt van Nassogne & Rochefort. Mijn vader woont daar.
Door Sofie
#405508
Over de oorschurft: heb je al met oridermyl geprobeerd? Dat is nl heel goed tegen oorschurft en niet zo zwaar dan dat pipetje (stronghold zeker?)
Laatst gewijzigd door Sofie op wo 19 okt 2005, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#405518
Kennelhoest is net zoiets als de griepprik zeg maar, je laat je enten en krijgt het toch nog. Hier een geent hondje (is op wedstrijd nu eenmaal verplicht). Gelukkig is die van mij aan drie epidemieen ontkomen, maar veel geente hondjes niet, denk dus dat die van mij gewoon niet zo vatbaar is (onafhankelijk van wel of niet enten).
Door danja
#406750
Mijn zuster haar Rottweiler heeft ook kennelhoest gehad. Mijn hondjes waren dagelijks bij haar en hebben het niet gekregen. Volgens mij is het zo dat de hond dit als pup heeft meegekregen van de ouders en er dan ook bevattelijk voor is. Net als koortsuitslag bij mensen. Ik heb het, maar mijn tweelingzuster heeft het nooit gehad. Ik was er toen bevattelijk voor en zij niet, volgens mij krijg je het dan ok nooit, omdat je het virus niet bij je draagt. Met honden zal het ook zo werken. Ondanks dat het heel besmettelijk is.
Wij hadden thuis een kat die niesziekte had, wij laten ze alleen als kitten enten en dan niet meer. Er liepen nog twee andere katten thuis en die hebben het nooit gehad, ondanks dat het ook heel besmettelijk is. Hij kreeg het ook ieder jaar ondanks dat hij ervoor geent werd.
Groetjes Anneke
Door conleeuw
#406786
twee van mijn drie honden hadden kennel hoest (twee jaar geleden) , maar waren eigelijk zonder symptomen een was ziek. toen ik bij da kwam met degene die ziek was van kennel hoest (was ook meer aan de hand) heb ze de andere ook gecontroleerd, ja hoor ze hadden het, maar geen kuch gehoord, ik heb het zo gelaten, de hond die er ziek van was is met ab kuur behandeld. Geen van de drie waren ingeent.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door