Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lil
#404380
Heb nooit vlooien gehad, had vroeger wel een tegelvloer en woonde in de stad. Heb nu een huurhuis met vloerbedekking midden in een groot natuurgebied (met een wildpark). Ik heb alle biologische middelen gebruikt, maar toch vermoed ik sinds een week vlooien (veel krabben en ik vind poepjes, maar geen levende dieren). Heb biologische mand en taptijtspray en gebruik verminex in combinatie met een magneetje aan de halsband dat vlooien en teken zou afweren (bij de teken helpt het echt).

Nu toch gif gaan geven??? :'(

Iemand een andere oplossing dan gif (please....)
Door conleeuw
#404401
Lil schreef: Heb nooit vlooien gehad, had vroeger wel een tegelvloer en woonde in de stad. Heb nu een huurhuis met vloerbedekking midden in een groot natuurgebied (met een wildpark). Ik heb alle biologische middelen gebruikt, maar toch vermoed ik sinds een week vlooien (veel krabben en ik vind poepjes, maar geen levende dieren). Heb biologische mand en taptijtspray en gebruik verminex in combinatie met een magneetje aan de halsband dat vlooien en teken zou afweren (bij de teken helpt het echt).

Nu toch gif gaan geven??? :'(

Iemand een andere oplossing dan gif (please....)
oh wat erg zeg, ik heb sinds ik geen vloerbedekking heb echt nooit geen last meer gehad van zo'n gruwelijke plaag, maar goed, laat mij dit nou niet te hard roepen. Ik denk als je alle bio oplossingen heb geprobeerd en je vindt daadwerklijk vlooien poep, dan is het mischien zaak om eenmalig een behandeling met gif te doen, ook je stofzak van je stofzuiger zou ik willen aanbevelen, ik weet dat daar ook kleine rotzakjes in kunnen uitbroeden. Maar mischien heeft anderen nog een mogelijke oplossing, ik zou in zelf in ieder geval maar over gaan tot chemische bestrijding, bedden, vloerbedekking, stofzuiger en al.
Sucess ermee.
Door Mathieu
#404760
Lil schreef: Heb nooit vlooien gehad, had vroeger wel een tegelvloer en woonde in de stad. Heb nu een huurhuis met vloerbedekking midden in een groot natuurgebied (met een wildpark). Ik heb alle biologische middelen gebruikt, maar toch vermoed ik sinds een week vlooien (veel krabben en ik vind poepjes, maar geen levende dieren). Heb biologische mand en taptijtspray en gebruik verminex in combinatie met een magneetje aan de halsband dat vlooien en teken zou afweren (bij de teken helpt het echt).

Nu toch gif gaan geven??? :'(

Iemand een andere oplossing dan gif (please....)
Als het echt te gortig wordt . Ardap van Cyanamid GmbH maar vind het moeilijk tot nu toe op twee plaatsen een in België Heusden hobyfarm en een in Duitsland Quiko Bocholt. Verkrijgbaar in spuitbus en concentraat wat ik zelf beter vind. Maar het is wel gif
Laatst gewijzigd door Mathieu op ma 17 okt 2005, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#405079
Nee, het is niet gortig, maar zover wilde ik het ook niet laten komen. Heb voor de zekerheid dus maar frontline combo gehaald en het huis met biologische omgevingsspray gedaan. Dat is dus dubbel op, omdat je bij combo eigenlijk de omgeving niet hoeft te behandelen. Hopelijk helpt dit. Volgens mij krabbde hij vandaag bijna niet meer (heb gistermiddag metteen in de nek gedruppeld). Zo niet, dan ook de hele woning maar met gif. Heb een vlooienbandje gehaald voor de stofzuiger, want ik heb zo'n nieuwe exemplaar zonder zak. Dat scheelt echt hoor als je niet elke maand voor 15 euro aan zakken moet kopen!
Door conleeuw
#405082
Lil schreef: Nee, het is niet gortig, maar zover wilde ik het ook niet laten komen. Heb voor de zekerheid dus maar frontline combo gehaald en het huis met biologische omgevingsspray gedaan. Dat is dus dubbel op, omdat je bij combo eigenlijk de omgeving niet hoeft te behandelen. Hopelijk helpt dit. Volgens mij krabbde hij vandaag bijna niet meer (heb gistermiddag metteen in de nek gedruppeld). Zo niet, dan ook de hele woning maar met gif. Heb een vlooienbandje gehaald voor de stofzuiger, want ik heb zo'n nieuwe exemplaar zonder zak. Dat scheelt echt hoor als je niet elke maand voor 15 euro aan zakken moet kopen!
Dan hoop ik met je mee dat het nu gedaan is met de vlootjes, inderdaad liever even actie eer het een echte plaag wordt ;)
Door Anneke V
#405104
Ik heb nog iets gevonden:

BOERENWORMKRUID:

Late zomer en herfst.
Boerenwormkruid vind je gemakkelijk overal.
Boerenwormkruid is in de volksgeneeskunde, zoals de naam het zelf zegt, een wormverdrijvend middel.
Het is echter niet helemaal veilig om inwendig te gebruiken.
Veel interessanter is dit kruid in te zetten in de strijd tegen vlooien.
Zowel katten als honden zullen je dankbaar zijn wanneer je regelmatig wat vers boerenwormkruid in hun mand legt. Gegarandeerd gaan de vlooien op de loop.
Om ze totaal buiten te houden is het handig wat kruid te drogen om onder je tapijten te strooien.
Kleine zakjes gevuld met het kruid kunnen hiervoor ook gebruikt worden.
Worden je kippen en/of je duiven geteisterd door een vlooienkolonie?
Wanneer je in hun hok een tros boerenwormkruid ophangt vertrekken ze snel op reis.
In de Middeleeuwen werd dit kruid ook gebruikt in de strijd tegen muggen en vliegen
Door Mevroi Kruim
#405108
Heee, leuk idee :D
Heb het even in mijn gifplantenboek opgezocht en idd is opeten niet zonder risico, maar ophangen van verse planten zou idd tegen insecten werken vanwege vluchtige olie (bevat o.a. tanaceton). Dieren eten het niet omdat het erg bitter is; dat is ook de eigenlijke functie van de stoffen voor de plant zelf, dat het tegen vraat helpt.
De plant schijnt trouwens in de cosmetische industrie gebruikt te worden in toiletwater en zeep voor vette huid ;D ;D ;D
Door Anneke V
#405123
Kruimel schreef: Heee, leuk idee :D
Heb het even in mijn gifplantenboek opgezocht en idd is opeten niet zonder risico, maar ophangen van verse planten zou idd tegen insecten werken vanwege vluchtige olie (bevat o.a. tanaceton). Dieren eten het niet omdat het erg bitter is; dat is ook de eigenlijke functie van de stoffen voor de plant zelf, dat het tegen vraat helpt.
De plant schijnt trouwens in de cosmetische industrie gebruikt te worden in toiletwater en zeep voor vette huid ;D ;D ;D
tof!!!
Je hebt soms geen foto zodat we weten hoe het eruit ziet?
Door Anneke V
#405159
Nitus schreef: AfbeeldingAfbeelding

Voor meer foto's even Googelen op boerenwormkruid bij afbeeldingen ;).
He, dat ken ik ;D

thanks ;)
Door Mevroi Kruim
#405163
Pas wel op dat je niet per ongeluk Jacobskruiskruid plukt. Da's naar spul en werkt bij mijn weten niet tegen vlooien. Het is ongeveer even groot en ook met van die getande bladeren en gele bloemen. Alleen hebben de bloemen wel lintbloemen, itt tot boerenwormkruid dat alleen straalbloemen heeft. Hier kun je ene plaatje zien, er zijn er nog vele meer te Googelen want het is een bekend giftig onkruid waar paarden erg gevoelig voor zijn http://www.rws.nl/rws/dww/periodieken/v ... 214/02.htm
Door Lil
#405521
Ja ik dacht ook al dat het Jakobskruid was (paardenliefhebber he)! Is dus wat anders, ga ik zeker eens proberen...
bedankt voor de tips en ps de biobandana hielp niet. Dat heet heb het drie jaar biologisch gedaan en dan nu een missertje, kan het door contact met egels komen dat hij nu vlooien heeft???

die links waren ook goed, ik herinner me net dat je bij vlooien ook moet ontwormen, dus dat ga ik maar eens doen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door