Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door SabenJin
#404444
Ik lees vaak over het geven van botten aan de hond. dit is goed voor de hond en de tanden, maar wat voor botten zijn dat dan eigenlijk? Kunnen ze dat opeten of echt alleen aan kluiven? Jin krijgt wel geredeld runderhuidbotten, staven en bullepezen dat vind ze nou eenmaal heerlijk, dat runderhuid vind ze niet zo bijzonder meer en heel af en toe krigjt ze dus een kippenvleugeltje, maar wat voor bot kan ik nou aan haar geven? en dus niet gerookt neem ik aan zoals hier bij de DSZ ligt?
Door henneke
#404457
in de bieb staat een enorm uitgebreid stuk over botten
Door SabenJin
#404477
ja maar het is me nu nog niet duidelijk of het puur alleen botten zijn of dat er ook nog vlees aan zit. Mijn hond kauwt dus niet op de kleine botten en is het effect kluiven het resultaat of als ik naar de slager ga naar wat voor botten moet ik dan dus vragen. Kippennekken e.d. zie ik niet als botten dat is hap slik weg namelijk
Door SabenJin
#404482
Ik heb bij botten echt het beeld voor me dat ze er lang mee doen net als uit de tekenfilms hahaha lekker kluiven op die dingen, maar dat is dus niet het geval en het is meer van hap slik weg dus? Dan helpt het niks tegen het tandplak ofzo
Door maximus
#404486
ik geef Max regelmatig lamsribben met weinig vlees eraan. Dat is zacht bot, dus goed voor de tanden, maar hij krijgt het naast zijn versvlees maaltijd dus zit er bijna geen vlees meer aan. Hij eet deze dus helemaal op ;)Ik heef geen harde (recreatie) botten omdat hier de tanden erg van sluiten. Verder geef ik wel eens een schouderblad van een lam of een kalfsbot maar bij voorkeur de lamsrib, dat vind hij ook het lekkerste!
Door Borke
#404496
SabenJin schreef: Ik heb bij botten echt het beeld voor me dat ze er lang mee doen net als uit de tekenfilms hahaha lekker kluiven op die dingen, maar dat is dus niet het geval en het is meer van hap slik weg dus? Dan helpt het niks tegen het tandplak ofzo
Het echte leven is geen tekenfilm ;D

voor Borke is het vaak hap - slik - weg!
Echter hij kauwt er tussendoor wel degelijk op, geef je hond maar eens een kipkarkas, dan moet hij wel kauwen.

Een vleugeltje of een nekje van de kip, tja dat slikken ze soms zo door als het grotere honden zijn.
Geef je hond eens een lamsrib of een geitenrib, daar zijn ze wel even mee bezig hoor, als het tenminste een paar ribben aan elkaar zijn.

Overigens kan i je aanraden om het artikele over botten in de beibliotheek nog eens een tweede keer rustig door te lezen, er staat heel erg veel informatie in 8)
Door SabenJin
#404507
ik kan bij de slager gewoon naar een lamsrib vragen dan? Ik lijk wel gek 8) hahaha maar mijn 2e hondje volgend jaar zal er helemaal gek van zijn denk ik dus is het wel fijn als ik dan iets meer ervaren ben hahaha
Door Mevroi Kruim
#404522
Of kalfsrib, dat gaat meestal ook prima.
En ze kauwen op ribben wel een tijd, dat werkt dus echt goed tegen tandsteen en plak.
Door Borke
#404524
SabenJin schreef: ik kan bij de slager gewoon naar een lamsrib vragen dan? Ik lijk wel gek 8)
Daar is toch niets geks aan ???
Heb je een islamitische slager in de buurt, die kan je zeker helpen aan lamsbib voor een schappelijke prijs.
Ik zou dan starten met lamsrib wat ze verkopen om te grillen/barbecuen (wel ongekruid!), want daar zit lekker veel vlees aan. Dat eraf knagen reinigt de tanden wel hoor en dan leert je hond ook om goed te knagen en niet alles zo maar door te slikken.

Je kan haar ook een hele kip geven die je met een groot mes in tweeen snijdt/hakt (pas op je vingers) die kan je gewoon bij de supermarkt kopen, dan kan je haar leren om te knagen met vlees wat ze kent en lekker vindt.
Door Marielle
#404544
Ik zie daar ook een kalfsknie bij staan.
Is dat geen dragend deel?
Door Borke
#404546
Marielle schreef: Ik zie daar ook een kalfsknie bij staan.
Is dat geen dragend deel?
De knie (en de poot) dragen het lichaam, ja dus!
Door Lizzy
#404627
Marielle schreef: Ik zie daar ook een kalfsknie bij staan.
Is dat geen dragend deel?
Waar zie je een kalfsknie?
Door maximus
#404850
ik zou ook langs een islamitische slagerij gaan of naar een verkooppunt van Carnibest, zij verkopen vaak ook botten!
Door Sofie
#404987
Die runderhuidbotten, staven,... zou ik maar weglaten! Trekt niet echt op iets!
Die botten kunnen vast te komen zitten en kunnen in de darmen last veroorzaken omdat het zo moeilijk verteerbaar is.

Hier krijgt Lady kippennekken, kippenvleugels, kippendijen (eventueel met rugdeel), eendendijen, konijnendijen, runderribben, lamsribben, hele kip, kwartel,...

Hier zijn de nekjes en vleugeltjes ook hap, slik en weg hoor.... ;D
Laatst gewijzigd door Sofie op di 18 okt 2005, 07:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door