Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mmj
#404673
Ik ben gisteren bij de dierenarts geweest voor zijn jaarlijkse enting.

En ik vroeg aan de dierenarts hoe het kwam dat mijn jack van die bruine aanslag op zijn tanden had

Ik zie toen dat ik hem rauw vlees met botten en rauwe groenten gaf die man viel bijna van kwaadheid van zijn stoel

Ik heb die da al heel lang ben er altijd met mijn vorige hond geweest die gaf ik rijst met gekookt vlees
was perfect een beetje kalk en dat beest is gezond 15 jaar geworden.
Door Borke
#404729
Die aanslag komt van de brokken!

Weet je dierenartsen worden vaak gesponsord (al tijdens hun opleiding) door brokkenfabrikanten, dus verdiepen zich dan niet in vers voeren.
Trouwens ook niet in foktechnische zaken is mijn ervaring als voormalig kattenfokker.

Voor zaken als voeding, opvoeding en fokken kan je naar mijn ervaring beter te rade gaan bij ervaren honden- en of katten fokkers/eigenaren.

Als leek is het lastig om te weten wie er hier op het forum ervaren zijn, maar al sje hier wat langer bent, dan zie je dat vanzelf wel hoor.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#404765
mmj schreef:

Ik heb die da al heel lang ben er altijd met mijn vorige hond geweest die gaf ik rijst met gekookt vlees
was perfect een beetje kalk en dat beest is gezond 15 jaar geworden.
Nou, als dat dan zo geweldig was, waarom doe je dat nu dan niet meer? Afbeelding
Hoeft je da ook niet van kleur te verschieten als je eens langskomt. ;D
Door Doedels
#404835
mmj schreef: Ik zie toen dat ik hem rauw vlees met botten en rauwe groenten gaf die man viel bijna van kwaadheid van zijn stoel
Heeft de da ook een zinnige reden voor zijn woede kunnen aangeven? Ik vind het een beetje aanmatigend van een da om kwaad te worden op een klant omdat die probeert zo goed mogelijk voor zijn hond te zorgen. Zeker als de da kwaad wordt om iets dat die klaarblijkelijk niet begrijpt.
Door Sofie
#404986
Doedels schreef: Heeft de da ook een zinnige reden voor zijn woede kunnen aangeven? Ik vind het een beetje aanmatigend van een da om kwaad te worden op een klant omdat die probeert zo goed mogelijk voor zijn hond te zorgen. Zeker als de da kwaad wordt om iets dat die klaarblijkelijk niet begrijpt.
Inderdaad....had die een reden?

Lady heeft ook bruine aanslag op haar tanden door die brokken van vroeger (heeft ze toch 7 jaar gegeten).
Door Lil
#405063
Doedels schreef: Heeft de da ook een zinnige reden voor zijn woede kunnen aangeven? Ik vind het een beetje aanmatigend van een da om kwaad te worden op een klant omdat die probeert zo goed mogelijk voor zijn hond te zorgen. Zeker als de da kwaad wordt om iets dat die klaarblijkelijk niet begrijpt.
Mijn vorige da heeft (naar zijn mening dan ::)) een reden om kwaad te worden, omdat honden dood gaan van het eten van rauwe botten (vooral van kip). Dezelfde da zei tegen iemand waarvan de hond een konijn had gevangen en opgegeten dat ze niet langs hoefde te komen, er kon niets gebeuren het was immers de natuur. Conclusie da's hebben geen verstand van voedsel, behalve dan mijn homeopathische da. Hij vind barf goed, maar beveelt meestal kvv aan, omdat veel mensen zich niet de moeite (willen) doen om zich helemaal te gaan verdiepen in voeding. Hij vind dat er het gevaar aanwezig is op voedseltekorten, tenzij je het zo doet als wij, dat vind hij dan super.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door